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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Analytical and Applied Pyrolysis 8 (1985), S. 427-437 
    ISSN: 0165-2370
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Gastric banding ; Complications ; Therapy. ; Schlüsselwörter:„Gastric banding“ ; Komplikationen ; Therapie.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Das laparoskopische „gastric banding“ hat sich zu einem etablierten Verfahren in der Chirurgie der Fettsucht entwickelt. Früh- und Spätkomplikationen sind im Vergleich zu herkömmlichen Verfahren seltener. Operationstechnisch bedingte Komplikationen sind die Magenperforation, die frühe Pouchdilatation, das Magen-slipping, Infektionen des Implantats, die Bandarrosion und Defekte des Band- und Schlauchsystems. Eine unzureichende Gewichtsabnahme und die späte Pouchdilatation sind durch die unzureichende Compliance des Patienten verursacht. In 7,5 % von 146 Patienten waren Wiedereingriffe notwendig. Erbrechen und die Unfähigkeit der Flüssigkeitszufuhr sind Symptome einer Stomaocclusion oder eines „slipping“. Die sofortige Röntgendiagnostik mit anschließender „Entblockung des Systems“ ist notfallmäßig vorzunehmen. Bei einer Pouchdilatation oder einem „slipping“ wird eine Magensonde in den Pouch plaziert. Läßt sich durch diese Maßnahmen keine Passage wiederherstellen, muß notfallmäßig die operative Korrektur erfolgen.
    Notes: Summary. Laparoscopic gastric banding has become a common procedure in bariatric surgery. Early as well as late complications are, in comparison to conventional techniques, rare. Complications arising from the operative technique are: perforation, early pouch dilatation, gastric slippage, infections of the port and the band, erosion and defects of the band tube. Insufficient weight loss and late pouch dilatation arise from unsatisfactory compliance on the part of the patient. In 7.5 % of 146 cases, reoperations were necessary. Obstruction of the pouch stoma and a slippage resulted in total food intolerance. After radiologic diagnosis the band system should be deflated first and a naso-gastric tube applied. If this does not result in the pouch collapsing, a revision operation is needed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 42 (1972), S. 391-398 
    ISSN: 0009-8981
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Cyclosporin ; Ischemia ; Renal transplantation ; Cyclosporin ; Ischdmie ; Nierentransplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Cyclosporin (CyA) verschlechtert die Nierenfunktion nach Ischämieschädigung. 55% aller Nierentransplantierten unter CyA-Therapie mußten dialysiert werden gegenüber 33% der konventionell therapierten Gruppe. Die Dialysedauer war außerdem unter CyA verdoppelt. Um Schäden durch die Ischämie zu verringern werden Nieren nach in situ ‘Perfusion en bloc’ entnommen und unter Verwendung eines speziellen Beutels während der Transplantation gekühlt. Potentiell nephrotoxische Medikamente werden vermieden, intraoperativ wird der ZVD auf +8 H2O und RR auf ca. 160 mmHg gehalten. Das Verfahren soll die primäre Funktionsrate der Transplantate verbessern.
    Notes: Summary An additional detrimental effect can be seen in renal function that is caused by CyA treatment following ischemic injury: 55% of all transplant patients under CyA and 33% under conventional treatment underwent dialysis. Furthermore, the duration of dialysis was prolonged in CyA patients by 100%. To avoid ischemic damage, the kidneys were removed en bloc after in situ perfusion. In addition, the kidneys were cooled during implantation using a newly developed bag. Potentially nephrotoxic drugs were avoided. The blood pressure was kept at approximately 160 mmHg and central venous pressure above + 8 cm H2O. This regimen may help to improve the primary function of renal transplants.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 860-861 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Vascular grafts ; Microsurgery ; Technique ; Gefäßprothesen ; Mikrochirurgie ; Technik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der vorliegenden Untersuchung wurden PTFE-Mikroprothesen (GöRE®) 1 mm und 2 mm Ø, dünnwandig) für den arteriellen Gefäßersatz im Rattenmodell untersucht. Die infrarenale Aorta Ø = 1,2) und die linke Carotis communis Ø = 0,6) wurden im gleichen Tier durch 2 mm bzw. 1 mm Prothesen ersetzt. 90 Tage später wurden die Tiere getötet und die Prothesen untersucht. Alle Interponate waren offen, Stenosen wurden nicht gesehen. In allen Prothesen wurde eine dünne Neointima beobachtet. Unter Verwendung von Prothesen, die ca. 50% größer sind als die zu verbindenden Gefäß läßt sich in der vorliegenden Studie ausgezeichnete Brauchbarkeit von PTFE-Mikroprothesen nachweisen.
