Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • Chronische Pankreatitis  (2)
  • Alterschirurgie  (1)
  • Blood Pressure  (1)
  • Carotid lesion  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 510-510 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carotid lesion ; Coronary surgery ; Carotisläsionen ; Coronarchirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 480 coronarchirurgischen Patienten wurde systematisch auf supraaortale Gefäßveränderungen untersucht. 25 wiesen Läsionen auf. Von diesen wurden 20 Patienten nach einem von klinischen und angiographischen Befunden abhängigen Plan operiert. 15 Patienten mit stabiler Angina pectoris wurden in zweizeitigem Vorgehen — zuerst Carotis-Op., dann Coronarchirurgie — versorgt. 5 Patienten mit instabiler A. pectoris und linkscoronärer Hauptstammstenose wurden simultan mit der coronaren Revascularisation operiert. Die Ergebnisse lassen empfehlen, bei der Wahl des Vorgehens die kardiovasculäre Situation ausschlaggebend zu machen.
    Notes: Summary By prospective screening of 480 patients with coronary revascularisations, 25 were found to have an associated carotid artery stenosis. In 20 of these patients surgical correction of the carotid lesions was performed. A two-stage procedure was used in 15 patients, with coronary artery surgery later; five patients underwent both stages at the same time. The latter group had unstable angina pectoris and/or left coronary artery lesions. It is recommended that cardiovascular status and the possible risk of coronary disease be the criteria for staging or combining the procedures used in carotid and coronary artery lesions.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 550-550 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Tumor ; Head of pancreas ; Duodenum saving resection ; Duodenumerhaltende Resektion ; Chronische Pankreatitis ; Pankreaskopftumor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine duodenumerhaltende Resektion des Pankreaskopfes bei Patienten mit chronischer Pankreatitis hat gegenüber der partiellen Duodeno-Pankreatektomie (Whipple-Op.) den Vorteil: Erhaltung der Duodenumpassage, Erhaltung der exkretorischen Funktion des linken Pankreas, Resektatbegrenzung auf den Pankreaskopf unter Schonung der Pankreasnachbarstrukturen. Bei 29 Patienten mit großem Tumor im Pankreaskopf wurde die duodenumerhaltende Pankreaskopfresektion ohne Klinikletalität angewandt. Die postoperative Krankenhausliegezeit war im Durchschnitt 22 Tage, Spätletalität 6,9%. Bei einer durchschnittlichen Nachbeobachtungszeit von 2,1 Jahren sind 82% der Patienten wieder vollberufstätig.
    Notes: Summary The duodenum-preserving resection of the head of the pancreas in chronic pancreatitis includes the following advantages: preservation of the physiological duodenopassage, preservation of the excretory function of the left pancreas, and resection of only the head of the pancreas without damage to adjacent tissues. Of the 29 patients with a tumor of the head of the pancreas who underwent surgery using the duodenum-saving pancreas resection, the operative lethality was 0. The hospitalization time averaged 22 days, with a late lethality of 6.9%. When examined at an average of 2.1 years afterward, 82% of all patients were found to be completely resocialized.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 444-444 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total gastrectomy ; Geriatric surgery ; Gastrektomie ; Alterschirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen 1969 und 1984 wurde bei insgesamt 186 Patienten mit einem Magencarcinom eine Gastrektomie durchgeführt, 74 Patienten waren über 70 Jahre alt. Die Gesamtletalität betrug 13,4% mit nur geringem Unterschied zwischen den jüngeren und älteren Patienten: 12,5% bzw. 14,8%. Während von 29 bis 1978 operierten 〉 70jährigen 9 (31%) verstarben, waren es von 45 nach 1978 Operierten lediglich 2 (4,4%). Diese sprunghafte Verbesserung der Ergebnisse wird neben der Standardisierung der Operationstechnik zurückgeführt auf: 1. Perioperative Thromboembolie- und Infektionsprophylaxe. 2. Intensivierte perioperative Atem- und Bewegungstherapie. 3. Individualisierte Narkose einschl. einer postoperativen Nachbeatmung.
