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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: MHC ; Cadaver kidney transplantation ; Graft survival rate ; Blood transfusions
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The influence of prospective HLA-DR matching on the graft survival rate was investigated in a multicenter analysis of 85 transplants. Simultaneously in a retrospective analysis of graft outcome the importance of matching for MT-antigens MT1, MT2 and MT3 as a newly defined B-cell alloantigen system was evaluated. HLA-DR antigens and MT-specificities were determined on B-cells enriched by nylon-wool filtration using locally well characterised HLA-DR antisera and the antiserum set of the 8th International Histocompatibility Workshop (“discase set”) which allowed the definition of the HLA-DR specificities HLA-DR 1–9 and of the MT-antigens MT 1–3. HLA-DR matching showed a significantly improved graft outcome only in HLA-DR identical donor-recipient combinations. In 11 of 60 patients with one HLA-DR compatibility additional matching for two MT-antigens, however, improved the two year graft survival rate from 60% to 91%. Altogether 17 patients were matched for two MT-specificities with their kidney donor and showed a superior prognosis of 94% at two years compared to 53% or 17% of recipients with one or zero MT compatibility. Graft outcome in this patient group was also superior to that of HLA-DR identical or HLA-AB identical grafts. These data suggested that the MT-system rather than the HLA-DR antigens may be of critical importance in cadaver kidney transplantation. In addition a favorable influence of pretransplant blood transfusions on less HLA-DR matched grafts was confirmed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 42 (1972), S. 391-398 
    ISSN: 0009-8981
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Analytical and Applied Pyrolysis 8 (1985), S. 427-437 
    ISSN: 0165-2370
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Gastric banding ; Complications ; Therapy. ; Schlüsselwörter:„Gastric banding“ ; Komplikationen ; Therapie.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Das laparoskopische „gastric banding“ hat sich zu einem etablierten Verfahren in der Chirurgie der Fettsucht entwickelt. Früh- und Spätkomplikationen sind im Vergleich zu herkömmlichen Verfahren seltener. Operationstechnisch bedingte Komplikationen sind die Magenperforation, die frühe Pouchdilatation, das Magen-slipping, Infektionen des Implantats, die Bandarrosion und Defekte des Band- und Schlauchsystems. Eine unzureichende Gewichtsabnahme und die späte Pouchdilatation sind durch die unzureichende Compliance des Patienten verursacht. In 7,5 % von 146 Patienten waren Wiedereingriffe notwendig. Erbrechen und die Unfähigkeit der Flüssigkeitszufuhr sind Symptome einer Stomaocclusion oder eines „slipping“. Die sofortige Röntgendiagnostik mit anschließender „Entblockung des Systems“ ist notfallmäßig vorzunehmen. Bei einer Pouchdilatation oder einem „slipping“ wird eine Magensonde in den Pouch plaziert. Läßt sich durch diese Maßnahmen keine Passage wiederherstellen, muß notfallmäßig die operative Korrektur erfolgen.
    Notes: Summary. Laparoscopic gastric banding has become a common procedure in bariatric surgery. Early as well as late complications are, in comparison to conventional techniques, rare. Complications arising from the operative technique are: perforation, early pouch dilatation, gastric slippage, infections of the port and the band, erosion and defects of the band tube. Insufficient weight loss and late pouch dilatation arise from unsatisfactory compliance on the part of the patient. In 7.5 % of 146 cases, reoperations were necessary. Obstruction of the pouch stoma and a slippage resulted in total food intolerance. After radiologic diagnosis the band system should be deflated first and a naso-gastric tube applied. If this does not result in the pouch collapsing, a revision operation is needed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 642-643 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver transplantation ; Liver carcinoma ; metastasis ; Liver cirrhosis ; Lebertransplantation ; Carcinom ; Metastasen ; Cirrhose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1972–1977 wurden 7 Lebern transplantiert. Grundleiden: 3 hepatocelluläre Carcinome, 1 Metastasenleber, 3 Cirrhosen. Die Tumorpatienten überlebten zwischen 2 1/2–30 Monate, die Cirrhosepatienten starben innerhalb der ersten 2 postoperativen Wochen. Schlußfolgerung: Bei Tumorpatienten kann in günstigen Fällen ein Langzeitüberleben erreicht werden. Die schlechten Ergebnisse bei Cirrhosepatienten sind vorwiegend auf den späten Indikationszeitpunkt, sowie größere technische Schwierigkeiten zurückzuführen — portale Hypertension. Eine Erarbeitung des richtigen Indikationszeitpunktes ist vordringlich.
