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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 83 (1979), S. 313-317 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: Blutzyanidspiegel, Verteilung des Blutzyanid ; HCN-haltige Verbrennungsgase ; Key words ; Blood cyanide concentration, distribution ; Combustion product containing HCN
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Summary Blood cyanide concentration was determined in rabbits intoxicated orally or by inhalation. Experiments were carried out under urethane anaesthesia. In the inhalation experiments, rabbits inhaled a combustion product containing HCN via the tracheal cannula and in the oral studies animals were administered NaCN solution into the stomach. In addition to the carotid artery and jugular vein blood samples, postmortem samples were obtained from both sides of the heart and the descending vena cava. The arterial cyanide concentration in the inhalation group showed a close relationship with ventilation. After an initial rise, blood levels decreased a little, in some cases with transient apnea. At the last stage it again increased with gasping, reaching its maximal value. After ultimate apnea, the blood cyanide concentration declined. The blood cyanide values were higher in the oral group than in the inhalation group. The difference between the two groups became larger in the inferior order, the left heart blood-the right heart blood-blood in the descending vena cava. The left heart/right heart ratio of the inhalation group was significantly higher than that of the oral group (1.28 ±0.28 vs. 0.95 ±0.09). The coefficient of variation (c.v.) of the inhalation group was larger than that of the other group. Within the inhalation group, the left heart blood showed the largest c.v. values and this was probably due to redistribution of the cyanide by bloodstream after attainment of the maximal concentration.
    Notes: Zusammenfassung Die Blutzyanidkonzentrationen wurden an Zyanid-vergifteten Kaninchen in Urethannarkose bestimmt. Die Kaninchen inhalierten HCN-haltige Verbrennungsgase durch die Trachealkanüle. Eine andere Gruppe von Tieren erhielt NaCN-Lösung per os. Während der Versuche wurden Blutproben aus einer katheterisierten Halsarterie gewonnen. Postmortale Blutproben wurden aus beiden Ventrikeln des Herzens und der kaudalen Hohlvene entnommen. Der arterielle Blutzyanidspiegel der ersten Gruppe zeigte eine enge Beziehung mit der Ventilation auf. Nach einer Konzentrationszunahme im Anfangsstadium nahm der Blutspiegel mit einer vorübergehenden Apnoe ab. Mit der terminalen Atembewegung stiegen die Blutspiegel und erreichten ihre maximalen Werte. Die Blutzyanidwerte verminderten sich nach endgültiger Apnoe. Der Blutspiegel der per-os-Gruppe nahm stetig unabhängig von der Ventilationsgröße zu. Die „inhalatorische Gruppe” hatte niedrigere Zyanidwerte als die „orale Gruppe”.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Urological research 7 (1979), S. 79-82 
    ISSN: 1434-0879
    Keywords: Bladder cancer ; Radiotherapy ; Cystectomy ; Survival ; Complications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Treatment with radiotherapy (6000 rad) followed by total cystectomy was carried out in 125 patients with T1–T3 bladder cancer, the tumour being poorly differentiated (grade III–IV) in 115 cases. Survival was significantly better, if the irradiation had resulted in complete tumour regression before cystectomy, and if the tumour at the initial examination was of category T1. The relative cumulative survival after 5 years for patients with T1-tumours was 60%, as opposed to 40% for patients with T3-tumours. 4 patients (2.4%) died within 30 days of the cystectomy, but 13 patients (10%) died within 3 years from complications of the treatment regime. 83 patients (66%) experienced nonfatal complications such as infected cavity and urinary or intestinal stenosis. 3 years after the cystectomy 62 patients (50%) were dead from recurrent tumour or from other causes.
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Operability ; Complications ; Survival rates ; Operabilität ; Komplikationen ; Überlebenszeiten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1732 Patienten konnte bei 95 % das weitere Schicksal geklärt werden. Verhältnis Männer: Frauen war 7:1, der Altersgipfel lag im 7. Lebensjahrzehnt. 80 % waren Raucher, 64 % primär und 4 nach Probethorakotomie inoperabel. Die postoperative Letalität betrug 8,2 %, 3 Bronehusfisteln und 17 Pleuraempyeme komplizierten den Verlauf. 45,5 % der Operierten ohne LK.-Metastasen und 14,7 % mit LK.-Metastasen überlebten 5 Jahre. 86 % von 242 nicht operierten Patienten mit einem kleinzelligen Carcinom starben im ersten Jahr nach Entlassung. Nur 1,2% überlebten 5 Jahre.
    Notes: Summary 95 % of 1732 patients were followed up. The proportion of men to women was 7:1, most patients being about 70 years old. 80 % of the patients smoked; 64% were considered inoperable when first seen and 4 were found to be incurable at operation. 8.2 % died postoperatively; 3 bronchopleural fistulas and 17 pleural empyemas complicated recovery. 5-year-survival of operated patients without lymph node involvement was 45.5 %, with lymph node metastasis 14.7 %. 86 % of 242 non-operated patients with oat cell carcinoma died within the first year after hospital discharge. Only 1.2 % survived 5 years.
