Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 1 (1965), S. 131-132 
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 4 (1968), S. 253-256 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Serotonin ; insulin secretion in vitro ; Carcinoid ; Dumping
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé La sérotonine stimule la libération de l'insuline par le pancréas du lapinin vitro indépendamment du taux du glucose dans le milieu d'incubation. La concentration de 100 μg/ml provoqua une sécrétion insulinique maximale. Des concentrations plus élevées inhibaient la sécrétion d'insuline. L'incubation simultanée avec sérotonine et glucose causa une diminution légère de la sécrétion insulinique. Cette diminution augmentait quand la concentration de sérotonine augmentait. L'effet de 100 μg/ml de sérotonine était comparable à l'effet de 2 mg/ml de glucose ou de 1 mg/ml de tolbutamide. La signification de ces observations en vue d'expliquer la différence entre les résultats obtenus avec le test de tolérance au glucose par voie orale et par voie intraveineuse a été discutée ainsi que leur signification dans la pathogénie du dumping-syndrome et du syndrome du carcinoïde.
    Abstract: Zusammenfassung Serotonin stimuliert die Insulinfreisetzung aus dem Kaninchenpankreasin vitro unabhängig vom Glucosespiegel im Inkubationsmedium. Die Konzentration von 100 μg/ml führte zu einer maximalen Insulinausschüttung. Höhere Konzentrationen hemmten die Freisetzung des Insulins. Die gleichzeitige Inkubation mit Serotonin und Glucose rief eine geringfügige Verminderung der Insulinsekretion hervor. Diese Verminderung nahm mit steigender Serotoninkonzentration zu. — Die nach Stimulierung mit Serotonin (100 μg/ml) ausgeschüttete Insulinmenge entsprach der nach Zusatz von 2 mg Glucose/ml und l mg Tolbutamid/ml sezernierten. Die Bedeutung dieser Befunde für das Verständnis der unterschiedlichen Ergebnisse nach oraler und intravenöser Glucosebelastung wurde ebenso diskutiert wie ihre Bedeutung für die Pathogenese von Dumping- und KarzinoidSyndrom.
    Notes: Summary Serotonin stimulated insulin release, independently of glucose, from rabbit pancreatic tissuein vitro. A concentration of 100 μg/ml gave a maximal insulin release. Higher concentrations delayed insulin release. —The simultaneous incubation with serotonin and glucose led to a slight decrease in insulin release. This decrease in insulin release rose with increasing serotonin concentrations. — The insulin production induced by serotonin stimulation (100 μg/ml) was quantitatively equivalent to the maximal amount of insulin released by 2 mg glucose per ml, and by 1 mg of tolbutamide per ml. — The significance of these findings with regard to the difference in the results obtained with the oral as compared with the intravenous glucose tolerance test, and with respect to the pathogenesis of both the dumping and the carcinoid syndromes were discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Prednisolone ; rat ; glucose ; immunologically measurable insulin (IMI) ; glucose assimilation coefficient (K) ; correlation ; regression coefficient
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Resumé Les auteurs ont étudié chez des rats traités à la prednisolone après l'injection intraveineuse de glucose (50 mg/100 g poids) le comportement du glucose du sang et de l'insuline immunoréaetive du sérum. Trois groupes d'animaux ont reçu 10 mg d'Ultracorten-H par jour par voie souscutanée, l'un pendant 3 jours, l'autre pendant 7 jours et le troisième pendant 18 jours. En comparaison avec un groupe de rats non traités, seuls les rats traités pendant 7 jours ont montré une augmentation significative de la glycémie à jeun. Le coefficient d'assimilation glucidique restait dans les limites normales dans les trois groupes d'animaux traités. Mais dans ces trois groupes traités à la prednisolone on a trouvé des taux élevés d'insuline sérique à jeun et aussi une sécrétion d'insuline plus intense pendant l'épreuve d'hyperglycémie i.v. en comparaison avec le groupe de contrôle. Cet hyperinsulinisme ne semble pas être le résultat d'une hyperglycémie et n'est accompagné ni d'une réduction de l'assimilation du glucose ni d'une réactivité augmentée du pancréas endocrine envers le glucose. Nos résultats semblent indiquer un antagonisme périphérique entre les glucocorticoïdes et l'insuline, qui conduit à une sécrétion augmentée d'insuline pour maintenir l'équilibre du métabolisme glucidique.