    Notes: Summary From 1972 to 1977, seven liver grafts were performed. Liver disease: 3 hepatocellular carcinomas, I metastatic liver, 3 cirrhotic liver failures. The tumor patients survived 2.5 — 30 months, the cirrhotic patient died within 2 weeks postoperatively. Conclusion: In tumor patients, depending on the individual case, long-term survival can be achieved. The poor results in cirrhotic patients are caused mainly by the prefinal state of the patients and by extreme technical difficulties of the operation caused by portal hypertension. This demonstrates the importance of working out adequate criteria for determining when a transplantation should be performed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 647-647 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bile sludge ; Ursodeoxycholic acid ; SLA-identical transplantation ; Galleeindickung ; Hypercholesterindmie ; SLA Identität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Phänomen der Galleeindickung nach OLT kann ursächlich auf eine veränderte Gallezusammensetzung sowie auf den Untergang von Gallengangsepithel zurückgeführt werden, welches in Form von Kollagen ins Gallenganglumen abgestoßen wird. Die veränderte Gallenzusammensetzung läßt sich durch die Korrektur der Hypercholesterinämie mittels Gabe von Ursodesoxycholsäure therapeutisch beeeinflussen. Durch SLA- identische Transplantation werden biliäre Komplikationen, insbesondere der Untergang von Gallengangsepithelien, vermindert.
    Notes: Summary Biliary sludge development is closly related to changed bile composition or bile duct necrosis. The part that an altered bile composition plays in the formation of bile sludge has not been sufficiently explained. Nevertheless, biliary acid loss can be corrected with UDCA, lowering the cholesterol level. Transplantation of SLA-identical animals caused a marked reduction in biliary complications and prevented formation of bile sludge in comnarison with histoincompatible animals.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Research in experimental medicine 178 (1981), S. 177-199 
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Orthotopic liver allograft ; Immunological hyporeactivity ; Blocking antibodies ; Allogene orthotope Lebertransplantation ; immunologische Hyporeaktivität ; blockierende Antikörper
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ein allogenes Lebertransplantat induziert beim Schwein eine regelrechte zelluläre Immunantwort; dennoch wird dieses Lebertransplantat vermindert oder nicht abgestoßen. Bei Langzeitüberlebern ist in vitro die Koexistenz von reduzierter zellulärer Immunreaktion mit Verlust des „memory-cell-Effektes“ und blockierenden Antikörpern zu messen. Diesen blockierenden Antikörpern wird der eigentliche transplantatverlängernde Effekt zugeschrieben; er wird als Anti-Ia-ähnlicher Antikörper bezeichnet, dessen Entstehung durch das unterschiedliche Verteilungsmuster der SD- und Ia-Antigene in der Leber begünstigt wird. Der bei lebertransplantierten Schweinen induzierte Immunvorgang ist dem des aktiven Enhancement zu vergleichen. In der klinischen Lebertransplantation werden sowohl bei den morphologisch-funktionellen als auch bei den immunologischen Veränderungen auffallende Parallelen zum Tiermodell des Schweines gefunden. Die bei der klinischen Lebertransplantation vorherrschenden, nicht immunologischen Komplikationen konnten in den letzten Jahren reduziert und die Einjahrüberlebensrate auf 50% erhöht werden. Dieser Erfahrungswert sowie die „immunologische Besonderheit“ der Leber lassen es gerechtfertigt erscheinen, die allogene Lebertransplantation als klinische Behandlungsmethode bei schweren und konservativ nicht mehr behandelbaren Lebererkrankungen einzusetzen.
    Notes: Summary Although pig liver allograft induces a regular cellular immune response the transplantated liver shows only mild rejection or can be accepted. Long term survivors show a reduced cellular immunity in vitro involving the lack of donor-specific memory cells and the development of blocking antibodies. These immunoglobulins are mainly considered to mediate the increased survival time of the grafted liver. They show anti-Ia-like specifities and their induction is favoured by the particular Ia- and SD-antigen pattern of the liver tissue. The immunological status observed in liver-allografted pigs is comparable to the active enhancement. In terms of morphological, functional and immunological changes the clinical liver transplantation shows striking similarities to the experimental animal model with pigs. The predominant, non-immunological complications could be overcome in the past few years so that the one-year survival rate was increased to 50%. The good survival rate and the low rejection risk due to the immunological peculiarity of the liver seem to justify the clinical application of the liver transplantation in cases of severe liver disorders which cannot be treated by conventional clinical methods.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Research in experimental medicine 178 (1981), S. 79-101 
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Orthotopic liver allograft ; Rejection reaction ; Major Histocompatibility Complex ; Orthotope allogene Lebertransplantation ; Abstoßungsreaktion ; Major Histocompatibility Complex
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung MHC-inkompatible allogene Lebertransplantate werden von Schweinen weniger aggressiv abgestoßen als allogene Haut- oder Nierentransplantate und können daher ohne Immunsuppression akzeptiert werden. Trotz dieser immunologischen Besonderheit der Leber sind morphologisch und funktionell Abstoßungsreaktionen zu erkennen, deren Stärke von der Differenz der Histokompatibilität der Spender-Empfängerpaare abhängt. Die immunologische Auseinandersetzung des Empfängers mit dem allogenen Transplantat führt bei Langzeitüberlebern zu einer zunehmenden Fibrose, die in eine Lebercirrhose übergehen kann und als Ergebnis einer chronischen Abstoßungsreaktion zu deuten ist. Morphologisch und enzymatisch fällt die Cholestase auf, die vorwiegend eine komplexe Schädigung der Leber durch Perfusion, Infektion und Transplantatreaktion darstellt.