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Documenta ophthalmologica 46 (1979), S. 227-235 
    ISSN: 1573-2622
    Keywords: Keratoplasty ; Complications ; Corneal graft ; Rejection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Corneal transplantations are usually performed in Eye Clinics. The patient's own ophthalmologist usually performs the follow-up examinations because the patients often live a long way from the Clinic. It is very important that these ophthalmologists can diagnose the complications which may occur in the follow-up period and know how to treat them. The complications considered are: glaucoma, marginal infiltrations, epithelial defects, suture infections, wound dehiscence, disturbances of the tear-film and recurrent herpes. Special mention is made of the rejection reaction. This has been recognized for a long time and has received increasing attention in recent years. Both local and general noxae can act as trigger and set off a rejection reaction. Epithelial, endothelial and uveal forms of rejection reaction are recognized. The sooner the immune reaction is recognized and the correct therapy started, the greater the change that graft will become clear again.
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Conventional endoprosthesis ; Biomaterial ; Technic of implantation ; Complications ; Konventionelle Endoprothese ; Biomaterialien ; Implantationstechnik ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Neben der technischen Erforschung sog. Biomaterialien wurden in den letzten Jahren vor allem Belastungsuntersuchungen mit dem Ziel einer Optimierung von Form, Werkstoff und Implantationstechnik durchgeführt. Für die konventionellen Prothesentypen ist die Verwendung von Knochenzement zur Verankerung nach wie vor erforderlich. Solange keine Langzeitergebnisse mit zementloser Implantation vorliegen, wird unter strenger Beachtung der Indikationsstellung auch weiterhin die Zementverankerung der Prothesenanteile notwendig sein. Vor- und Nachteile der sog. konventionellen Endoprothese sowie Verbesserungen von Form und Implantationstechnik werden dargestellt und diskutiert.
    Notes: Summary Advantages and disadvantages of the so-called conventional endoprostheses as well as improvements in respect of design and technic of implantation are described and discussed. As long as we have no long-term results with the cementless endoprosthesis types, it will be necessary to continue with the use of cemented endoprostheses under strict indications.
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 532-533 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Infected pseudarthrosis ; Upper leg fixateur type I to IV ; Complications ; Results ; Infizierte Femur ; Pseudarthrose ; Oberschenkel ; Fixateur Typ I bis IV ; Komplikationen ; Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Stabilisierung der infizierten Femur-Pseudarthrose ist unabhängig von der ossären Abstützung bei gegebener Indikation die ausreichend dimensionierte Platten-Osteosynthese anderen Verfahren vorzuziehen. Andernfalls ist der Fixateurexterne indiziert. Seine Montage erfordert am Oberschenkel spezielle Kenntnisse, die sich an den individuellen Knochen— und Weichteilbefunden orientieren. Wir unterscheiden den Oberschenkelfixateur Typ I bis IV, welche beispielhaft demonstriert werden. Die Komplikationen werden zunächst vom Blutverlust und der Infektaktivität, später durch chronische Weichteilfisteln, Abscesse, osteomyelitische Resthöhlen und Spontanfrakturen bestimmt. Eine Studie analysiert die Behandlung und Spätergebnisse von 96 infizierten Femur-Pseudarthrosen.
    Notes: Summary With proper indication, adequately dimensioned plate osteosynthesis is to be preferred to any other treatment for stabilizing an infected femur pseudarthrosis, regardless of the osseous support. Otherwise the fixateur externe is indicated. Its assembly at the upper leg requires special knowledge which reflects the individual bone and soft tissue assessments. We distinguish between fixateur type I to IV on the upper leg, all of which are exemplified. Complications are at first mainly loss of blood and infective activity, later chronic soft tissue fistulae, abscesses, osteomyelitic residual cavities, and spontaneous fractures. A study analyses the treatment and the late results of 96 infected femur pseudarthroses.
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 603-605 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thoracic surgery ; Follow-up ; Complications ; Thorax ; Eingriffe ; Nachsorge ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Thoraxchirurgie gehören neben den Operationen an Lunge, Herz und großen Gefäßen auch Eingriffe an Speiseröhre, Thymus, Zwerchfell, sympathischem Nervensystem, Brustwand usw. Postoperative Komplikationen drohen besonders bei Risikopatienten (Bronchitis, Lungenemphysem, Adipositas, Kyphoskoliose). Außerdem sind häufig extreme Altersgruppen betroffen: Bronchialcarcinome bei älteren Menschen, angeborene Mißbildungen bei Neugeborenen und kleinen Säuglingen. Die postoperative Nachsorge stellt an das Pflegepersonal hohe Anforderungen, erfordert aber, abgesehen von der Saugungsmöglichkeit, keinen wesentlichen zusätzlichen apparativen Aufwand.
