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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 335 (1974), S. 83-93 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Artificial heart ; Documentation ; Chronological ; Automatic ; Digital Computer
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird ein System beschrieben, mit dem bei komplizierten und lang andauernden Tierversuchen die Versuchsprotokollierung erleichtert wird. Die automatisch gemessenen und die gesondert erfaßten Meßdaten werden dabei in digitaler Form oder im Klartext ausgedruckt und in chronologischer Form geordnet.
    Notes: Summary A system is described, which eases the registration of datas in complex and longer lasting animal experiments. The datas are partially measured automatically, partially evaluated elsewise and are printed in digital form and ordered chronologically.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total Artificial Heart Replacement ; Double Chambered Pneumatically Driven Blood Pump ; Haemodynamic ; Changes in Longtime Survivors
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Über hämodynamische Beobachtungen bei 20 Kälbern, die den Totalersatz des Herzens mit einer inkorporierten zweikammerigen Blutpumpe länger als 10 Std überlebten, wird an Hand folgender Parameter berichtet: - Drucke in beiden Vorhöfen und in der unteren Hohlvene, - Drucke in Aorta und Pulmonalis, - Drucke in beiden künstlichen Ventrikeln, - Drucke in dem pneumatischen Antriebssystem, - Perfusionsvolumina und AVDO2. Es wird gezeigt, daß die künstlichen Blutpumpen in der Lage sind, ein der Vitalität der Tiere genügendes Perfusionsvolumen zu fördern. Die Steuerungsmöglichkeiten einmal über Änderungen der Antriebsgrößen, zum anderen über den sog. Starling-Mechanismus des künstlichen Herzens, erweisen sich als den Anforderungen genügend. Nach längeren Überlebenszeiten findet sich ein Anstieg des rechten Vorhofdruckes, eine Zunahme der Perfusionsvolumina und somit bei annähernd konstanten arteriellen Drucken ein Absinken des peripheren Gesamtwiderstandes. Zur Deutung dieser Beobachtungen werden u. a. diskutiert Störungen der neurohumoralen Kreislaufregulation durch die Aktion der künstlichen Blutpumpen oder etwa der mögliche Einfluß eines septischen Krankheitsbildes. Prof. Dr. E. S. Bücherl
    Notes: Summary The paper reports on haemodynamic observations in 20 calves surviving total heart replacement by an incorporated double chamber blood pump for more than 10 h. The following parameters are registered: - pressures in both atria and vena cava inferior, - pressures in aorta and pulmonary artery, - pressures in both artificial ventricles, - pressures in the pneumatic driving system, - perfusion volumes and AVDO2. It is demonstrated that the artificial blood pumps are able to obtain a perfusion volume sufficient for the animal's vitality. A sufficient regulation can be achieved by varying the driving system and by the so called Starling-mechanism of the artificial heart. In the long time surviving animals an increase of the right atrium pressure, and of the perfusion volumes is found while total peripheral resistance decreases. To explain these observations, disturbances of the neurohumoral circulatory control by the action of the artificial pumps or the development of sepsis are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Astigmatism ; No-stitch cataract surgery ; Incision depth ; Incision site ; Factors ; Schlüsselwörter Postoperativer Astigmatismus ; No-stitch Kataraktoperation ; Schnittiefe ; Schnittlokalisation ; Faktoren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Einer der Hauptvorteile der selbstschließenden Wundkonstruktion in der Kataraktchirurgie ist eine frühzeitige Stabilisierung des postoperativen Astigmatismus. Zudem ermöglicht die hohe mechanische Wundstabilität, Parameter der Wundkonstruktion zu variieren. Bei Kenntnis aller Einflußmöglichkeiten könnte die astigmatismusinduzierende Wirkung der jeweiligen Schnittführung vorhergesagt und ein präoperativer Astigmatismus sogar korrigiert, statt ein zusätzlicher induziert werden. Die Wirkung von Inzisionsbreite, Tunnellänge und Inzisionsform sind bekannt. Wir haben daher in einer randomisierten prospektiven Studie den Einfluß der Schnittlokalisation und -tiefe