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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Hypertension ; Captopril ; Renin ; Screening ; Renovascular hypertension ; Bilateral renal artery stenosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The place of captopril (C) testing in the screening for renovascular hypertension is still controversial. Baseline and C-stimulated plasma renin concentrations (PRC) were measured in 113 hypertensives, who where referred for the exclusion of secondary hypertension. In addition intravenous digital subtraction angiography (DSA) and a renal scintigraphy were performed. When renal artery disease was revealed by DSA or renin was stimulated the renal arteries were visualized by direct arteriography (and treated by angioplasty if possible). 86 patients underwent each diagnostic test: 21% had renovascular hypertension. Unilateral renal artery stenosis (n=10) was detected by the captopril test (cutoff values: baseline〉40 µU/ml, after C〉180 µU/ml, sensitivity 100%). Bilateral renal artery stenosis (n=8) was missed when the disease was equally severe on either side (sensitivity 50%). The specificity of C testing was 82%, overall sensitivity (uni- and bilateral disease 78%, prevalence 21%, predictive value of the positive test 0.56, predictive value of the negative test 0.93). With i.v.-DSA the renal arteries were technically evaluable in 91% (82/92) of cases. The sensitivity for the detection of all renal artery stenoses was 79% (unilateral 100%, bilateral 40%, specificity 97%). The sensitivity of renal scintigraphy for the detection of unilateral renal artery stenosis was 50%, for the detection of bilateral renal artery stenoses 43%, specificity 81%. The present study demonstrates the usefulness of captopril for the detection of unilateral renal artery stenosis. Since bilateral renal artery disease is frequent and frequently missed by the test, overall and split renal function should be evaluated in addition. Both tests can easily be combined at one time when a captopril scintigraphy with renin determination is performed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 58 (1980), S. 233-236 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Renin ; Prorenin ; Extrarenales Renin ; Anephrische Patienten ; Orthostase ; Renin ; Prorenin ; Extrarenal renin ; Anephric patients ; Orthostasis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Active renin was detected in 6 of 7 anephric patients (mean value: 0.72 ± 0.27 µU/ml,n=7; normals: 19.7 ± 2.4 µU/ml,n=10), using an assay method without intrinsic acid- or cryoactivation. Prorenin, measured as the difference between plasma renin concentration (PRC) before and after acid-activation in vitro, was present in considerable amounts in all patients (32.4 ± 3.5 µU/ml; normals: 80.7 ± 9.7 µU/ml). PRC after cryoactivation at −5°C during 1 week was insignificantly lower than after acid-activation in the patients. There was a linear correlation between PRC after either activation procedure (p 〈 0.01). Supine or upright posture did not influence active or inactive renin in the anephric subjects. Our studies show that low but significant levels of active renin and a considerable amount of prorenin are detectable in anephric patients. The data suggest that prorenin in normal subjects in a significant proportion is of extrarenal origin. Orthostasis has no effect on extrarenal active or inactive renin.
    Notes: Zusammenfassung Bei 6 von 7 anephrischen Patienten waren niedrige Reninspiegel im Plasma nachweisbar: 0,72 ± 0,27 µU/ml,n=7; (Normalpersonen: 19,7 ± 2,4 µU/ml,n=10). Prorenin, eine inaktive Reninvorstufe, die sich aus der Differenz der Plasma-Renin-Konzentration (PRC) vor und nach Säureaktivierung in vitro ergibt, war im Plasma aller anephrischen Patienten vorhanden: 32,4 ± 3,5 µU/ml (Normalplasmen: 80,7 ± 9,7 µU/ml). Nach Cryoaktivierung bei −5°C während 1 Woche war die PRC nur geringfügig weniger angestiegen als nach Säureaktivierung; zwischen beiden Aktivierungsverfahren bestand eine signifikante Korrelation (p 〈 0.01). Liegende Körperhaltung oder Orthostasebedingungen beeinflußten bei den anephrischen Patienten weder aktives noch inaktives Renin. Diese Untersuchungen zeigen, daß im Plasma anephrischer Personen niedrige, aber signifikante Reninspiegel und beträchtliche Prorenin-Konzentrationen vorhanden sind. Die Befunde lassen annehmen, daß Prorenin im Plasma von Gesunden zu einem wesentlichen Teil extrarenalen Ursprungs ist. Orthostase stimuliert offenbar nur renales Renin und hat keinen Effekt auf extrarenales Renin oder Prorenin.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 53 (1975), S. 559-569 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Renin ; Angiotensm ; Radioimmunoassay ; Standardisierung der Plasma-Renin-Messung ; Normalwerte der Plasma-Renin-Konzentration beim Menschen ; Renin ; angiotensin ; radioimmunoassay ; standardization of plasma renin measurement ; normal values of human plasma renin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A new method for the measurement of renin in human plasma is described. The method is based on the introduction of the internationally available renin standard of the Medical Research Council (MRC) London, as a calibration system. Thus, some principal disadvantages of methods expressing results in renin reaction velocity (angiotensin generation rate) only are avoided. Both renins, unknown and standard, react with a sheep substrate preparation and are handled identically throughout the whole procedure including the angiotensin I radioimmunoassay (RIA). The plasma renin concentration (PRC) is given in 10−6 MRC-renin units (µU/ml). Results: the renin standard is free of angiotensin, angiotensinases, and angiotensinogen; it is stable on storage. Identical enzyme kinetics are shown for both renins. An interference between endogenous and exogenous substrate could be avoided. The potentially harmful influences of proteins from the enzyme incubation mixture on the RIA dose response curve are shown. The use of an angiotensin I calibration system could be omitted. Using a standard renin dilution from 250–0.9 µU/ml almost the full biological range is covered. When giving an unrestricted diet the preliminary normal values of PRC are 21.9±12.6 µU/ml in recumbent and 40.1±18.8 µU/ml in upright position (n=16,x±s, age 20–35 years). Earlier findings of age-dependancy of PRC were confirmed.