    Notes: Summary The field of thoracic surgery covers operations of the lung, heart, large vessels, diaphragm, sympathetic nervous system, chest wall and more. High-risk patients (bronchitis, emphysema, obesity, kyphoscoliosis) and the extremes of age, such as the very old with bronchial carcinoma and infants with congenital malformations, present an increased risk of postoperative complications. Postoperative care has to be of high standards. Except for suction devices there is little need for additional equipment.
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 568-569 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Obesity ; Jejunoileostomy ; Gastric bypass ; Complications ; Adipositas ; Jejunoileostomie ; Magenbypass ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Jejunoileostomie und Magenbypass sind chirurgische Verfahren zur Behandlung extremer Adipositas. Nach 18 Monaten wird Normalgewicht erreicht. Die Jejunoileostomie (n = 300) hat aber schwerwiegende Folgen, vor allem Hypokaliämie und Hypokalziämie (30%). Die Verfettung der Leber nimmt auf 80% zu. Immunologische Störungen sind beschrieben (3–11%). Ähnliche Probleme sind beim Magenbypass selten. Den chirurgischen Komplikationen wird durch Y-Anastomose nach Roux vorgebeugt. Bei 91 Patienten fanden wir 2mal innerhalb von 2 Jahren ein therapiebedürftiges Anastomosenulcus. Daher ist der Magenbypass zu bevorzugen.
    Notes: Summary Jejunoileostomy and gastric bypass are surgical procedures for the treatment of extreme obesity. The normal weight is reached 18 months after the operation. But the Jeunoileostomy (n = 300) has severe complications, most of all hypokalaemia and hypocalcaemia (30%). The fatty degeneration of the liver increases to 80%. Immunologic problems are expected in 3–11%. Such complications are very rare after the gastric bypass. Anastomotic ulcers occur in 2% of cases (2 in 91 patients in 2 years). Therefore we prefer the gastric bypass.
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 586-587 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ileus ; Internal drainage ; Miller-Abbott-tube ; Complications ; Results ; Ileus ; Innere Schienung ; Miller-Abbott-Sonde ; Komplikationen ; Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Indikationen zur inneren Schienung waren die postoperative Peritonitis, der mechanische und paralytische Ileus. Bei 202 Patienten waren die Ergebnisse bei 34 Kranken mit einem mechanischen Ileusrezidiv gut. Die Letalität der Patienten mit einem paralytischen Ileus als Sekundärkrankheit war hoch. Die Sonde wird bevorzugt oral (nasopharyngeal) eingeführt. Gelingt dies nicht, erfolgt die Plazierung der Sonde über eine laterale Enterostomie nach Witzel und Heidenhain. Die Letalität durch spezifische Komplikationen betrug mit zunehmender Erfahrung 1%. Die Gesamtkomplikationsrate betrug 3% und resultierte vorwiegend aus Druckulcera und erosiven Blutungen.
    Notes: Summary Indications are: postoperative peritonitis, mechanical ileus and paralytic ileus. Results of 202 patients: in 34 patients with good results recurrent (mechanical) ileus. Patients with paralytic ileus as secondary illness had a high mortality. Nasopharyngeal introduction of the tube is preferred. Where this procedure is impracticae, we apply the Witzel-Heidenhain fistula (enterostomy). With increasing experience the mortality fell to 1%; they complications are near 3%; they are: necrotic ulcers and erosive hemorrhage.
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Skeletal radiology 2 (1978), S. 231-238 
    ISSN: 1432-2161
    Keywords: Paget's disease ; Complications ; Diagnosis ; Differential diagnosis ; Pelvis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract One hundred thirty six unselected cases, radiographically diagnosed as Paget's disease of the pelvis, were reviewed in a retrospective study. In three patients below the age of 40 years purely sclerotic lesions of Paget's disease mimicking iliitis condensans or sclerosing osteomyelitis were found progressing with time to the combined osteolytic and sclerotic stage. Neither a purely lytic stage nor progression from the combined to the sclerotic stage was ever observed. A case each of histiocytic lymphoma, histiocytosis X, osteomyelosclerosis, and prostatic carcinoma, all closely mimicking Paget's disease were found in this series. In three cases radiographically undiagnosed implants from carcinoma of the breast, prostate, and myeloma were found in the Paget bone. Limitations in the radiographic diagnosis of both uncomplicated and complicated Paget's disease of the pelvis are stressed.