sowie bulbusspezifischer Parameter auf den postoperativen Astigmatismus untersucht. Patienten und Methoden: Die Studie umfaßte 256 Augen mit einem selbstschließenden 7 mm breiten trapezförmigen Tunnelschnitt. Es wurde die Schnittiefe mit 300 und 500 µm sowie die Schnittlokalisation zwischen 12 h limbal und skleral, wie auch zwischen temporal limbal und skleral in Gruppen zu 27 Augen variiert. Zudem bestimmten wir in einer weiteren Untersuchungsgruppe den Einfluß von Durchschnittsalter, Bulbuslänge, präoperativem Astigmatismus, Hornhautdurchmesser, Augendruck und Hornhautbrechkraft auf die Astigmatismusinduktion durch Berechnung des Spearman-Korrelationskoeffizienten. Die Nachbeobachtungszeit betrug 6 Monate. Ergebnisse: Es fand sich zu keinem Untersuchungszeitpunkt ein Einfluß der Schnitttiefe. Die geringste Astigmatismusinduktion war nach 6 Monaten mit 0,64 ± 0,22 dpt bei der temporal skleralen Inzision, gefolgt von der temporalen limbalen Inzision mit 0,84 ± 0,52 dpt und dem skleralen Schnitt bei 12 h mit 0,98 ± 0,40 dpt zu verzeichnen. Der höchste Wert konnte bei der limbalen Inzision in 12h-Position mit 1,31 ± 0,60 dpt gemessen werden. Von den untersuchten bulbusspezifischen Parametern hatten das Patientenalter (75,6 ± 10,5 Jahre) mit einem Korrelationskoeffizienten von 0,34 (p = 0,002) nach 4 Wochen bzw. 0,28 (p = 0,01) nach 6 Monaten und der präoperative Astigmatismus mit 0,28 (p = 0,01) nach 4 Wochen bzw. 0,27 (p = 0,01) nach 6 Monaten eine signifikant positive Korrelation mit dem induzierten Astigmatismus. Schlußfolgerung: Die geringste Astigmatismusinduktion hat ein temporal skleral ausgeführter Schnitt zur Folge, die stärkste ein limbaler Schnitt bei 12 h. Patientenalter und präoperativer Astigmatismus beeinflussen den postoperativen Astigmatismus signifikant und sind neben der Schnittführung wichtige Faktoren, die es zu berücksichtigen gilt, um einen postoperativen Astigmatismus vorhersagbar zu machen.
    Notes: Background: One of the main advantages of the no-stitch technique in cataract surgery is that induced astigmatism occurs less frequently than with any other procedure and stabilizes within a very short time postoperatively. The resultant high wound strength enabled us to alter the incision parameters in an attempt to indentify those which influenced postoperative astigmatism, the ultimate goal being to improve the prognosis of the expected astigmatism. Since the influence of tunnel width and incision length and shape were well known, we investigated the influence of incision depth and site and that of various parameters in a prospective randomized and controlled clinical trial. Methods: The study included 256 eyes with a 7-mm tunnel incision as examined in 256 patients. The following subgroups of 27 eyes each were investigated: primary incision depth of 300 µm versus 500 µm, limbal incision versus scleral incision, scleral incision in the 12 o'clock position versus temporal scleral incision, and limbal incision in the 12 o'clock position versus temporal limbal incision. In another group the influence of age, IOP, axial length of the globe, preoperative astigmatism, corneal diameter, and postoperative astigmatism as measured by the keratometer were all assessed using Spearman's correlation coefficient. Results: Temporal incisions made 2 mm posterior to the limbus resulted in induced astigmatism of 0.64 ± 0.22 D 6 months postoperatively, which was less than after incisions in the 12 o'clock position (0.98 ± 0.40 D). Induced astigmatism was highest after limbal incisions in the 12 o'clock position (1.31 ± 0.60 D), yet was less if a temporal limbal incision was made (0.84 ± 0.52 D). Incision depth did not have significant influence on induced astigmatism. Of the parameters, age (Spearmean's correlation coefficient after 4 weeks 0.34; P = 0.002; after 6 months 0.28; P = 0.01), and preoperative astigmatism (Spearman's correlation coefficient after 4 weeks 0.28; P = 0.01; after 6 months 0.27; P = 0.01) had a significant influence on postoperative astigmatism. Conclusions: These findings indicate that induced astigmatism was highest after limbal incisions in the 12 o'clock position and lowest after scleral incisions in the temporal position. Age and preoperative astigmatism were also found to influence induced astigmatism significantly. All of these factors have to taken into account to minimize postoperative astigmatism.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of clinical microbiology & infectious diseases 15 (1996), S. 372-377 
