Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 33 (1961), S. 1132-1134 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European radiology 6 (1996), S. 851-854 
    ISSN: 1432-1084
    Keywords: Gastrointestinal haemorrhage ; Small intestine ; Entroclysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The purpose of this work was to assess retrospectively the yield of enteroclysis is 124 unselected patients presenting with obscure gastrointestinal bleeding. Of 1000 consecutive patients who were examined by enteroclysis 124 presented with occult gastrointestinal bleeding. A total of 61 patients with an unknown source of bleeding at the time of discharge, but with established gastrointestinal bleeding, were followed up by questionnaire to correlate the initial degree of bleeding with the incidence of recurrence of bleeding. Enteroclysis was normal in 109 cases. An abnormality was found subsequently be the cause of bleeding in the small intestine in 16 patients. Enteroclysis was positive in 14 cases, negative in 2 and false positive in 1. There was positive correlation between the initial degree of haemorrhage and the rate of recurrence. Enterocyle detected the cause in 11% of patients who presented with bleeding of unknon origin. ION patients with minor haemorrhage there was no recurrence of bleeding in most cases.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Industrial & engineering chemistry 43 (1951), S. 2875-2878 
    ISSN: 1520-5045
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Computing 53 (1994), S. 379-395 
    ISSN: 1436-5057
    Keywords: 34A55 ; 34A50 ; 65L15 ; 65L70 ; 65G10 ; Inverse Sturm-Liouville problem ; enclosure methods ; interval Newton's method
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Computer Science
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In dieser Arbeit wird die Rekonstruktion eines unbekannten Potentialsq(x) im Sturm-Liouville-Problem mit Dirichletschen Randbedingungen behandelt, wobei nur endlich viele Eigenwerte als bekannt vorausgesetzt werden. Dieses Problem wird in ein nichtlineares Gleichungssystem überführt. Mit einem Intervall-Newtonverfahren wird eine Lösung des Gleichungssystems in einen Intervallvektor eingeschlossen. Aus dem Intervallvektor wird eine Intervallfunktion[q](x) konstruiert, die ein Potentialq(x) einschließt, das die gestellte Rekonstruktionsaufgabe löst. Um auf diese Weise den numerischen Existenznachweis einer Lösung zu führen, sind die bei der praktischen Berechnung auftretenden Diskretisierungs- und Rundungsfehler zu berücksichtigen.
    Notes: Abstract This paper is concerned with the reconstruction of an unknown potentialq(x) in the Sturm-Liouville problem with Dirichlet boundary conditions, when only a finite number of eigenvalues are known. The problem is transformed into a system of nonlinear equations. A solution of this system is enclosed in an interval vector by an interval Newton's method. From the interval vector, an interval function[q](x) is constructed that encloses a potentialq(x) corresponding to the prescribed eigenvalues. To make this numerical existence proof rigorous, of course, all discretization and rounding errors have to be taken into account in the computation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 356 (1982), S. 141-149 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Acute pancreatitis ; Computed tomography ; Ultrasound ; Operative treatment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die „stadiengerechte Therapie” der akuten Pankreatitis, die jedem Schweregrad der Erkrankung angemessen ist, besteht neben der konservativen Basistherapie und Intensivmedizin im richtigen Einsatz operativer Maßnahmen. Voraussetzung dafür ist die frühe Diagnose und Beurteilung des Schweregrades der akuten Pankreatitis. Neben klinischen und klinisch-chemischen Befunden und dem Verlauf unter konservativer Therapie ermöglichen die Sonographie und die Computer-Tomographie eine bessere Beurteilung der jeweiligen Verlaufsform. Die für die Klinik der Erkrankung so wichtigen morphologischen Veränderungen der Bauchspeicheldrüse und ihrer Umgebung werden durch diese neuartigen Untersuchungsmethoden transparenter. Wäh rend bei der leichten Pankreatitis die Sonographie als erstes morphologisches Untersuchungsverfahren eingesetzt wird, besteht bei den schweren Verlaufsformen eine klassische Indikation zur Computer-Tomographie. Durch Einsatz von Sonographie und Computer-Tomographie läßt sich die Indikation zur frühzeitigen oder verzögerten Operation der hämorrhagisch-nekrotisierenden Pankreatitis, die bisher nach klinischen Kriterien erfolgte, in den meisten Fällen exakter stellen.