    Notes: Summary The use of thin-walled, 1 mm- and 2 mm-diameter PTFE prostheses (GORE) for arterial replacement was examined in a rat model. The infrarenal aorta (diameter, 1.2 mm) and left common carotid artery (diameter, 0.6 mm) were replaced by two prostheses (diameters, 2 or 1 mm) in the same animal. After 90 days, all animals were killed and the grafts removed for macroscopic and histological examination. All grafts were patent; no stenosis was observed. A thin neointima had developed in all grafts. The use of prostheses approximately 50 % larger in size than the replaced aorta or carotid artery yielded excellent patency in these PTFE grafts.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 165-168 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pulmonary complications ; Esophagectomy ; Perioperative blood loss ; AaDO2 quotient ; Pulmonale Komplikationen ; Oesophagusresektion ; Perioperativer Blutverlust ; AaDO2-Quotient
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Pulmonale Komplikationen sind für einen wesentlichen Teil der postoperativen Morbidität und Letalität nach Oesophagusresektionen verantwortlich. Die Thoracotomie per se und die Operationsdauer stellen keinen wesentlichen Risikofaktor dar. Die bereits präoperativ bestehende pulmonale Vorschädigung und vor allem auch der perioperative Blutbedarf haben dagegen entscheidenden Einfluss auf die postoperative Pneumoniefrequenz. Eine verlässliche Quantifizierung der pulmonalen Gefährdung nach Oesophagusresektion scheint mit Hilfe des frühpostoperativen AaDO2-Quotienten möglich.
    Notes: Summary Pulmonary complications are among the key factors responsible for the postoperative morbidity and mortality after esophagectomy. The thoracotomy by itself as well as the duration of the operation do not seem to increase the frequency of pulmonary complications. Preoperative poor respiratory function and especially a high perioperative blood loss significantly increase the risk for postoperative pneumonia. The postoperative pulmonary risk after esophagectomy seems to be closely correlated to the AaDO2 quotient in the early postoperative period.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 846-846 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pharyngolaryngoesophagectomy ; Hypopharyngeal carcinoma ; Esophageal infiltration ; Pharyngo-Laryngektomie ; Hypopharynx-Carcinom ; Oesophagus-Infiltration
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 5 Patienten mit Hypopharynx-Carcinom und Infiltration oder Zweitcarcinom des Oesophagus erhielten eine totale Pharyngo-Laryngektomie mit Oesophagektomie und Magenhochzug bzw. Coloninterponat. Reicht die Tumorausbreitung bis in Höhe oder unterhalb der F. jugularis, ist eine Oesophagektomie indiziert. Die Häufigkeit von synchronen oder metachronen Zweittumoren im Oesophagus (14% aller diagnostizierten Doppeltumoren im oberen Aerodigestivtrakt) muss in die Indikationsstellung einer radikalen Tumorchirurgie mit einbezogen werden. Bei Tumorinfiltration bis etwa 3 cm oberhalb der F. jugularis kann die Rekonstruktion mit einem freien Jejunumtransplantat erfolgen.
    Notes: Summary Five patients with hypopharyngeal carcinoma infiltrating the esophagus, or with an additional tumor in the esophagus, were treated with total pharyngolaryngectomy, resection of the esophagus, and gastric or colon transposition. Tumors extending close or below the f. jugularis require an esophagectomy, and reconstruction is performed with pedicled stomach or colon. The high incidence of secondary synchronous or metachronous tumors in the esophagus must be taken into consideration for an effective oncologic procedure. When tumors have their inferior border 3 cm or more superior to the f. jugularis, the thoracic esophagus can be preserved. Reconstruction should be carried out with a free visceral graft from a jejunal loop.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: MHC ; Cadaver kidney transplantation ; Graft survival rate ; Blood transfusions
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The influence of prospective HLA-DR matching on the graft survival rate was investigated in a multicenter analysis of 85 transplants. Simultaneously in a retrospective analysis of graft outcome the importance of matching for MT-antigens MT1, MT2 and MT3 as a newly defined B-cell alloantigen system was evaluated. HLA-DR antigens and MT-specificities were determined on B-cells enriched by nylon-wool filtration using locally well characterised HLA-DR antisera and the antiserum set of the 8th International Histocompatibility Workshop (“discase set”) which allowed the definition of the HLA-DR specificities HLA-DR 1–9 and of the MT-antigens MT 1–3. HLA-DR matching showed a significantly improved graft outcome only in HLA-DR identical donor-recipient combinations. In 11 of 60 patients with one HLA-DR compatibility additional