    Abstract: Zusammenfassung Bei mit Prednisolon behandelten Ratten wurde das Verhalten von Blutzucker und immunologisch meßbarem Insulin (IMI) im Serum nach i. v. Glucosebelastung (50 mg/100 g Körpergewicht) untersucht. Drei Tiergruppen erhielten über einen Zeitraum von 3, 7 bzw. 18 Tage 10 mg/die Ultracorten-H subcutan. Im Vergleich zu einer Gruppe unbehandelter Kontrolltiere zeigten nur die Ratten des 7-Tage-Versuchs eine signifikante Erhöhung des Nüchternblutzuckers. Der Glucoseassimilations-Koefflzient (K) blieb bei allen drei behandelten Gruppen im Normbereich. Jedoch war bei allen drei Gruppen der Prednisolon-behandelten Tiere im Vergleich zur Kontrollgruppe sowohl ein erhöhter Nüehterninsulinspiegel als auch eine vermehrte Insulinsekretion nach der Glucosebelastung zu beobachten. Dieser Hyperinsulinismus scheint keine Folge einer Hyperglykämie zu sein und wird weder von einer Verminderung der Gmcoseassimilation noch von einer verstärkten Reaktivität des endokrinen tankreas gegenüber Glucose begleitet. Unsere Befunde sprechen für einen peripheren Antagonismus zwischen den Glucocorticoiden und Insulin, der, um den Kohlenhydratstoffwechsel im Gleichgewicht zu halten, zu einer vermehrten Insulinsekretion fuhrt.
    Notes: Summary The relationship between immunologically measurable insulin (IMI) in serum and the blood sugar was studied in the fasting state as well as after i.v. injection of glucose (50 mg / 100 g rat), in a group of untreated rats and in three groups of rats treated subcutaneously with 10 mg Prednisolone daily for 3, 7 and 18 days, resp. Only in the group of rats treated with Prednisolone for 7 days was there a significant increase in the fasting blood sugar; in all of the treated groups the glucose assimilation coefficient (K) remained within the normal range. The fasting insulin levels, however, showed a significant rise compared with the control group. After glucose loading in all the treated groups comparatively higher insulin values in blood were also observed. — This hyperinsulinism does not seem to be a result of hyperglycaemia, and is accompanied by neither a decreased assimilation of glucose nor an increase in the reactivity of the endocrine pancreas to glucose. Our findings are an indication of the existence of a peripheral antagonism between glucocorticoids and insulin, which leads to an increased secretion of insulin in order to maintain the equilibrium of the carbohydrate metabolism.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 43 (1965), S. 1000-1007 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Various methods for separating the free and the antibodybound (J 131-)hormone in order to perform a sensitive and precise radio-immunochemical assay of serum insulin concentration have been investigated. Human, porcine and bovine insulin were studied. The insulin was labelled in part in the own laboratory by means of Chloramin-T and NaJ131 and in part commercially availableJ 131-insulin preparations were used. Considerable degradation of the insulin following the labelling procedure withJ 131 has been observed, leading to non-specific binding of the degradation products to α2-serum globulins, which interfered with the assay. The removal of those degradation products by Sephadex G 75 filtration has been shown in detail. Separation of the free and the antibody-bound (J 131-)insulin has been achieved by means of agar electrophoresis and of anion-exchange resins (Dowex 1 and Amberlite CG-400 I). The latter technique yielded a sensitivity of 0.5–1µU insulin with a precision index ofλ 0.039. A mean fasting concentration of 22 ± 10µU Insulin per ml. has been determined in the serum of 30 normal subjects which in 8 cases rose to a maximum of 128µU insulin per ml. serum, 1 hour after 100 g glucose orally.