    Notes: Summary Adequate stage-depending therapy of acute pancreatitis includes basic conservative treatment, intensive care measurements, and operative interventions depending on the grade of severity. Prerequisites are early diagnosis and accurate clinical assessment of the stage of severity. Beside clinical and laboratory findings, as well as the development of acute pancreatitis under conservative treatment, sonography and computed tomography allow a better prediction of the underlying morphological changes, thus leading to an exact staging of the patient's individual situation. Sonography is regarded a screening procedure of high accuracy in mild forms of acute pancreatitis. Computed tomography is the method of choice in all severe forms of this disease. The indication for immediate or delayed operative treatment of hemorrhagic necrotising pancreatitis, heretofore depending on clinical findings solely, is supported by these new-invasive diagnostic modalities.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 360 (1983), S. 167-177 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Relaparotomy ; Frequency ; Causes ; Mortality ; Prognosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Am Krankengut der Chirurgischen Universitätsklinik Mainz aus den Jahren 1977–1979 bei 2441 Laparotomien und 92 Relaparotomien bei 66 Patienten (Letalität 40 %) bestand bei folgenden Faktoren eine hohe Letalität : weibliches Geschlecht, höheres Alter beim Mann, maligne Grunderkrankung, besonders Pankreascarcinom, colorectales Carcinom, obere Gastrointestinalblutung, Vorliegen von Begleiterkrankungen, besonders drei oder mehr und besonders bei Herz-Kreislauf-Erkrankungen, Leberkrankheiten und nach Vorbestrahlung, langdauernde Ersteingriffe, kurzfristig mehrere Relapa rotomien (Abstand ca. 1 Woche). Ohne höhere Letalität waren erstaunlicherweise: Primäreingriff als Noteingriff, Auftreten der postoperativen Komplikationen innerhalb der ersten zwei Tage oder nach einigen Wochen, mehrfache Relaparotomien in Abständen von mindestens zwei Wochen. Beim Vorliegen von mehreren schweren postoperativen Komplikationen, z. B. einem dialysepflichtigen Nierenversagen und zusätzlich respiratorbedürftiger Ateminsuffizienz ist eine Relaparotomie indiziert, wenn die intraabdominelle Komplikation zu beheben ist, da die Intensivtherapie hier den Patienten nicht heilen kann. Beatmung und Dialyse verbessern die Ausgangslage vor dem notwendigen Eingriff. Besteht jedoch die letale Trias Nieren- und Ateminsuffizienz bei chirurgisch sicher nicht zu sanierbarem Problem, verbietet sich die Relaparotomie.
    Notes: Summary A high mortality rate of the patients in the Surgical University Clinic Mainz in 2441 laparotomies from 1977 to 1979 with 92 relaparotomies in 66 patients (40 % proving fatal) could be associated with the following factors female sex, old age in males, malignant disease, esp. carcinoma of pancreas, colon and rectum, upper gastrointestinal bleeding, presence of concomitant affections, esp. three or more and particulary angiocardiopathy, liver diseases and after radiotherapy, long lasting primary operation, several operations in short intervals (about a week). Astonishingly we found a lower rate of mortality in cases of: Primary laparotomy in an emergency situation, postoperative complications within the first two days or after several weeks, multiple relaparotomies within intervals of at least two weeks. In cases of several severe postoperative complications, esp. renal insufficiency with dependence on dialysis and simultaneous respiratory insufficiency with dependence on artificial respiration a relaparotomy is indicated, if the intra-abdominal complication can be cured. In these cases the intensive care cannot cure the patient's conditions, but mechanical respiration and dialysis improve it. The existence of lethal trias of renal and respiratory insufficiency with a surely unremovable surgical problem forbids a relaparotomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 575-575 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Disease, Crohn's ; Indications ; Relaparotomy ; Morbus Crohn ; Indikationen ; Relaparotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unterschiedliche klinische Verlaufsformen des Morbus Crohn mit zahlreichen Komplikationen zwingen den Chirurgen zur Relaparotomie. Wir berichten über 153 Morbus Crohn-Patienten, bei denen insgesamt 310 Operationen, darunter 157 Relaparotomien durchgeführt wurden. Die Indikation zur Reintervention ist bei allen chronisch-komplizierten Verläufen und nach postoperativen Crohn-unspezifischen Komplikationen gegeben, wenn die konservative Therapie erfolglos war.
