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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Solid state phenomena Vol. 19-20 (Jan. 1991), p. 625-630 
    ISSN: 1662-9779
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Solid state phenomena Vol. 6-7 (Jan. 1989), p. 561-564 
    ISSN: 1662-9779
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Key engineering materials Vol. 132-136 (Apr. 1997), p. 904-907 
    ISSN: 1013-9826
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Materials science forum Vol. 170-172 (Oct. 1994), p. 483-488 
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Insulin binding ; insulin receptors ; glycogen ; tro-phoblast ; placenta ; gestational diabetes ; overt diabetes mellitus ; diabetes and pregnancy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Insulin binding to trophoblast plasma membranes and the placental glycogen content were measured in twelve healthy women, in eleven well-controlled gestational diabetic women who were treated either with diet alone (n=4) or with insulin (n=7) and in 18 women with well-controlled overt diabetes mellitus (six White B; four White C; eight White D). The competitive binding assay was carried out with 22 concentrations of unlabelled insulin. Binding data were analysed by a non-linear direct model fitting procedure assuming one non-cooperative binding site. Maximum specific binding was unchanged in the total collective of gestational diabetic women, but was decreased by 30% in those treated with diet (6.2±2.2%) and increased by 90% in insulin-treated women (16.4±10.2%) as compared to the control subjects (8.7±2.5%). The diet-treated women had only 40% as many and those treated with insulin had more than twice as many receptors compared to control subjects on a per mg protein basis and if expressed per total placenta. In patients with overt diabetes mellitus maximum specific binding (18.5±10.6 %) was higher (p〈0.05) due to more receptors compared to control subjects but was similar to the insulin-treated gestational diabetic patients. Maximum specific binding and receptor concentrations did not correlate linearly with maternal plasma insulin levels. Receptor affinities were virtually similar in all groups (1.8·109 l/mol). The placental glycogen content was reduced (p〈0.05) to about 80% of that of control subjects in the diet-treated collective, whereas it was unchanged compared to control subjects in the insulin-treated gestational diabetic women despite a 40% increase (p〈0.001) of the maternal-to-cord serum glucose ratio. In overt diabetic patients the maternal-to-cord serum glucose ratio and the placental glycogen content were higher (p〈0.05) than in the control subjects. We conclude that trophoblast plasma membranes from gestational diabetic women treated with diet alone express less and those from women treated with insulin express more insulin receptors than those from a healthy control group in vitro. These differences could not have been disclosed without consideration of the mode of treatment. Trophoblast plasma membranes from overt diabetic women have more insulin receptors than those from healthy control subjects.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 58 (1980), S. 237-247 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Child ; Renal osteodystrophy ; Vitamin D ; Kind ; renale Osteodystrophie ; Vitamin D
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine Therapiestudie mit Vitamin D3 in pharmakologischen Dosen bei 27 Kindern in der progredienten Niereninsuffizienz bzw. unter intermittierender Dauerdialysebehandlung über 24 Monate zeigte, daß weder die Vitamin-D3-Behandlung unterstützt durch orale Calciumsupplementation alleine noch in Kombination mit Dialysebehandlung eine renale Osteodystrophie heilen oder verhindern kann. Es gelang zwar in 34,0% der Fälle mit progredienter Niereninsuffizienz und 50% der Fälle unter Hämodialysebehandlung den sekundären Hyperparathyreoidismus für einige Zeit zu suppremieren, eine Suppression auf Dauer konnte allerdings nicht erreicht werden. Das Ausmaß der Mineralisationsstörung und der Wachstumsverzögerung blieb unverändert, die Osteoblastenzahl erlitt mit Suppression des sekundären Hyperparathyreoidismus eine Reduktion, die eine Verminderung des Knochenanbaues und der Knochenmasse unter Dauertherapie mit Vitamin-D3 in pharmakologischen Dosen befürchten läßt. Hypercalcämien und extraossäre Verkalkungen wurden nicht beobachtet.