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  • 11
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 525-532 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Caval catheter ; Complications ; Caval catheter, prevention ; Cava-Katheter ; Komplikationen ; Prophylaxe
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Anhand von Serienzusammenstellungen von Komplikationen aus Literatur und eigener Erfahrung wird die Punktion der Vena jugularis interna empfohlen, der Zugang über die Vena saphena ist beim Erwachsenen zu meiden. Zugangsunabhängige Komplikationen sind durch angewandtes Kathetermodell, mangelnde Einlegetechnik und Pflege verursacht. Ein eigenes Modell weist als Hauptmerkmale einen silikonisierten Polyäthylen-Schlauch und eine abnehmbare Punktionskanüle auf. Das Kathetermaterial erwies sich experimentell und klinisch als gewebefreundlich und vermochte gegenüber PVC die Thrombose- und Entzündungsrate signifikant zu senken.
    Notes: Summary The following approaches to the caval vein are applicable: Vena saphena, basilica, subclavia, and jugularis. Based on collective studies from the literature and our own experience, the puncture of the internal jugular vein is recommended. The approach via the veins of the lower extremities should no longer be used in adults. Many complications-independent of the approach are caused by the catheter model applied or by poor application technique or care. A model of our own was developed presenting siliconized polyethylene and a removable needle. As compared to PVC, the rate of inflammation and thrombosis was significantly decreased.
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  • 12
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 565-570 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Complications ; Urology ; Herniorrhaphy ; Amputation, rectum ; Komplikationen ; Urologie ; Leistenbruchnaht ; Rectumamputation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: ZusammenfaBung Die häufigsten urologischen Komplikationen am männlichen Genitale nach allgemeinchirurgischen Eingriffen sind mit 1,8 % Hodenatrophien nach Hernienoperationen, wobei in zwei Drittel der Fälle gleichzeitig Schädigungen des kontralateralen Hodens beobachtet werden. Ferner werden Hinweise zur Vermeidung bzw. Behebung von Komplikationen bei Varicocelen-Operationen und sogenannten „Fertilitätsvasektomien” sowie des nach Rectumamputationen und Beckeneviszerationen vielfach eintretenden Erektionsverlustes gegeben.
    Notes: Summary Atrophy of the testicles after herniorrhaphy is the most frequent (1.8%) urologic complication in general surgical procedures. In two-thirds of the cases the damage is bilateral. Tips are pointed out to avoid the loB of penile erection after amputation of the rectum or evisceration of the pelvis, as well as to avoid complications after Bernardi-IvaniBevich or Palomo procedures and sterilizing vasectomy.
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  • 13
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 267-273 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Papillotomy, endoscopic ; Choledocholithiasis ; Complications ; Papillotowmie, endoskopische ; Choledocholithiasis ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: ZusammenfaBung Als Erweiterung der diagnostischen Cholangiographie hat sich die endoskopische Papillotomie entwickelt, die wir bei 516 (94,7%) von 545 Patienten erfolgreich durchführen konnten. Die Hauptindikationen waren die Choledocholithiasis (405 Fälle) und die organische Papillenstenose (97). 376 (93 %) von 405 Patienten mit Choledocholithiasis wurden nach dem endoskopischen Eingriff steinfrei. Es traten insgesamt 38 Komplikationen auf, die bei 11 (2%) Patienten eine Notfalloperation erforderlich machten, 5 Patienten verstarben (Letalität 1 %). Die schwerwiegendste Komplikation war die Cholangitis. Es zeigt sich, daB die endoskopische Papillotomie den chirurgischen Zweitangriff z. T. ersetzen kann.
    Notes: Summary Endoscopic papillotomy is a further development of endoscopic cholangiography. This therapeutic procedure was succesful in 516 (94.7%) of 545 cases. Choledocholithiasis (405 cases) and papillary stenosis (97) were the main indications for the procedure. Of 405 patients with choledocholithiasis, 376 (93%) are now free of stones. There were 38 (7.4%) complications and 5 (1%) of these had a lethal outcome with (11) (2%) requiring emergency laparotomy. Cholangitis was the most serious complication. It is becoming increasingly evident that the endoscopic papillotomy is replacing reoperation in many cases of choledocholithiasis.
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  • 14
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    Electronic Resource
    Springer
    Neuroradiology 13 (1977), S. 55-57 
    ISSN: 1432-1920
    Keywords: Complications ; Spinal angiography ; Paraplegia ; Haemangioblastoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A case of spinal cord haemangioblastoma, with paraplegia resulting from intramedullary and subarachnoid extravasation during angiography, is described.
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  • 15
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    Electronic Resource
    Springer
    Neuroradiology 14 (1977), S. 175-181 
    ISSN: 1432-1920
    Keywords: Cerebral angiography ; Complications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary All types of complications, both minor and major, are tabulated and analyzed in 5531 consecutive cerebral angiographies performed on 3730 patients during a period of 5 years.