    ISSN: 1435-4373
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In 1992 blood samples were taken from 630 forestry workers in the state of Brandenburg, Germany, and an inquiry about tick bites and possible symptoms of Lyme borreliosis carried out in order to determine the seroprevalence of the disease. To estimate the rate of seroconversion within six months, 406 of the individuals were investigated a second time. IgG and IgM antibodies againstBorrelia burgdorferi were detected in serum using an indirect immunofluorescence assay (IFA) and an immunoblot assay (IBA). Fifty-three percent of the forestry workers reported suffering a tick bite, 8% of whom recalled an erythema after the bite. Positive results were found more frequently in the forestry workers than in a control group of 200 healthy blood donors in both the IgG-IFA (8% vs. 4%, p〈0.05) and the IgG-IBA (18% vs. 5%, p〈0.05). The detection of IgG antibodies correlated with a tick bite and erythema history. There was a tendency of lower seropositivity by the IgG-IBA in individuals who treated the ticks before removal with chemicals or other agents compared to those without such treatment (16.8% vs. 23.9%, 0.05 〉p〈0.1). Likewise, there was a tendency of lower seropositivity by the IgG-IFA in individuals being treated with antibiotics for other reasons compared to untreated individuals (3.15% vs. 8.9%, p〈0.05), although the two groups did not differ in the IgG-IBA (13.8% vs. 18.5%, p〉0.1). The rate of seroconversion within six months ranged from 5 to 7%. It is concluded that forestry workers in Brandenburg, Germany, are at risk for infection withBorrelia burgdorferi, but clinical signs of infection are rare.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pressures ; Stomach ; Duodenum ; Drucke ; Magen ; Duodenum
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Magengesunden und chronisch Ulcus-Duodeni-Kranken bestehen hinsichtlich Verteilung der Häufigkeit der Amplituden, der Steigung und der Dauer von Druckereignissen im Antrum und im Duodenum keine signifikanten Unterschiede. Betrachtet man aber das Verhältnis der Kontraktionen des Antrums zu denen des Duodenums bei den einzelnen Individuen, so finden sich insbesonders im Bereich zwischen 5 und 30 mm Hg signifikante Unterschiede (P 〈 0,02). Es zeigt sich, daß in diesem Bereich bei Gesunden auf ein Druckereignis im Antrum im Mittel 6,6 Ereignisse im Duodenum kamen, beim chronisch Ulcuskranken waren es hingegen nur 2,3 Freignisse
    Notes: Summary Comparison of healthy subjects and patients with chronic duodenal ulcer reveals no significant differences in the distribution of amplitudes, slopes, and duration of pressure events in the antrum and duodenum, but there are significant differences in the ratio of the contractions of the antrum to those of the duodenum in individual patients, especially in the range of 5–30 mm Hg (P 〈 0.02). In this range, for 1 pressure event in the antrum there are 6.6 events in the duodenum of healthy persons, but only 2.3 in the duodenum of patients with duodenal ulcer.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 862-862 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Geriatric surgery ; Operative mortality ; Alterschirurgie ; Operationsletalität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einem Fünfjahreszeitraum (1982–1987) wurden 308 Patienten in einem Alter von 85 und mehr Jahren stationär behandelt. Das Durchschnittsalter betrug 88,2±3,0 Jahre; 199 Patienten (64,6%) wurden operiert, 109 (35,4%) wurden konservativ behandelt. Das Patientengut umfasste hauptsächlich Erkrankungen des Bauchraumes, der arteriellen Gefässe und Traumen. Die Gesamtletalität betrug 19,1%. Die Letalität bei Noteingriffen betrug 30,4%, bei elektiven Operationen 13,1%. 66,9% der Patienten hatten Kreatinin-Erhöhungen, 48,5% einen Diabetes mellitus, 35% eine Anämie. Das prognostisch wichtigste Kriterium war der Röntgenbefund von Herz und Lunge. Die wichtigste Massnahme bei der Behandlung derartig alter Patienten ist eine intensive Operationsvorbereitung.