    Notes: Summary Relaparotomy is needed in various clinical courses and complications of Crohn's disease. In a series of 153 of the authors' patients with Crohn's disease a total of 310 operations were performed, 157 of them being relaparotomies. If a more conservative treatment proves unsuccessful, relaparotomy is indicated in all cases of chronic Crohn's disease with severe complications and other general postoperative complications not primarily related to Crohn's disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 453-453 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hemorrhagic necrotising pancreatitis ; Local complications ; Laparoscopy ; Hämorrhagisch-nekrotisierende Pankreatitis ; Lokale Komplikationen ; Offenlassen des Abdomens
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Lokale septische Komplikationen sind die häufigsten Ursachen für eine Relaparotomie nach operativer Behandlung der hämorrhagisch-nekrotisierenden Pankreatitis. In Analogie zur operativen Behandlung der generalisierten eitrigen Peritonitis wurde bei 15 Patienten postoperativ ein partielles Offenlassen und bei einem Patienten ein komplettes Offenlassen der OberbauchQuerlaparotomie vorgenommen. Die Bursa omentalis wurde austamponiert, retrocolisch und subphrenisch wurde ggf. eine Drainage eingelegt. Bei 8 der 16 Patienten wurde diese Maßnahme bei einer Relaparotomie durchgeführt. Nach diesen 16 Eingriffen war keine weitere Operation erforderlich. Bei den 9 verstorbenen Patienten lag eine respiratorische Insuffizienz und bei 8 zusätzlich ein akutes Nierenversagen vor (letale Trias). Dieses Ofenlassen des Abdomens ermöglicht eine bessere Kontrolle und Behandlung der lokalen postoperativen Komplikationen.
    Notes: Summary Local septic complications are the main causes for relaparotomy after operative therapy of hemorrhagic necrotizing pancreatitis. In 16 patients with hemorrhagic necrotizing pancreatitis, 8 of them at a relaparotomy, a laparoscopy was performed after necrosectomy. None of the patients required a further relaparotomy. The 9 patients who died had respiratory insufficiency and 8 of them had renal failure (lethal triad). Local postoperative complications after operations in hemorrhagic necrotizing pancreatitis are better controlled and treated by laparoscopy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 864-864 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Perioperative risks ; Factors of hemostasis, fibrinolysis, and wound healing ; Perioperatives Risiko ; Blutgerinnungs-, Fibrinolyse- und Wundheilungsfaktoren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 16 Patienten wurden vor und nach grossen Oberbaucheingriffen insgesamt 9 Faktoren der Blutgerinnung, der Fibrinolyse und der Wundheilung bestimmt: Prothrombin, Fibrinogen, Plasminogen, Antithrombin III Alpha-I-Antitrypsin, C-1-Esterase-Inaktivator, Alpha-2-Makroglobulin, Faktor XIII, Fibronectin. Es fand sich zunächst ein signifikanter postoperativer Abfall bei praktisch allen Faktoren. Traten schwere postoperative Komplikationen auf (4 Patienten), so kam es vor allem beim Antithrombin III und Faktor XIII am 3. postoperativen Tag zu einem noch deutlicheren Abfall.
    Notes: Summary Nine factors of hemostasis, fibrinolysis, and wound healing were investigated before and after massive abdominal operations: prothrombin, fibrinogen, plasminogen, antithrombin III, alpha-1 antitrypsin, C- I esterase-inactivator, alpha-2 macroglobulin, factor XIII, and fibronectin. Postoperatively, all factors showed a decrease. In four patients with severe complications postoperatively, the decrease in antithrombin III and factor XIII on the 3rd postoperative day was more extensive.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...