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  • 1
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Arthroskopie 11 (1998), S. 34-43 
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter Knie ; Arthroskopie ; Kinder ; Jugendliche ; Key words Knee ; Arthroscopy ; Children ; Adolescents
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: We report on 1952 arthroscopies of the knee in children aged up to 13 years and on 6464 arthroscopies in adolescents aged 14 to 17. At the same time operative arthroscopy was performed in 64% of the children and in 73% of the adolescents. The preoperative diagnosis was shown to be incorrect in 25% of the children and 24% of adolescents. Hemarthrosis was found in 35% of the children and in 29% of the adolescents. The most frequent pathology was in the patella (30% of the children and 41% of the adolescents). In the upper recessus, the distribution was 29% and 24% respectively, and 21% and 24% respectively, at the medial capsule and 16% and 14% at the medial femur condyle. A lesion of the ACL was obvious in 15% of the children and in 26% of the adolescents. A lesion of the medial meniscus was documented in 8% of the children and in 15% of the adolescents and in the lateral meniscus in 10% and 11% respectively. The most frequent operation was carried out on the synovia in 26% of the children and in 22% of the adolescents and on the plica in 23% and 24% respectively. A lateral release was performed in 19% of the children and in 18% of the adolescents, followed by operations on the joint space in 16% and 13%, respectively, on the patella in 16% and 19% respectively and on the medial condyle in 16% and 8% respectively. Operations on the medial meniscus were performed in 10% of the children in 18% of the adolescents, on the lateral meniscus in 10% and 12% respectively, and on the cruciate ligaments in 4% and 10% respectively. Diagnostic problems occurred in 1.4% of the children and in 1.2% of the adolescents and operative problems in 1.8% and 1.4% respectively. The intraoperative complication rate was found to be 2% in children and adolescents. Only rarely does diagnostic and operative arthroscopy in children and adolescents have problems and complications. Therefore, we conclude that either diagnostic or operative arthroscopy can be recommended under the following circumstances: In hemarthrosis, if ligament or meniscal lesions are suspected, after acute or recurrent patella dislocation, in knee joint effusion or pain for an unknown reason, for lavage of septic knee joints and if clinical examination or NMR is not possible because of pain or fear.
    Notes: 1952 Arthroskopien bei Kindern im Alter bis zu 13 Jahren und 6464 Arthroskopien bei Jugendlichen im Alter von 14–17 Jahren wurden retrolektiv ausgewertet. Dabei handelte es sich in 64% bei Kindern und 73% bei Jugendlichen um eine therapeutische Arthroskopie. Die Einweisungsdiagnose wurde in 25% der Fälle bei Kindern und 24% der Jugendlichen durch die Arthroskopie nicht bestätigt. Bei Kindern betrug die Hämarthrosrate 35% und bei Jugendlichen 29%. Der häufigste pathologische Befund fand sich bei Kindern mit 30% und Jugendlichen mit 41% an der Patella, in 29% bzw. 24% im oberen Recessus, in 21% bzw. 24% an der medialen Kapsel und in 16% bzw. 14% am medialen Femurkondylus. Eine Pathologie am vorderen Kreuzband bestand bei Kindern in 15% und bei Jugendlichen in 26% der Fälle, während ein Schaden am medialen Meniskus bei Kindern in 8% und Jugendlichen in 15% und am lateralen Meniskus in 10% bzw. 11% der Fälle dokumentiert wurde. Am häufigsten erfolgte eine Operation an der Synovialis bei Kindern in 26% und Jugendlichen in 22%, an den Plicae in 23% bzw. 24% der Fälle. Das laterale Release wurde bei Kindern in 19% und bei Jugendlichen in 18% der Fälle durchgeführt. Es folgten bei Kindern und Jugendlichen in 16% bzw. 13% Operationen im Gelenkraum, in 16% bzw. 19% an der Patella, in 16% bzw. 8% am medialen Kondylus. Operationen am medialen Meniskus wurden bei Kindern in 10% und bei Jugendlichen in 18% und am lateralen Menikus in 10% bzw. 12% und am Kreuzband in 4% bzw. 10% der Fälle durchgeführt. Diagnostische Probleme traten bei Kindern in 1,4% und bei Jugendlichen in 1,2% auf und operative Probleme in 1,8% bzw. 1,4%. Die intraoperative Komplikationsrate betrug bei Kindern und Jugendlichen 2%. Die diagnostische und therapeutische Arthroskopie ist bei Kindern und Jugendlichen eine problem- und komplikationsarme Operation und ist aus diagnostischer und therapeutischer Sicht indiziert beim Hämarthros, bei vermuteter Band- und Meniskusläsion, bei akuter und rezidivierender Patelladislokation, beim Kniegelenkerguß und Schmerz aus unklarer Ursache, zur Therapie des septischen Kniegelenks und falls die klinische und kernspintomographische Untersuchung schmerz- oder angstbedingt nicht möglich ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Schädel-Hirn-Trauma ; Polytrauma ; Entzündungsmediatoren ; Key words Severe head trauma ; Polytrauma ; Inflammatory mediators