    Notes: Zusammenfassung Es wurden Verfahren zur Trennung des freien und antikörpergebundenen Jod131-Insulins für die radioimmunologische Insulinbestimmung mit Agargelelektrophorese und Anionenaustauschern (Dowex 1 und Amberlite) beschrieben. Verwendet wurde Jod131-Insulin vom Schwein, Rind und Menschen, das zum Teil nachGreenwood undHunter mit Chloramin T und NaJ131 selbst markiert wurde. Durch die Jod131-Markierung entstehen Verunreinigungen, die sich an α2-Globulin binden und durch einen besonderen Reinigungsprozeß mit Hilfe einer Sephadex-Säule abgetrennt werden müssen. Der Einfluß dieser Verunreinigungen sowohl auf das Meßergebnis als auch auf die Genauigkeit des radioimmunologischen Insulinbestimmungsverfahrens wird an typischen Beispielen demonstriert. Mit gereinigtem Jod131-Insulin und der Verwendung von Anionenaustauschern ergibt sich eine hohe Genauigkeit mit einem Index von 0,039. Im Nüchternserum von 30 Stoffwechselgesunden wurde ein mittlerer immunologisch reagierender Insulingehalt von 22 ± 10 µE/ml gemessen. Nach einer oralen Glucosebelastung (100 g p. o.) fand sich bei 8 Stoffwechselgesunden nach 60 min ein maximaler Anstieg bis auf 128 µE/ml.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 46 (1968), S. 337-342 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In recent years a renaissance of the relations between gastrointestinal and metabolic disorders has been derived from the discovery of influences of the gastrointestinal hormones on endocrine pancreatic tissue, beyond the well known effects of the enteric hormones on the exocrine pancreas. In studies on animals in vivo and in vitro as well as in clinical investigations a direct and glucose independent stimulation of insulin secretion by secretin, pancreocymin and glucagon has been established. Serotonin and gastrin induced release of insulin in vitro, gastrin showed stimulation of insulin secretion in the in vivo experiment, too. Analogous actions were shown with regard to duodenal extracts. Absolutely higher increases in serum insulin, of longer duration, and the more rapid assimilation of blood glucose, as observed following oral rather than after intravenous glucose application (despite identical or — following oral ingestion — lower maximum blood glucose concentrations), had to be attributed to the mobilization of these enteric hormones. Some problems, however, have to be solved before considering seriously the physiological and, perhaps, pathophysiological significance of this intestinal-pancreatic reflex mechanism: It has to be clarified whether or not a) the ingestion of food suffices quantitatively for stimulating pancreatic insulin liberation, b) differences exist between enteric and α-cell glucagon, c) the quality of the food stuffs is influencing mobilization of different glucagons and other intestinal hormones, and d) not only secretion of insulin but also of other metabolically active hormones is stimulated by the gastrointestinal hormones. Up to now, only increases in glucagon levels have been observed following oral glucose and pancreocymin injection. Physiologically, pre-information of the β-cells might be provided by activation of the intestinal hormones before the rises in arterial blood glucose concentrations following food intake are producing pancreatic insulin liberation. Thus, acute and maximum stimulation of different compartments of the β-cells might be effected by the combined action of several β-cytotrophins. Furthermore, concomitant activation of hormones with lipolytic activity, as pancreocymin and glucagon,and of the lipogenetically acting insulin might interfere with the hypoglycaemia which otherwise is following protein ingestion. Eventually, insufficient secretion of gastro-intestinal hormones may be of significance with respect to the pathogenesis of human diabetes. At least, in obese elderly diabetics unresponsive to both glucose and tolbutamide, normal rises in serum insulin were produced by glucagon solely.
    Notes: Zusammenfassung Seit einigen Jahren kann von einer Renaissance der Beziehungen zwischen Verdauungs- und Stoffwechselkrankheiten deshalb gesprochen werden, weil neben den bekannten Effekten der gastrointestinalen Hormone auf die exokrine Pankreasfunktion auch ihr Einfluß auf das endokrine Pankreasgewebe nachgewiesen werden konnte. Im Tierexperiment in vivo und in vitro sowie im klinischen Versuch ließ sich eine direkte glucoseunabhängige Stimulierung der Insulinsekretion durch Secretin, Pankreozymin und Glucagon demonstrieren. Serotonin und Gastrin regten die Insulinabgabe isolierter Pankreasschnitte an, Gastrin war auch in vivo beim Hund aktiv. Duodenalextrakte zeigten analoge Effekte. Der nach oraler Glucosegabe immer deutlich höhere und länger als nach intravenöser Zuckerinjektion anhaltende Anstieg des Seruminsulins (auch bei gleichen oder nach oraler Glucosebelastung sogar niedrigeren Glucosemaxima) wurde nunmehr verständlich; ebenso der nach oraler Zuckerzufuhr schneller als nach parenteraler einsetzende Blutzuckerabfall. Unklar blieb jedoch, ob die durch Nahrungsaufnahme bewirkte Sekretion gastrointestinaler Hormone quantitativ ausreicht, um die Inselzellen zur