    Notes: Summary Growth arrest and renal osteodystrophy is a major problem in renal insufficiency of children. The present report describes our experiences in managing renal osteodystrophy by using vitamin D3 for 24 months. Values in plasma of Ca, Mg, alkaline phosphatase, iPTH, 25-OH-D were determined regularly. Skeletal X-rays and analysis of iliac crest bone biopsies were obtained in each child. In treatment with vitamin D3 no hypercalcemia was seen despite high serum levels of 25-OH-D. Plasma-Ca, alkaline phosphatase, and iPTH normalized nearly. Radiographic abnormalities improved. Bone biopsies showed improvement in signs of secondary hyperparathyroidism and ostitis fibrosa, whereas osteomalacia remained unchanged. Osteoblast population showed a small reduction. No real increment in body growth was seen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The myocardial extraction of acetoacetate and β-hydroxybutyrate was determined in 55 metabolically normal patients during diagnostic heart catheterizations. In order to obtain a complete insight into the substrate supply of the myocardium, arterio-coronary-venous differences of glucose, lactate, pyruvate, non esterified fatty acids, amino acids and oxygen were also measured. From the considerably varying arterial concentrations of acetoacetate (7,2±0,66 µMol/100) and β-hydroxybutyrate (21,3±2,6 µMol/100) the human heart muscle extracts an average of 50% acetoacetate (3,6±0,36 µMol/100) and 35,2% β-hydroxybutyrate (7,5±1,2 µMol/100). Both substrates showed a statistically significant correlation between arterial concentration and myocardial extraction. The β-hydroxybutyrate/acetoacetate quotient was found to be 2,87±0,25 in the arterial and 3,69±0,31 in the coronaryvenous blood. Although a high percentage of the arterial level of acetoacetate is extracted by the heart, this substrate accounts for only 2,6±0,3% of the total oxydative myocardial metabolism. The value for β-hydroxybutyrate at 6,0±1,0% is considerably higher, thus obtaining an oxygen extraction ratio of 8,6% for the total ketone-bodies. The other substrates involved in the myocardial metabolism showed oxygen extraction ratios similar to those previously reported by our group: glucose 14,5±1,9%, lactate 12,9±1,1%, pyruvate 1,0±0,1%, non esterified fatty acids 69,7±3,0%. With higher arterial levels of ketone-bodies an increase of their oxygen extraction ratio was found, whereas the uptake of carbohydrates was proportionally decreased. The percentual extraction of non esterified fatty acids did not change. These results indicate that the myocardium oxidizes ketonebodies in preference to carbohydrates. The redox-potentials of the β-hydroxybutyrate/acetoacetate and the lactate/pyruvate systems are changed across the heart in an opposite way. The β-hydroxybutyrate/acetoacetate system becomes more negative (ΔE=−3,1±0,6 mV), the lactate/pyruvate system tends to be slightly positive (ΔE=+0,9±0,63 mV).
    Notes: Zusammenfassung Das Verhalten von Acetacetat und β-Hydroxybutyrat im Stoffwechsel des menschlichen Herzens wurde im Rahmen diagnostischer Herzkatheterisationen an 55 stoffwechselgesunden Patienten untersucht. Außerdem erfolgte die Bestimmung der arterio-coronarvenösen Differenzen für Glucose, Lactat, Pyruvat, nicht veresterten Fettsäuren, Aminosäuren und Sauerstoff, um einen vollständigen Einblick in die Substratversorgung des Myokards zu erhalten. Bei physiologisch stark schwankenden arteriellen Konzentrationen von Acetacetat (7,2±0,66 µMol/100) und β-Hydroxybutyrat (21,3±2,6 µMol/100) extrahiert der Herzmuskel vom Angebot durchschnittlich 50% Acetacetat (3,6±0,36 µMol/100) und 35,2% β-Hydroxybutyrat (7,5±1,2 µMol/100). Für beide Substrate konnte zwischen arterieller Konzentration und myokardialer Extraktion eine statistisch gesicherte Abhängigkeit nachgewiesen werden. Der Quotient β-Hydroxybutyrat/Acetacetat beträgt arteriell 2,87±0,25 und coronarvenös 3,69±0,31. Der Anteil von Acetacetat am oxydativen Stoff-wechsel des menschlichen Herzens erreicht trotz hoher prozentualer Extraktion nur 2,6±0,3%. Der Wert für β-Hydroxybutyrat liegt mit 6,0±1,0% wesentlich höher, so daß sich für die Gesamtketonkörper ein Sauerstoffextraktionsquotient von 8,6% ergibt. Für die übrigen am Myokardstoffwechsel beteiligten Substrate errechnen sich Sauerstoffextraktionsquotienten, die in den von uns bereits früher angegebenen Bereich fallen: Glucose 14,5±1,9%, Lactat 12,9±1,1%, Pyruvat 1,0±0,1%, nicht veresterte Fettsäuren 69,7±3,0%. Bei überdurchschnittlich hohen arteriellen Ketonkörperkonzentrationen nimmt der Anteil der Ketonkörper am gesamten oxydativen Stoffwechsel des Herzens beträchtlich zu, während die Kohlenhydrate in etwa gleicher Größenordnung abnehmen. Die nicht veresterten Fettsäuren zeigen keine Änderung ihrer prozentualen Extraktion. Die Ketonkörper stellen somit gegenüber den Kohlenhydraten ein vom Herzmuskel bevorzugtes Substrat dar. Die Redoxpotentiale der Substratpaare ß-Hydroxybutyrat/Acetacetat und Lactat/Pyruvat werden bei der Herzmuskelpassage im Prinzip in gegensätzlicher Weise verändert, und zwar erfährt das β-Hydroxybutyrat/Acetacetat-System eine Negativierung (ΔE=−3,1±0,6 mV) und das Lactat/Pyruvat-System eine angedeutete Positivierung (ΔE=+0,9±0,63 mV).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 45 (1967), S. 121-126 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Blood gas studies were performed in 37 persons with obesity of moderate and severe degree. 1. A significant decrease of arterial oxygen tension was found in the group with obesity compared with a control group with normal body weight. 2. The arterial hypoxemia is caused by an increase of venous admixture with a real rhight-to-left shunt of 17% of the whole lung perfusion. 3. The mechanism of the shunt is related to mechanical disorders of ventilation and lung distension due to the elevation of the diaphragma. 4. The clinical and pathophysiological evaluation of the decrease of the arterial oxygen tension in obesity is discussed with respect to the problem of the normal limits of the arterial oxygen tension in healthy persons without any pulmonary or cardiovascular disease and its relationship to age and somatic data, especially to the body weight.