    Notes: Summary Pigs usually reject MHC incompatible liver allografts less aggressively than skin or kidney allografts. Orthotopic liver allografts can survive undefinitely without any immunsuppression. The liver is considered to be an immunologically preveliged organ. Despite this phenomenon, morphological changes and deranged liver function due to rejection reaction are regulary seen; their intensity depends on the histocompatibility antigen disparity between donor and recipient. In long-term survivors the continous exposure of the recipient's immune system to the liver allograft results in an increasing fibrosis which can turn into liver cirrhosis being considered as the result of chronic rejection. The cholestasis represents a remarkable feature, which is mainly due to perfusion, infection and immunological reaction.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Laparoscopic gastric banding – Implantation technique – Slippage. ; Schlüsselwörter: Gastric Banding – neue Operationstechnik – Slippage.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Hintergrund: Das Slippage (SP) ist die häufigste postoperative Komplikation nach einem laparoskopischen Gastric banding (LGB) wegen morbider Adipositas. Material und Methoden: Eine randomisierte prospektive Studie wurde aufgelegt, um zu untersuchen, inwieweit eine eine hohe Plazierung des Magenbandes hinter der Kardia (RKP) in einer neuen Technik die Rate der postoperativen Komplikationen gegenüber der herkömmlichen RGP-Technik senken kann. In einer alternierenden Reihe wurde das LAP-Band entweder hinter der Kardia (retrokardial: RKP, n = 50) oder retrogastral (RGP, n = 51) plaziert. Ergebnisse: Postoperativ traten 3 SP und 3 Pouchdilatationen in der RGP-Gruppe auf. Nach RKP des LAP-Bandes wurden keine Komplikationen beobachtet. Schlußfolgerungen: Die Plazierung des LAP-Bandes hinter der Kardia ist eine sichere Technik und ist im Vergleich zur RGP-Technik mit einer geringeren Rate von postoperativer Komplikationen verbunden. Klare anatomische Bezugspunkte sind von Vorteil für die Ausbildung im LGB und verkürzen die Lernkurve.
    Notes: Abstract. Background: Slippage (SP) of the stomach is the most common postoperative complication after laparoscopic adjustable silicone gastric banding (LASGB) for morbid obesity. Methods and patients: A randomized prospective study was constructed in order to determine whether laparoscopic placement behind the cardia (RKP) is associated with a lower incidence of postoperative SP and pouch dilation than after a retrogastric placement (RGP) of the LAP band using a common technique. Morbidly obese patients presenting for LASGB were randomized to undergo either an RKP (n = 50) or an RGP (n = 51). Results: There were three postoperative SP and three pouch dilations in the RGP group versus no postoperative complication in the RKP group. Conclusions: The placement of LAP band by the RKP technique is safe and followed by a lower frequency of postoperative complications than with the RGP technique. Clear anatomical landmarks are a benefit to the education and learning curve of LASGB.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 165-168 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pulmonary complications ; Esophagectomy ; Perioperative blood loss ; AaDO2 quotient ; Pulmonale Komplikationen ; Oesophagusresektion ; Perioperativer Blutverlust ; AaDO2-Quotient
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Pulmonale Komplikationen sind für einen wesentlichen Teil der postoperativen Morbidität und Letalität nach Oesophagusresektionen verantwortlich. Die Thoracotomie per se und die Operationsdauer stellen keinen wesentlichen Risikofaktor dar. Die bereits präoperativ bestehende pulmonale Vorschädigung und vor allem auch der perioperative Blutbedarf haben dagegen entscheidenden Einfluss auf die postoperative Pneumoniefrequenz. Eine verlässliche Quantifizierung der pulmonalen Gefährdung nach Oesophagusresektion scheint mit Hilfe des frühpostoperativen AaDO2-Quotienten möglich.
    Notes: Summary Pulmonary complications are among the key factors responsible for the postoperative morbidity and mortality after esophagectomy. The thoracotomy by itself as well as the duration of the operation do not seem to increase the frequency of pulmonary complications. Preoperative poor respiratory function and especially a high perioperative blood loss significantly increase the risk for postoperative pneumonia. The postoperative pulmonary risk after esophagectomy seems to be closely correlated to the AaDO2 quotient in the early postoperative period.
    Type of Medium: Electronic Resource
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