Insulinfreisetzung anzuregen. Bisher wurde mangels anderer Methoden nur ein Anstieg von Glucagon im Blute nach oraler (und nicht nach intravenöser) Glucosegabe beobachtet. Nicht geklärt ist ferner, ob das im Darmtrakt lokalisierte Glucagon sich von dem in den α-Zellen der Langerhansschen Inseln gebildeten Hormon unterscheidet, ob die Sekretion dieser beiden Glucagone ebenso wie die der anderen gastrointestinalen Hormone durch die Qualität der Nahrungsstoffe maßgeblich beeinflußt wird, und ob nicht nur die Mobilisierung von Insulin, sondern auch noch von anderen stoffwechselaktiven Hormonen durch die intestinalen Hormone gefördert wird. Lediglich für das Pankreozymin ließ sich eine Stimulierung der pankreatischen Glucagonsekretion nachweisen. Die physiologische Bedeutung dieses neuartigen endokrinen Regulationsmechanismus könnte aus einer vorzeitigen Information der β-Zellen (d. h. nochvor dem auf die intestinale Resorption folgenden Blutzuckeranstieg) zur beschleunigten Freisetzung von Insulin bestehen, damit die akute und maximale Stimulierung der β-Zellen durch den kombinierten Angriff mehrerer insulinstimulierender Substanzen an verschiedenen Zell-„Compartments“ gewährleisten, und die Hypoglykämie nach Eiweißmahlzeiten infolge der Aktivierung lipolytisch wirkender Hormone, wie des Pankreozymins und des Glucagons,und des lipogenetisch wirkenden Insulins verhindern. Da bei Diabetikern, die weder auf Glucosegabe noch auf Rastinon mit einer Freisetzung von Insulin reagierten, mittels Glucagon ein durchaus normaler Anstieg der Seruminsulinkonzentrationen produziert werden konnte, ist eine mangelhafte Sekretion intestinaler Hormone möglicherweise auch pathophysiologisch von Bedeutung.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract In a recently published paper we were able to demonstrate a reproducable diurnal rhythm in ACTH and cortisol secretion in metabolically normal persons only if these patients were kept under resting conditions in the hospital. This diurnal variation was also present in all cases with decreased blood steroid levels regardless of blood ACTH levels, e. g. in subtotal adrenalectomized Cushing's patients. The rhythm, however, was absent in all cases with elevated blood steroid levels induced either spontaneously or therapeutically. From these results we would like to propose the following concept: There may exist two autonomous hypothalamic receptor sites controlling the release of ACTH. Both are responsive to the feedback of corticosteroids. In the case of CRF receptors, steroids are quickly active and regulate rapid responses. In the case of the center controlling rhythmic secretion of ACTH, responses are slower, and regulate in a more tonic fashion the secretion of ACTH. Under all conditions where blood steroids are high (exogenous administration and Cushing's syndrome), however, this special hypothalamic center is blocked or inactive.
    Notes: Zusammenfassung In eigenen früheren Untersuchungen konnten wir bei gesunden Versuchspersonen eine physiologische Tagesrhythmik der ACTH-Sekretion dann nachweisen, wenn die Patienten unter Ruhebedingungen im Bett gehalten wurden. Sie war in gleicher Weise bei jedem erniedrigten Steroidspiegel im Blut unabhängig vom aktuellen ACTH-Spiegel, z. B. auch beim subtotal adrenalektomierten Cushing-Kranken mit exzessiv erhöhten ACTH-Blutspiegeln, einwandfrei zu erkennen. Dagegen war diese Tagesrhythmik bei therapeutischen und spontan erhöhten Steroidspiegeln im Blut immer aufgehoben. Aufgrund dieser Befunde möchten wir die folgenden Vorstellungen über den Regulationsmechanismus von ACTH diskutieren: Im Hypothalamus nehmen wir zwei autonome Regulationszentren an, die für die Sekretion von ACTH verantwortlich sind. Beide werden durch Steroide gebremst. Das eine für die Bildung von CRF verantwortliche Zentrum reagiert sofort auf jede Änderung im peripheren Steroidblutspiegel und reguliert die aktuelle ACTH-Sekretion. Das andere für die Tagesrhythmik verantwortliche Zentrum reagiert nur langsam und versucht, bei allen Ruhe- und Unterfunktionszuständen der NNR auf tonische Art die Sekretion von ACTH und Cortisol anzuregen und zu erhalten. Bei spontanen oder therapeutischen Erhöhungen des peripheren Steroidblutspiegels ist dieses Zentrum jedoch völlig blockiert und die Rhythmik nicht mehr nachweisbar.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 45 (1967), S. 34-38 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Thyrocalcitonin extracted from the thyroid glands of the hog caused a fall in serum calcium in the dog within 30 min, in the rat within 45 min, respectively. The most effective dose of thyrocalcitonin on the serum calcium of the intact rat showed a small increase in radiophosphaturia of the parathyroidectomized rat which was statistically significant. When thyrocalcitonin and PTH were injected simultaneously a decrease in the effect of parathyroid hormone on phosphaturia was observed. Triiodthyronine did not influence the phosphaturic system. Perhaps thyrocalcitonin inhibits competitively the activity of PTH on the kidney tubules. So far the phosphaturic effect of thyrocalcitonin has not been defined in terms of specificity.