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  • 16
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    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 287-290 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words ; Fractures, juvenile ; Reduction, closed ; Konservative Behandlung kindlicher Frakturen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die vorwiegend konservative Behandlung kindlicher Frakturen hat die noch offenen Wachstumsfragen, die jeweils dem Alter entsprechend schnellere Knochenbruchheilung und eine mehr oder weniger starke Stimulierung des Längenwachstums zu berücksichtigen. Verbleibende Fragmentverschiebungen werden später um so vollständiger ausgeglichen, je jünger das verletzte Kind ist. Darstellung des konservativen Vorgehens bei Schaft-, metaphysären und Gelenkfrakturen. Sekundärschäden sind in der Regel nicht zu erwarten, daher erübrigen sich gezielte krankengymnastisch-physikalische Maßnahmen.
    Notes: Summary The preliminary conservative management of juvenile fractures by closed reduction must be performed with due regard for the pressure of epiphyseal plates, the more rapid bone healing and the increased stimulation of growth. Malunited fractures are realigned by the normal process of bone remodeling, and results are better in young children. The management of shaft, metaphyseal and joint fractures by closed reduction is outlined. Late sequelae such as a diminished range of motion of the affected limb are rare, so that intensive physical therapy is not required.
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  • 17
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 421-430 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Diverticulitis ; Radiological findings ; Complications ; Diagnosis ; Divertikulitis ; Röntgenbefund ; Komplikationen ; Funktionsdiagnostik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Häufigkeit des Vorkommens und die Topographie von echten und falschen Divertikeln unter geographischen Gesichtspunkten und die Funktion des Dickdarms bei der Divertikelkrankheit werden besprochen. Auf die Röntgenbefunde bei Komplikationen wird eingegangen. Die Differentialdiagnose der Divertikulitis wird unter Berücksichtigung der kinematographischen Funktionsanalyse erörtert. Auf das gleichzeitige Vorkommen von Polypen und Carcinomen bei Divertikeln wird hingewiesen. Der Wert einer subtilen Röntgendiagnostik der Divertikelkrankheit für die Therapieplanung wird dargelegt.
    Notes: Summary The frequency of congenital and acquired diverticula is discussed with reference to geographical aspects, their location and the function of the colon in diverticular disease. The X-ray findings in the presence of complications are demonstrated. Radiological differential diagnosis is discussed with special reference to cinematographic analysis of function. The possibility of the simultaneous appearance of polyposis and carcinoma in diverticular disease is indicated. A sensitive radiologic diagnostic procedure is important for planning of the optimal treatment.
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  • 18
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 431-438 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Diverticulitis, colonic ; Complications ; Colondiverticulitis ; Kompliziert
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Komplikationen (Stenose, Ileus, Perforation, Absceß oder Fistelbildungen, tumorbildende Entzündungen, etc.), bei Colondivertikulitis treten in rund 35 % der Erkrankten auf. Dabei ist das mehrzeitige operative Vorgehen risikoärmer und zielführender als ein einzeitiger operativer Eingriff. Die Mortalität bei den Noteingriffen beträgt nach manchen Autoren bis zu 40 %, die nachfolgende Resektion des betroffenen Darmabschnittes ist mit der üblichen Mortalität der Dickdarmchirurgie (1,5–9%) belastet. Der Kernpunkt bei dieser Erkrankung ist die rechtzeitige Beseitigung des Divertikelleidens, um die überaus problematischen Komplikationen zu vermeiden.
    Notes: Summary Complications (stenosis, intestinal obstruction, abscess or fistula formation, inflammation, etc.) of colonic diverticulitis are seen in 35 % of patients affected. Multiple operative procedures involve less risk than surgery performed in a single session. The mortality in emergency surgery is reported to be up to 40 %, while subsequent resection of the diseased colon involves the usual mortality of surgery on the colon, i. e. 1.5–9 %. The vital factor in this illness is the earliest possible surgical treatment of the diseased diverticulum, so that the extremely problematical complications can be avoided.
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  • 19
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    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 439-444 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Diverticulitis ; Complications ; Surgery ; Divertikulitis ; Frühresektion ; Komplikationen ; Operatives Vorgehen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Gefahr manifester Divertikulitis ist die bis zu lebensbedrohlichen Komplikationen sich fortsetzende Progredienz mit Colonwandphlegmone, Fibrosklerose, gedeckte und freie Absceßperforation. Die Fibrosklerose setzt einen Circulus vitiosus in Gang, der schließlich zur Perforation führen muß. Bei nicht resezierter Divertikulitis besteht eine Ausbreitungsneigung der Divertikulose nach proximal. Die konservative Therapie erwies sich bei manifester Divertikulitis als unbrauchbar, um das Rezidiv zu verhüten. Irreversibilität liegt vor bei Anzeichen von entzündlicher Infiltration, wie wiederholte lokalperitonitische Attacken, Wandstarre und Einengung des Lumens im Röntgenbild. Bei 101 Patienten mit einzeitiger Frühresektion gab es einen Todesfall (Herzinfarkt).