    Notes: Summary Between 1969 and 1984 a total of 186 patients underwent total gastrectomy; of these patients 74 were older than 70 years of age. Surgical lethality was 13.4% with only minor differences between the patients under 70 and those 70 or older: 12.5% and 14.8%, respectively. Analysis of the results in relation to the time intervals 1969–1978 and 1979–1984 is remarkable. During the first period, operative lethality was 31% (9/29) and during the second period operative lethality was 4.4% (2/45). It is suggested that this decline in lethality is due to the precise standardization of the surgical technique, to improvements in preoperative management of the patients, and to aftercare.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 616-616 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Head resection ; Preservation of the duodenum ; Chronische Pankreatitis ; Pankreaskopfresektion ; Duodenumerhaltung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 15 Patienten mit chronischer Pankreatitis und Pankreaskopftumor wurde nach Malignomausschluß eine das Duodenum erhaltende Pankreaskopfresektion ausgeführt. Zur Überbrückung des Pankreasdefektes erfolgte Jejunuminterposition. Die Kliniksletalität war 0%. Nachbeobachtungszeit im Durchschnitt 31 Monate. 75% der Patienten waren wieder voll arbeitsfähig. Der Vorteil dieser Operation liegt im begrenzten Organtrauma, der Erhaltung der Duodenumpassage, Erhaltung des übrigen Pankreas für exound endokrine Funktion und Gewinnung des Pankreaskopftumors zur histologischen Beurteilung.
    Notes: Summary In 15 patients with chronic pancreatitis and a tumor of the head of the pancreas without malignancy, resection of the head of the pancreas preserving the duodenum was performed. For bridging the pancreas defect, jejunum is interposed. The clinical mortality was 0%. The follow-up time averages 31 months. 75% of the patients are completely restored. The benefit of this operation derives from the limited organ trauma, the protection of the duodenal passage, the protection of the remaining pancreas for the exo-endocrine functions and the presentation of the tumor of the pancreas for histological examinations.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total Artificial Heart Replacement ; Ventilation ; Blood Gases ; Blood Pressure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 18 Kälber (Körpergewicht = 100 ± 20 kg) mit einem künstlichen Totalherzen werden mit einem Bennett MA-1B Respirator beatmet. Unter den primären pulmonalen Komplikationen wird der Lungenatelektase eine vorrangige Bedeutung beigemessen. Die statische Thorax-Lungen-„Compliance” nimmt deutlich unter der Perfusion mit der Herz-Lungenmaschine und weniger deutlich unter der des künstlichen Totalherzens ab. Bei einem Atemzugvolumen von 11 ± 3 x 102 ml und einer Atemfrequenz von 10/min kommen Beatmungsdrucke von 20 bis 30 cm H2O zustande. Dabei werden möglichst niedrige Sauerstoffkonzentrationen in der Inspirationsluft angestrebt. Es wird mit feuchtwarmer Luft positiv-endexspiratorischen Drucken von 6-8 cm H2O und SICH beatmet. Diese Beatmungstechnik gewährleistet auch in kritischen Versuchsphasen eine normale arterielle Sauerstoffsättigung. Bei vier Versuchstieren war eine Spontanatmung unter Sauerstoffinsufflation über eine Nasensonde bis maximal 100 Std möglich. In Abhängigkeit von der in- und exspiratorischen Beatmungsphase werden Druckschwankungen im künstlichen Totalherzen sowie in der Arteria pulmonalis und in der Aorta infolge von Änderungen erstens der Lage des künstlichen Totalherzens und zweitens der Lungengefäßkapazität analysiert.
    Notes: Summary Eighteen calves (weight: 100 ± 30 kg) with a total artificial heart are ventilated by a Bennett MA-1B respirator. The atelectasis of the lung seems to be the most important complication in the respiratory system. The static thoraxlung-”compliance“ decreases relatively more during HLM-perfusion than during TAH-perfusion. The tidal volume of 11 ± 3 x 102 ml, combined with a frequency of 10/min leads to a breathing pressure of 20 to 30 cm H2O. Humidified, warm gases, PEEP- (6 to 8 cm H2) and SIGH-ventilation are applied. The oxygen concentration of the inspired gas is kept as low as possible. Generally this ventilation technique provides a normal arterial oxygen saturation. Four animals substituted by O2-insufflation breathed spontaneously, maximal 100 h. Several changes of blood pressure in the artificial heart, the pulmonary artery and the aorta depend on the phase of ventilation, which may be influenced by a change of artificial heart's position and of the lung-vessels' capacity.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...