    Notes: Zusammenfassung Thyreocalcitonin in Schilddrüsenextrakten führte nach 30 min beim Hund, nach 45 min bei der Ratte zum Abfall des Serumcalciums. Die am Serum-Ca der intakten Ratte maximal wirksame Thyreocalcitonindosis steigerte die Radiophosphaturie der parathyreoidektomierten Ratte mäßig stark, aber statistisch signifikant. Dagegen führte die gleichzeitige Gabe von Thyreocalcitonin und PTH zu einer markanten Verminderung des PTH-Effektes. Trijodthyronin beeinflußte des phosphaturische System nicht. Möglicherweise hemmt Thyreocalcitonin kompetitiv den Angriff des PTH an der Niere; die Spezifität des phosphaturischen Thyreocalcitonineffektes ist noch nicht geklärt. Addendum. DurchRobinson et al. (1966) wurde jetzt eine Steigerung der Phosphatausscheidung unter Thyreocalcitonin beschrieben, deren Wirkungsort im Tubulusapparat vermutet wird. Die Autoren stellen mit ihren Befunden den diagnostischen Wert von Phosphaturie-Tests bei der Differentialdiagnose zwischen Hyperparathyreoidismus und Hypercalciämien anderer Ursachen (mit konsekutiver Thyreocalcitonin-Mehrsekretion?) in Frage. Unsere Ergebnisse sprechen dafür, daß die Thyreocalcitoninphosphaturie nicht sehr stark ist und höchstens an der parathormonfreien Niere zum Ausdruck kommt, daß PTH dagegen durch den Wirkstoff gehemmt wird.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The 24-hours course of blood cortisol and ACTH levels was investigated in three metabolically normal volunteers and in four patients with bilateral adrenocortical hyperplasia confirmed by operation. The ACTH levels were determined generally by measuring the increase of corticosterone in the adrenal venous blood of hypophysectomized rats. In the healthy individuals both hormones were found in a parallel diurnal rhythm, characterized by a relatively high peak in the morning and a maximal depression at midnight. ACTH varied in the range from below the measuring threshold up to 1,0 mµ/100 ml plasma, as previously described in the literature. In the patients with hypercorticism before subtotal adrenalectomy this diurnal rhythm was abolished for both cortisol and ACTH. The constancy of ACTH secretion alone causes an increase in daily production which is shown to be able to produce the full-blown biochemical picture of Cushing's syndrome. In one of the patients, maximally elevated ACTH levels (500 mµ/100 ml plasma) were found immediately after operation. Normal circadic rhythm of ACTH secretion was lacking. Several months later, ACTH levels were still markedly elevated, but demonstrated again diurnal rhythm comparable to the normal.
    Notes: Zusammenfassung Bei Stoffwechselgesunden sowie bei Cushing-Kranken mit operativ bestätigter bilateraler Nebennierenrinden-Hyperplasie wurden vergleichende Untersuchungen des Cortisol- und ACTH-Blutspiegels im 24-Std-Verlauf durchgeführt. Die ACTH-Blutspiegel wurden meist anhand des Corticosteronanstieges im NNV-Blut hypophysektomierter Ratten gemessen. Bei Gesunden fand sich eine für beide Hormone völlig gleichsinnige Tagesrhythmik, die durch einen relativ hohen morgendlichen Gipfel sowie niedrigste Werte um Mitternacht ausgezeichnet war. Die Rhythmik von ACTH schwankte in dem von der Literatur her bekannten Bereich bis maximal 1,0 mE/100 ml Plasma. Bei Cushing-Patienten vor der subtotalen Adrenalektomie war diese Rhythmik für beide Hormone aufgehoben. Allein die Konstanz der Sekretion, d.h. der Verlust des nächtlichen Abfalls, bewirkt eine Tagesmehrproduktion von ACTH, die auch im Experiment in der Lage ist, die Cortisolspiegel Cushing-Kranker zu erzeugen. Unmittelbar nach der Operation lagen in einem Fall maximal erhöhte ACTH-Werte (500 mE/100 ml Plasma) vor. Sie waren konstant ohne Schwankung im 24-Std-Verlauf zu messen. 12 Monate später war jedoch auch bei diesem Fall bei immer noch stark erhöhten ACTH-Blutwerten die beim Gesunden nachweisbare Tagesrhythmik wieder erkennbar.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 211 (1966), S. 1199-1200 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] Sprague -Dawley rats of an inbred strain were in j ected with 0-5 ml. of nephrotoxic rabbit serum per 100 g body weight. Between twelve and sixteen days later, when the nephritic lesions were fully established, the lymphatic vessel accompanying the superior mesenteric artery was cannulated with a ...
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...