    Notes: Summary From 1982 to 1987, 308 patients between 85 and 103 years (average, 88.2±3 years) were treated onward; 199 patients (64.6%) were operated on; 109 (35.4%) were treated conservatively. The patient group mainly included abdominal, vascular, and traumatological disorders. The overall mortality was 19.1%. The mortality in emergency operations was 30.4% versus 13.1% in elective operations. Of the patients, 66.9% had elevated creatinine levels; 48.5% diabetes mellitus; 35% anemia. The most important prognostic criterium was provided by X-ray films of the heart and lungs. The most important treatment factor is the intensive preparation of the elder patients for the operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total Artificial Heart Replacement ; Ventilation ; Blood Gases ; Blood Pressure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 18 Kälber (Körpergewicht = 100 ± 20 kg) mit einem künstlichen Totalherzen werden mit einem Bennett MA-1B Respirator beatmet. Unter den primären pulmonalen Komplikationen wird der Lungenatelektase eine vorrangige Bedeutung beigemessen. Die statische Thorax-Lungen-„Compliance” nimmt deutlich unter der Perfusion mit der Herz-Lungenmaschine und weniger deutlich unter der des künstlichen Totalherzens ab. Bei einem Atemzugvolumen von 11 ± 3 x 102 ml und einer Atemfrequenz von 10/min kommen Beatmungsdrucke von 20 bis 30 cm H2O zustande. Dabei werden möglichst niedrige Sauerstoffkonzentrationen in der Inspirationsluft angestrebt. Es wird mit feuchtwarmer Luft positiv-endexspiratorischen Drucken von 6-8 cm H2O und SICH beatmet. Diese Beatmungstechnik gewährleistet auch in kritischen Versuchsphasen eine normale arterielle Sauerstoffsättigung. Bei vier Versuchstieren war eine Spontanatmung unter Sauerstoffinsufflation über eine Nasensonde bis maximal 100 Std möglich. In Abhängigkeit von der in- und exspiratorischen Beatmungsphase werden Druckschwankungen im künstlichen Totalherzen sowie in der Arteria pulmonalis und in der Aorta infolge von Änderungen erstens der Lage des künstlichen Totalherzens und zweitens der Lungengefäßkapazität analysiert.
    Notes: Summary Eighteen calves (weight: 100 ± 30 kg) with a total artificial heart are ventilated by a Bennett MA-1B respirator. The atelectasis of the lung seems to be the most important complication in the respiratory system. The static thoraxlung-”compliance“ decreases relatively more during HLM-perfusion than during TAH-perfusion. The tidal volume of 11 ± 3 x 102 ml, combined with a frequency of 10/min leads to a breathing pressure of 20 to 30 cm H2O. Humidified, warm gases, PEEP- (6 to 8 cm H2) and SIGH-ventilation are applied. The oxygen concentration of the inspired gas is kept as low as possible. Generally this ventilation technique provides a normal arterial oxygen saturation. Four animals substituted by O2-insufflation breathed spontaneously, maximal 100 h. Several changes of blood pressure in the artificial heart, the pulmonary artery and the aorta depend on the phase of ventilation, which may be influenced by a change of artificial heart's position and of the lung-vessels' capacity.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 335 (1974), S. 47-60 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Artificial Bloodpump ; Venous Pressure ; Venous Return ; Cardiac Output ; Extracorporeal Measurement
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Schwierigkeiten von Messungen im Kreislaufsystem führten zur Entwicklung von Meßmethoden, die sich bei pneumatisch betriebenen künstlichen Blutpumpen anwenden lassen. Durch Messungen auf der Luftseite der Blutpumpen lassen sich Größen wie der venöse Druck, der venöse Rückstrom und das Herzzeitvolumen bestimmen. Die Theorie und die Meßergebnisse werden dargestellt.
    Notes: Summary A method has been developed to perform measurements of a cardiovascular system with an implanted artificial bloodpump. It is applicable with pneumatically driven bloodpumps, by measuring in the air-side of the driving-system the venous pressure, the venous return and the cardiac output can be determined. The theory and experiments are described.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total artificial heart replacement ; Calf—anesthesia ; Implantation technique—analysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über Narkose— und Operationsverlauf sowie eingehend über die spezielle Operationstechnik bei Versuchen zum Totalherzersatz an Kälbern berichtet. Der Umfang der Analytik und Datenregistrierung wird dargestellt.
    Notes: Summary The paper informs on the operation's procedure and explains in details the surgical technique in experiments with a total heart replacement in calves. The extensive analysis and documental registration is demonstrated.
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