    Notes: Summary The danger with diverticulitis is that the disease may progress to life-threatening complications. The development of diverticulitis leads from local infiltration and fibrosclerosis to final perforation. Nonresected diverticulitis favors the development of diverticulosis proximal to the affected bowel. Conservative therapy seems to be of little use in avoiding the progression of recurring diverticulitis. Signs of irreversible diverticulitis are repeated attacks, signs of local peritonitis, fixed deformation of the wall and stenosis, revealed by barium enema. One-stage resection was performed in 101 patients for uncomplicated diverticulitis. There was one death (myocardial infarction).
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  • 20
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    Langenbeck's archives of surgery 340 (1976), S. 263-272 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total gastrectomy ; Gastric replacement ; Complications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1963-1973 wurden in der Chirurgischen Klinik der Universität Düsseldorf 53 Patienten gastrektomiert. Als Rekonstruktionsverfahren wurde in 22 Fällen das Jejunuminterponat nach Seo, Gütgemann und Longmire, in 15 Fällen eine sogenannte Pantaloon-Anastomose, in 11 Fällen das Verfahren nach Tomoda, in 3 Fällen eine Y-Anastomose nach Roux und in nur 2 Fällen eine Oesophagoduodenostomie angewandt. Anhand dieses Erfahrungsgutes wird über die postoperativen Früh- und Spätkomplikationen berichtet; an ersteren verstarben 21 % der Patienten — vor allem an pulmonalen Komplikationen. Eine Anastomoseninsuffizienz war in keinem Fall als Todesursache anzusehen. 15 Patienten konnten nachuntersucht werden. Aufgrund der erhaltenen klinischen, röntgenologischen und laborchemischen Untersuchungsbefunde geben wir derzeitig dem Verfahren der Interposition einer isoperistaltischen, ausgeschalteten Dünndarmschlinge den Vorzug.
    Notes: Summary In the years 1963 up to 1973 in the Department of Surgery of the University of Düsseldorf a total gastrectomy was performed in 53 patients. For reconstitution of gastrointestinal continuity in 22 cases we interposed a single jejunal loop between the esophagus and duodenum, in 15 patients we performed an esophagojejunostomy with a long enteroanastomosis between the afferent and efferent loop. The procedure described by Tomoda was done in 11 patients. An esophagojejunostomy Roux-en-Y we used in 3, and an esophagoduodenostomy in only 2 cases. The hospital mortality was 21 %, the cause of which were predominantly complications of the lung. A dehiscence of an anastomosis never was a cause of death. A follow-up we could perform in 15 patients. On the basis of clinical, roentgenological and chemical data received in the follow-up we prefer at this time the interposition of a single jejunal loop, the length of which should be no less than 40 cm.
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  • 21
    Electronic Resource
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    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 159-166 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hypertension portal ; Anastomosis, splenorenal ; Operative technique ; Complications ; Portale Hypertension ; Splenorenale Anastomose ; Operative Technik ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter den druckentlastenden Anastomosenoperationen bei portaler Hypertension bevorzugen wir bei entsprechenden anatomischen und hämodynamischen Voraussetzungen, die präoperativ immer objektiviert werden müssen, die terminolaterale spleneronale Anastomose. Im Gegensatz zur portocavalen Anastomose bleibt ein noch vorhandener Durchblutungsanteil der Leber bestehen, so daß postoperativ weniger Patienten mit einer Leberinsuffizienz oder Encephalopathie beobachtet werden. Außerdem wird eine geringere Früh- und Spätletalität verzeichnet. Der Nachteil besteht in der Thrombosierungs-und Rezidivblutungsgefahr, die bei ca. 15 % liegt. Bei einer subtilen Technik, auf die hingewiesen wird, kann dieser Prozentsatz noch gesenkt werden.
    Notes: Summary Of the operative procedures that can be used to relieve the pressure in portal hypertension, the authors prefer the terminolateral splenorenal anastomosis if the assessment of relative anatomical positions and the patient's hemodynamic situation has shown that these are adequate for the procedure. In contrast to portacaval shunting, after splenorenal anastomosis portal blood supply to the liver is partially maintained. Therefore less patients suffer from hepatic failure or encephalopathy. In additition a lower short- and long-term postoperative mortality has been observed. The risk of thrombosis and recurrent bleeding are the drawback of the method, occurring in about 15 % of the patients. A meticulous technique can reduce this percentage.