matching for two MT-antigens, however, improved the two year graft survival rate from 60% to 91%. Altogether 17 patients were matched for two MT-specificities with their kidney donor and showed a superior prognosis of 94% at two years compared to 53% or 17% of recipients with one or zero MT compatibility. Graft outcome in this patient group was also superior to that of HLA-DR identical or HLA-AB identical grafts. These data suggested that the MT-system rather than the HLA-DR antigens may be of critical importance in cadaver kidney transplantation. In addition a favorable influence of pretransplant blood transfusions on less HLA-DR matched grafts was confirmed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of nutrition 29 (1990), S. 270-283 
    ISSN: 1436-6215
    Keywords: Panthenol (Dexpanthenol) ; Pantothensäure ; Metabolismus ; postoperative Darmatonie ; D-pantothenyl alcohol ; pantothenic acid ; metabolism ; postoperativeintestinalatony
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Agriculture, Forestry, Horticulture, Fishery, Domestic Science, Nutrition , Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The aim of this study was the examination of the metabolism and mechanism of action of D-pantothenyl alcohol in patients with postoperative intestinal atony. Seven metabolically healthy patients were examined on the 4th day following colorectal surgery, before bowel activity had started. Increased urinary excretion of the vitamin pantothenic acid was noted following the intravenous application of 2 gm of D-pantothenyl alcohol. Ten to 30% of the administered dose D-pantothenyl alcohol is excreted in the urine as pantothenic acid within 24 h. Simultaneously, the urinary excretion of Β-alanine, a pantothenic acid component, is increased. D-pantothenyl alcohol was metabolized to pantothenic acid in all the patients examined. Pantothenic acid is a component of coenzyme A, a key substance in the intermediary pathway of metabolism. Coenzyme A plays a role in the synthesis of acetylcholine from choline (a co-enzyme of Cholinacetylase). Peristalsis induced by D-pantothenyl alcohol may be due to the increased synthesis of coenzyme A and acetylcholine in the autonomic nerve plexus of the intestinal tract.
    Notes: Zusammenfassung Ziel der Untersuchungen war es, den Metabolismus und den Wirkungsmechanismus von Panthenol (Dexpanthenol, Bepanthen®) bei Patienten mit postoperativer Darmatonie zu ermitteln. Es wurden 7 stoffwechselgesunde Patienten am 4. postoperativen Tag nach elektiven kolorektalen Operationen untersucht, die postoperativ noch nicht abgeführt hatten. Nach intravenöser Applikation von 2,0 g Panthenol kommt es bei allen Patienten zu einer signifikant vermehrten Ausscheidung des Vitamins Pantothensäure (Vitamin-B-Komplex) im Urin. Zwischen 10 und 30% der verabreichten Panthenolmenge werden innerhalb von 24 Stunden als Pantothensäure im Urin ausgeschieden. Gleichzeitig wird der Pantothensäurebestandteil Β-Alanin vermehrt im Urin ausgeschieden. Panthenol wird demnach bei allen untersuchten Patienten zu Pantothensäure metabolisiert. Pantothensäure ist ein Bestandteil des Coenzyms A, einer der Schlüsselsubstanzen des Intermediärstoffwechsels. Das Coenzym A ist auch an der Synthese von Acetylcholin aus Cholin beteiligt (als Coenzym der Cholinacetylase). Der peristaltikanregende Effekt des Panthenols könnte durch eine vermehrte Synthese von Coenzym A und Acetylcholin in den autonomen Nervenplexus des Intestinaltraktes erklärt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 647-647 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bile sludge ; Ursodeoxycholic acid ; SLA-identical transplantation ; Galleeindickung ; Hypercholesterindmie ; SLA Identität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Phänomen der Galleeindickung nach OLT kann ursächlich auf eine veränderte Gallezusammensetzung sowie auf den Untergang von Gallengangsepithel zurückgeführt werden, welches in Form von Kollagen ins Gallenganglumen abgestoßen wird. Die veränderte Gallenzusammensetzung läßt sich durch die Korrektur der Hypercholesterinämie mittels Gabe von Ursodesoxycholsäure therapeutisch beeeinflussen. Durch SLA- identische Transplantation werden biliäre Komplikationen, insbesondere der Untergang von Gallengangsepithelien, vermindert.
    Notes: Summary Biliary sludge development is closly related to changed bile composition or bile duct necrosis. The part that an altered bile composition plays in the formation of bile sludge has not been sufficiently explained. Nevertheless, biliary acid loss can be corrected with UDCA, lowering the cholesterol level. Transplantation of SLA-identical animals caused a marked reduction in biliary complications and prevented formation of bile sludge in comnarison with histoincompatible animals.
    Type of Medium: Electronic Resource
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