    Notes: Zusammenfassung Es wird eine neue Methode zur Messung von Renin in menschlichem Plasma beschrieben. Die Methode basiert auf der Einführung des Renin-Standards des Medical Research Council (MRC), London als Eichsystem und vermeidet damit die prinzipiellen Nachteile von Verfahren, die Renin nur als Angiotensinbildungsgeschwindigkeit erfassen. Prinzip der Methode ist es, Standard- und Plasma-Renin während der Enzymreaktion (mit Schafsubstrat) und während des Angiotensin I-Radioimmunoassays (RIA) identisch zu behandeln. Die Plasma-Renin-Konzentration (PRC) wird in 10−6 MRC-Renineinheiten (µU/ml) angegeben. Ergebnisse: Der Renin-Standard ist stabil und frei von Angiotensin, Angiotensinasen und Angiotensinogen. Er zeigt gleiche Enzymcharakteristika wie Plasma-Renin. Eine Interferenz von endo- und exogenem Substrat konnte vermieden werden. Mögliche, gravierende Störungen des RIA durch Proteine der Enzymreaktionsansätze wurden nachgewiesen. Eine Eichung über einen Angiotensin I-Standard kann vermieden werden. Bei Anwendung einer Standard-Renin-Verdünnung von 0,9–250 µU/ml wird nahezu der gesamte biologische Bereich erfaßt. Unter freier Kost betrugen die vorläufigen Normalwerte für 30–35jährige in Ruhe 21,9±12,6 µU/ml, nach Orthostase 40,1±18,8 µU/ml (x±s,n=16). Frühere Beobachtungen über eine Altersabhängigkeit der PRC wurden bestätigt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 57 (1979), S. 475-477 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Renin ; Prorenin ; Gesamtrenin ; Säureaktivierung ; Kryoaktivierung ; Renin ; Prorenin ; Total renin ; Cryoactivation ; Acid-activation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Inactive renin in normal human plasma was activated in vitro either by cryoactivation (incubation at 0° C/−5° C up to 3 months) or acid-activation (dialysis to pH 3.0 for 48 h followed by dialysis to pH 7.5). Plasma-renin-concentration was similar after either activation procedure (96±50µU/ml vs 100±43µU/ml). There was no further significant acid-activable renin after cryoactivation. These data suggest that conversion of inactive to active renin by optimized procedures is complete. The term „total renin“ for activation results under these conditions seems to be valid.
    Notes: Zusammenfassung Inaktives Renin in Normalplasmen wurde durch Kälte- (Inkubation bei 0° C/−5°C bis zu drei Monaten) oder Säureeinwirkung (Dialyse gegen pH 3,0 über 48 h, Rückdialyse gegen pH 7,5 über 24 h) aktiviert. Es fand sich kein signifikanter Unterschied der Plasma-Renin-Konzentration (PRC) nach beiden Aktivierungsverfahren. Maximal kälteaktiviertes Renin zeigte keinen weiteren signifikanten Anstieg durch Säureaktivierung. Die Ergebnisse zeigen, daß eine vollständige Reninaktivierung durch Optimierung der Methodik erreicht werden kann. Der Begriff „total renin“ für die Ergebnisse der PRC-Bestimmung nach Aktivierung scheint unter den hier gegebenen Bedingungen berechtigt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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