    Notes: Zusammenfassung Untersuchungen der Blutgase bei 37 Patienten mit Adipositas mäßiger bis schwerer Ausprägung hatten folgende Ergebnisse: 1. Eine signifikante Erniedrigung des arteriellen O2-Drucks gegenüber einer Kontrollgruppe mit normalem Körpergewicht. 2. Ursächlich liegt eine Erhöhung der Kurzschlußdurchblutung der Lunge mit einem echten Kurzschlußanteil von 17% des Herzzeitvolumens zugrunde. 3. Der Mechanismus der Kurzschlußdurchblutung liegt in den atemmechanischen Besonderheiten bei Zwerchfellhochstand begründet. 4. Die klinisch-diagnostische und pathophysiologische Bedeutung einer Erniedrigung des arteriellen O2-Drucks bei Adipositas wird im Hinblick auf die Problematik eines repräsentativen Normalbereichs des arteriellen O2-Drucks bei Herz- und Lungengesunden in Abhängigkeit von Alter und Konstitution diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 15 (1936), S. 1340-1341 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Die Untersuchung der Wirkung des Cardiazol, des Ephedrin und der Kombination beider Mittel an veronalvergifteten Ratten hat ergeben, daß die einmalige Injektion einer großen Cardiazolmenge die tödliche Wirkung einer letalen Veronalgabe aufzuheben vermag, wenn die Injektion kurze Zeit nach der Darreichung des Veronals erfolgt. Die Wirkung des Cardiazol wird aber um so geringer, in einem je späteren Stadium der Veronalvergiftung es gegeben wird. Ephedrin allein beeinflußt die Mortalität der Veronalvergiftung nicht, dagegen ist es möglich, durch gleichzeitige Darreichung von Cardiazol-Ephedrin die tödliche Wirkung nicht nur letaler, sondern auch überletaler Veronalgaben aufzuheben. Dabei ist die Wirkung des Cardiazol-Ephedrin weitgehend unabhängig von dem Zeitpunkt der Injektion, und es ist möglich, mit weit geringeren Gaben von Cardiazol auszukommenals bei dessen alleiniger Anwendung. Diese Ergebnisse lassen sich natürlich nicht ohne weiteres auf den Menschen übertragen. Denn abgesehen von den Bedenken, die ganz allgemein bei Schlüssen von Tierversuchen auf therapeutische Maßnahmen beim Menschen vorliegen, wird man bei der Therapie der Veronalvergiftung in der Regel an Stelle der hier gewählten einmaligen Injektion einer großen Gabe der Analeptica die wiederholte Injektion kleinerer Gaben wählen. Aber die Beobachtung, daß auch große Cardiazolgaben in einem späteren Stadium der Veronalvergiftung versagen, während Cardiazol + Ephedrin dann noch voll wirksam ist, dürfte doch anregen, auch in der Praxis diese Kombination nachzuprüfen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The effect of 2,6-Bis(diäthanolamino)-4,8-dipiperidino-pyrimido(5,4-d)pyrimidin (Persantin) on the human coronary circulation and on the oxygen and substrate uptake of the heart was studied in a total of 38 patients undergoing diagnostic heart catheterization. Persantin in a dosage of 0,2 mg/kg produces a transient increase in the coronary blood flow of about 10%. The effect of the drug disappears in about fifteen minutes. Oxygen and substrate uptake of the heart are not significantly altered by Persantin. On the basis of these determinations the opinion is advanced that Persantin does not provide effective therapy in acute disturbances of the coronary circulation.
    Notes: Zusammenfassung Die Wirkung von 2,6-Bis(diäthanolamino)-4,8-dipiperidino-pyrimido(5,4-d)pyrimidin (Persantin) auf die Coronardurchblutung sowie die Sauerstoff- und Substratversorgung des menschlichen Herzens wurde an insgesamt 38 Patienten im Rahmen diagnostischer Herzkatheterisationen untersucht. Persantin (0,2 mg/kg) führt zu einer Coronardurchblutungssteigerung von etwa 10%, die nur kurze Zeit anhält. Der Persantineffekt ist nach ca. 15 min fast völlig abgeklungen. Sauerstoffverbrauch und Substratverbrauch des Herzens werden durch Persantin nicht signifikant verändert. Auf Grund der erhobenen Befunde wird die Ansicht vertreten, daß eine wirksame Therapie akuter coronarer Durchblutungsstörungen mit Persantin wahrscheinlich nicht gewährleistet ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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