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  • 22
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    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 824-824 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Sigmoid Diverticulitis ; Complications ; Surgical Treatment ; Dickdarmverticulitis ; Komplikationen ; Operatives Vorgehen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In 5 Jahren wurden 73 Patienten mit einer Dickdarmdiverticulitis und ihren Komplikationen operativ behandelt. Primare Letalität 4,2%. — Bei den Komplikationen, nämlich Perforation, divertikulitischer Tumor mit Stenose, Striktur oder Ileus, Fistelbildung, Blutung und Kombination mit einem Cacinom, stehen als operative Maßnahmen zur Diskussion: Die Übernähung, Vorlagerung, Drainage mit oder ohne entlastendem Transversumanus, das ein- oder mehrzeitige resecierende Vorgehen. — Das operativ-taktische Vorgehen bei den einzelnen Komplikationen wird erörtert.
    Notes: Summary 73 patients with sigmoid diverticulitis and complications of this condition have been treated by operation during the past five years. Mortality was 4.2%. — The complications we observed were: perforation, localized abscess, obstruction, bleeding, fistulation, and carcinoma, and they were treated by: local repair, drainage, proximal colostomy, exteriorization of involved segment, primary or secondary resection. The treatment methods for the different complications are discussed.
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  • 23
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    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 835-835 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Recurrent Ulcer ; Selective Vagotomy ; Complications ; Lethality ; Rezidivulcus ; Selektive Vagotomie ; Komplikationen ; Letalität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 190 an der Chirurgischen Universitätsklinik Köln durch Anastomosennachresektion und Vagotomie behandelte Kranke mit peptischen Rezidivulcera wiesen eine Komplikationsrate von 18,9% and eine Operationsletalität von 8,4% auf. Infolge besonderer Situationen wurde bei 27 Patienten mit zum Teil großen, penetrierenden Geschwüren auf die Nachresektion verzichtet and lediglich eine selektive Vagotomie vorgenommen. Sämtliche belassenen Ulcera heilten innerhalb von 2 Wochen ab und die Salzsäureproduktion wurde für die BAO um 78,3%, die PAO um 66,2% reduziert. Ernsthafte Komplikationen, Todesfälle oder erneute Rezidive warden 6 Monate bis 5 Jahre postoperativ nicht beobachtet.
    Notes: Summary 190 patients suffering from recurrent ulcers after gastrectomy were treated in the surgical department of the University of Cologne by vagotomy and resection of the anastomosis; complications occurred in 18.9% and lethality was 8.4%. Due to particular circumstances, 27 patients, some of whom had large, penetrating ulcers, received only selective vagotomy without resection of the anastomosis. All ulcers healed within 2 weeks and the gastric acid output was reduced by 78.3% for BAO and 66.2% for PAO. There were no severe complications and no fatalities. Over a follow-up period of 6 months to 5 years no further recurrence of ulcers has been seen.
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  • 24
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    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 863-864 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total Hip Protheses ; Complications ; X-ray Pictures ; Hüfttotalendoprothesen ; Komplikationen, primäre, sekundäre ; Röntgenbefunde
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die in den letzten Jahren rasch ansteigende Zahl implantierter Hüfttotalendoprothesen führt zahlenmäßig immer häufiger zu primären und sekundären Komplikationen. Bei der Beurteilung kommt dem Röntgenbild eine besondere Bedeutung zu. An Hand von Beispielen werden die verschiedenen Komplikationen: mechanisch bedingte Lockerung, der bakterielle Infekt, die sterile Spätentzündung und Weichteilossifikationen, analysiert und gegeneinander abgegrenzt. Die differenzierte Beurteilung der Röntgenbefunde wird unter Berücksichtigung biomechanischer Verhältnisse in den klinischen Zusammenhang gestellt.
    Notes: Summary In recent years the implantation of total hip protheses has become more and more popular and has led to an increasing number of primary and secondary complications. X-ray examination is very important for definition of the complications, which are analyzed and differentiated on the basis of several examples. We discuss primary and secondary malpositioning, mechanical loosening, infections, so-called sterilized late inflammation, and ossification around the protheses. A specialized analysis of the X-ray pictures is evaluated in connection with the clinical observations with reference to the biomechanics of total hip protheses.