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Isolated severe head trauma (SHT) or SHT in combination with multiple injuries are important factors for the prognosis of morbidity and mortality in patients suffering from the consequences of accidents. The prognosis mainly depends on the presence of primary mechanic brain injury and the development of secondary brain damage. Causes for the development of secondary brain damage are the intracranial space demand after traumatic injury and edema formation which may result in iscemia, as well as inflammatory processes. Both isolated SHT and polytrauma with or without brain damage may result in a systemic inflammatory response syndrome (SIRS) due to the synthesis of cytokines and other inflammatory mediators which may cause a single or multiple organ failure (MOF). Often the organism is able to survive isolated traumatic injuries and functional disturbances, but in combination or cumulation they may be lethal. The hypermetabolism after SHT is often regarded as an interaction between the central nervous system and the whole organism by the activation of the neuroendocrine axis. In contrast to the consequences of SHT for the whole organism, multiple injuries after polytrauma may affect brain functions, such as the shock dependent disturbance of the brain perfusion accompanied by brain hypoxia which may lead to an aggravated prognosis. Moreover, coagulation, metabolism and fracture healing are influenced by the onset of SIRS as well. Our knowledge about the bidirectional inflammatory interaction between brain and whole organism is still limited. In this context, the effects of secondary surgical interventions which may additionally stress a traumatized body have to be considered and are the subject for actual clinical discussions and experimental studies. This article tries to summarize some important aspects on this topic.
    Notes: Zusammenfassung Das isolierte oder mit weiteren Verletzungen kombinierte Schädel-Hirn-Trauma (SHT) ist ein Hauptprognosefaktor für Morbidität und Mortalität nach einem Unfallereignis. Die Prognose des Patienten ist sowohl von der primären, mechanischen Hirnschädigung als auch von der Entwicklung sekundärer Hirnschäden abhängig. Als Ursachen einer sekundären Hirnschädigung werden neben der intrakraniellen Raumforderung aufgrund posttraumatischer Blutungen und Ödembildungen, sowie der daraus resultierenden Ischämie, Entzündungsprozesse diskutiert. Sowohl beim isolierten SHT als auch nach Polytrauma mit und ohne Hirnschädigung kann eine inflammatorische “Systemreaktion” (SIRS) unter der Beteiligung von Zytokinen und anderen Entzündungsmediatoren zu einem Ein- oder Multiorganversagen (MOF) führen. Dabei sind einzelne Verletzungskomponenten und Funktionsstörungen meistens überlebbar, können jedoch in Ihrer Kombination und Kumulation tödlich enden. Hypermetabolische Zustände nach einem SHT werden auch als Interaktionen des ZNS mit dem Gesamtorganismus unter Beteiligung der neuroendokrinen Achse aufgefaßt. Diesen Auswirkungen eines SHT auf den übrigen Organismus ist der Einfluß multipler Verletzungen eines polytraumatisierten Verletzten auf die Hirnfunktion gegenüberzustellen, wobei schockbedingte Perfusionsstörungen eine prognoselimitierende Hypoxie des Gehirns verursachen können. Darüber hinaus beeinflußt die generalisierte “Ganzkörperentzündungsreaktion” Blutgerinnung, Stoffwechsel und Frakturheilung. Die Kenntnisse der traumainduzierten, bidirektionalen, inflammatorischen Interaktionen zwischen Gehirn und Gesamtorganismus, sowie der Einfluß der derzeit angewendeten Therapiemaßnahmen sind bisher noch unzureichend und bedürfen weiterer Aufklärung. Letztendlich muß aus dieser Sicht auch die Wahl des richtigen Zeitpunktes für sekundäre Eingriffe, die nicht unmittelbar der Lebenserhaltung dienen und zu einer zusätzlichen Belastung des Patienten durch das Operationstrauma führen, überdacht werden. Diese Arbeit versucht wichtige Aspekte auf diesem Gebiet zusammenzufassen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 383 (1998), S. 26-34 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Sepsis ; Mediators ; Antimediators ; Modulation ; Study design ; Complexity
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Sepsis, the systemic response (specific and non-specific) of the body to an infection, is an increasing clinical problem. During the last 30 years, nearly 50 clinical trials involving more than 10,000 patients have failed to demonstrate improvement of patients' outcome with different “anti-mediator” strategies. The wrong conceptional approaches to interact with the complex mediator network and flaws in study design and conduct are the main reasons for this disappointing situation. We learned, however, that the systemic host response is more than persistent uncontrolled inflammation; it is also a stimulation of the counter regulatory network. Although it is important to analyse the complex picture, we have now reached a point where more sophisticated strategies for describing complexity and novel attempts for synthesis are needed. Along this line, improved study designs (decrease of “signal-to-noise ratio”) are mandatory. In addition, secondary preventive strategies are emphasised.
    Type of Medium: Electronic Resource
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