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  • 25
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    Langenbeck's archives of surgery 333 (1973), S. 109-122 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Abdominal Surgery ; Combined Surgical Procedure ; Risks ; Complications ; Indications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Der Simultaneingriff setzt die gemeinsame Abwägung von Dringlichkeit des Befundes und Operationstoleranz des Kranken voraus. 2. Erstere wird durch die beiden Befundgruppen der kurativen Indikation sowie der präventiven und der diagnostischen Indikation bestimmt. Hier hat sich die Berücksichtigung einer pragmatischen Abstufung bewährt. 3. Das zweite Kriterium ist die Operationstoleranz des Operierten. Sie wird letztlich bestimmt durch die Schwere der Erst- als auch des simultanen Zweiteingriffs; in erster Linie aber der Dauer des Eingriffs, des Indikationsgrades und der Lokalisation der Operationsfelder und schließlich nicht weniger vom Alter und den Begleitleiden des Operierten. 4. Die Eingriffsschwere läßt sich am modifizierten Schema der Schockklassifikation von Moore [15] ablesen. 5. Der Abschätzung der allgemeinen Disposition des Kranken dient die Einteilung der Operationsgrade entsprechend der von der Internationalen Gesellschaft für Anästhesiologie angegebenen Abstufung. 6. Engpässe der Indikation gibt es beim Zusammentreffen belastender Erst- und Zweitoperationen gleicher Dringlichkeit mit schlechter Ausgangssituation des Kranken. 7. Vermeidbar sind solche Notsituationen durch eine auf die unspezifische Symptomatik der Baucherkrankung rücksichtnehmende, breit angelegte präoperative Diagnostik. Für polytraumatische Abdominalbefunde sind Präventivempfehlungen nicht möglich. 8. Oberste Leitregel für den simultanen Zweiteingriff ist es, daß er nur angeraten und gerechtfertigt erscheint, wenn er unter den gleichen Sicherheitskriterien ausgeführt wird, wie sie für den Ersteingriff galten.
    Notes: Summary From the point of view of indication as well as operative technic the combined surgical procedure is defined as a separate secondary surgical operation. This analysis, based on 4128 patients (own cases and reports from the literature) concerns the special problems which accompany this procedure. Since there will be a rise of the risk factors in operations with an extended shock-stress (stomach and large intestine) one will have to take the following into consideration: 1. Assessment of the complications of both surgical procedures. 2. The separate risks of infection and operative trauma. 3. The duration of the operation. 4. The situation before the procedure (general health, age, accompanying illness). The main rule to be followed in combined surgical procedures is that one only undertakes such risks if the criteria are the same as for the single operation.
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  • 26
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Key words ; Glucose ; fructose ; insulin ; isolated fat cells ; re-esterification of free fatty acids
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In isolated human fat cells of the greater omentum and the mammary gland, the effect of glucose, fructose, and/or insulin was tested on the re-esterification rate of FFA measured by the balance method. It could be shown that in the absence of glucose no re-esterification activity was demonstrable. Glucose alone or fructose alone stimulated the re-esterification of FFA dose-dependently in isolated fat cells of the greater omentum, and to a minor degree in fat cells of the mammary gland. Insulin had no effect on the re-esterification rate of FFA in the presence or absence of glucose or fructose, whereas it significantly stimulated the incorporation of glucose-C into CO2 and lipids. It is concluded that the re-esterification of FFA in human adipose tissue, at least in vitro, is mainly controlled by glucose without need for insulin.
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  • 27
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    Diabetologia 9 (1973), S. 505-508 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Key words ; Chinese hamster ; Cricetulus griseus ; diabetes ; intestinal absorption ; triglyceride ; fatty acid ; blood radioactivity ; intestinal lipid synthesis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Intestinal absorption of glyoeryl tri-[1-14C]-oleate and [1-14C]-oleic acid, measured by serial determinations of blood radioactivity after oral administration of the compounds in peanut oil, was significantly greater in non-ketotic diabetic Chinese hamsters than in nondiabetic controls. Incorporation of [1-14C]-oleic acid into tissue lipids by jejunal slices in vitro was equal in both groups on a unit tissue weight basis. The data suggest that intraluminal hydrolysis does not differ between diabetic and non-diabetic animals. Overall uptake of free fatty acids may be enhanced in diabetics as a consequence of increased small intestinal mass.
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  • 28
    Electronic Resource
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    Diabetologia 9 (1973), S. 509-513 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Key words ; Diabetes mellitus ; insulin antagonism ; synalbumin ; trichloroacetic acid ; plasma albumin ; rat diaphragm ; artifactual insulin antagonist
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The levels of insulin antagonism exhibited by human plasma albumin samples extracted by the alcoholic-trichloroacetic acid (TCA) method were found to vary over a wide range. Similar variations were found in the chlorine contents of these albumin samples, thus indicating a variation in TCA content. Chlorine content correlated with the levels of antagnonism exhibited by the various samples. Both chlorine levels and antagonistic activity were reduced appreciably by chromatography with Dowex 50W ion exchange resin. When Dowex treated (nonantagonistic) albumin was dissolved in water and re-extracted by the TCA-ethanol method, the resulting albumin preparations were high in chlorine content and highly antagonistic toward insulin. Nonantagonistic albumin was rendered antagonistic by the addition of TCA. The levels of antagonism exhibited by the TCA treated albumin preparations correlated with their chlorine contents. It is concluded that at least a portion of the insulin inhibitory effects exhibited by albumin preparations isolated by the TCA-ethanol method is due to TCA which is bound to the protein.
    Type of Medium: Electronic Resource
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