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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 54 (1976), S. 625-632 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Renal osteodystrophy ; Parathyroid hormone ; Vitamin D ; 25-Hydroxycalciferol ; Bone biopsy ; Renale Osteopathie ; Parathormon ; Vitamin D ; 25-Hydroxycalciferol ; Knochenbiopsie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 32 Patienten mit renaler Osteopathie wurden die Serumspiegel des immunoreaktiven Parathormons (iPTH) und des 25-Hydroxycalciferol (25(OH)D) bestimmt und mit den Ergebnissen der Knochenbiopsie und anderen klinischen Parametern korreliert. Das iPTH entsprach den Ergebnissen der Knochenhistologie, zeigte jedoch keine Beziehung zum Serumcalcium und der alkalischen Phosphatase, während eine statistisch signifikante Korrelation mit dem Serumphosphat bestand. Die 25(OH)D-Spiegel verhielten sich unabhängig vom histologischen Nachweis einer Osteomalazie oder vermehrter Knochenresorption, es fand sich eine Beziehung zwischen dem Vitamin-D-Metaboliten und dem Serumcalcium. Da die iPTH- und die 25(OH)D-Spiegel eine signifikante inverse Korrelation zeigten, wurde ein inhibitorischer Effekt des 25(OH)D auf die Nebenschilddrüsenfunktion bei Niereninsuffizienz diskutiert.
    Notes: Summary Immunoreactive parathyroid hormone (iPTH) and 25-hydroxycalciferol (25(OH)D) serum levels were determined in 32 patients with renal osteopathy, they were correlated with the results of bone biopsy and other clinical parameters. iPTH was closely related to bone histology, it did not correspond to serum calcium and alkaline phosphatase, but the correlation to serum phosphate was statistically significant. 25(OH)D levels were not related to the histological findings of osteomalacia or increased bone resorption, while a correlation between the vitamin D metabolite and serum calcium could be observed. Since iPTH and 25(OH)D levels exhibited a significant correlation, an inhibitory effect of 25(OH)D on parathyroid gland function in renal failure was discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Primary hyperparathyroidism ; Histomorphometry ; Trabecular bone structure ; Parathyroid hormone ; Bone biopsy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Iliac crest bone biopsy specimens of 391 patients with surgically proven primary hyperparathyroidism were investigated. In 60 unselected cases quantitative analysis of trabecular bone changes was performed. The age of the patients ranged between 12 and 85 years. The observed morphological findings were divided into four stages. In a few cases no differences from normal bone tissue could be observed. In 46% occurrence of a nonspecific increase of osteoid seams, osteoblasts, and osteoclasts was observed. Of the cases 50% showed a specific, but very often mild endosteal fibrosis. Only in 4% was there a severe fibroosteoclasia with development of so-called brown tumors. The quantitative analysis showed an increase of trabecular bone mass as well as of remodeling surfaces. But there was an overlap of up to 25% with the normal controls. The results demonstrate the influence of parathyroid hormone peptides on bone morphology. However, the investigation of a bone biopsy specimen is not generally very useful for diagnostic purposes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Renal osteodystrophy ; Child ; Metabolites of vitamin D ; Secondary hyperparathyroidism ; Renale Osteodystrophie ; Kind ; Vitamin-D-Metaboliten ; Sekundärer Hyperparathyreoidismus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Durch die Behandlung mit 1,25-DHCC gelingt es nach unseren Untersuchungsergebnissen einen Anstieg des Serumkalziumspiegels zu erhalten, die PTH-Synthese zu blockieren und die intestinale Kalziumresorption zu verbessern. 2. Die Fibroosteoclasie und die aktuellen Zeichen der Knochenresorption können unter der Therapie vollständig behoben bzw. verbessert werden. 3. Bei der Behandlung dialysierter Kinder mit 1,25-DHCC konnten wir eine Verbesserung der Osteoidose in Fällen mit erheblicher Mineralisationsstörung beobachten. 4. Die Zahl der Osteoblasten wird unter der Therapie erheblich reduziert, in den meisten Fällen beobachteten wir Werte im Bereich der unteren Norm oder niedriger. Dies bedeutet in Bezug auf eine Langzeittherapie die Reduktion der Knochenformation mit Gefahr der Osteopenie. 5. Die Entwicklung einer gefährlichen Hyperkalzämie bei gleichzeitiger Imbalance im Serumphosphathaushalt muß streng beachtet werden. Wir beobachteten aufgrund dieser Kalzium- und Phosphatstoffwechselstörungen erhebliche Kalzifikationen im Limbusbereich der Augen. 6. Aufgrund dieser Befunde sollte 1,25-DHCC individuell in niedriger Dosierung nur bei Kindern mit histologisch nachgewiesener schwerer renaler Osteodystrophie verwandt werden, sofern eine engmaschige kontinuierliche Überwachung sämtlicher Stoffwechselparameter möglich ist. 7. Eine Verbesserung des Körperwachstums konnte unter 1,25-DHCC-Behandlung nicht beobachtet werden.
    Notes: Summary Growth arrest and renal osteodystrophy are major problems in renal insufficiency of children. The present report describes our experiences in managing renal osteodystrophy in 14 dialyzed children using 1,25-DHCC for 12 months. Values in plasma of Ca, P, Mg, alkaline phosphatase, iPTH, 25-OH-D, and 1,25-DHCC were determined regulary. Skeletal X-rays and analysis of iliac crest biopsies were obtained in each child. In treatment with 1,25-DHCC episodes of severe but reversible hypercalcemia occurred. Alkaline phosphatase and iPTH normalized completely. Radiographic examinations revealed marked improvement. Histological signs of fibro-osteoclasia and resorptive defects disappeared but there was no recovery of osteomalacia. A reduction of osteoblast population and of bone transformation was obvious. 1,25-DHCC failed to normalize growth in uremic children. In short, neither vitamin D nor 1,25-DHCC can guarantee complete recovery of renal osteodystrophy and growth arrest in uremic children.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 58 (1980), S. 237-247 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Child ; Renal osteodystrophy ; Vitamin D ; Kind ; renale Osteodystrophie ; Vitamin D
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine Therapiestudie mit Vitamin D3 in pharmakologischen Dosen bei 27 Kindern in der progredienten Niereninsuffizienz bzw. unter intermittierender Dauerdialysebehandlung über 24 Monate zeigte, daß weder die Vitamin-D3-Behandlung unterstützt durch orale Calciumsupplementation alleine noch in Kombination mit Dialysebehandlung eine renale Osteodystrophie heilen oder verhindern kann. Es gelang zwar in 34,0% der Fälle mit progredienter Niereninsuffizienz und 50% der Fälle unter Hämodialysebehandlung den sekundären Hyperparathyreoidismus für einige Zeit zu suppremieren, eine Suppression auf Dauer konnte allerdings nicht erreicht werden. Das Ausmaß der Mineralisationsstörung und der Wachstumsverzögerung blieb unverändert, die Osteoblastenzahl erlitt mit Suppression des sekundären Hyperparathyreoidismus eine Reduktion, die eine Verminderung des Knochenanbaues und der Knochenmasse unter Dauertherapie mit Vitamin-D3 in pharmakologischen Dosen befürchten läßt. Hypercalcämien und extraossäre Verkalkungen wurden nicht beobachtet.
    Notes: Summary Growth arrest and renal osteodystrophy is a major problem in renal insufficiency of children. The present report describes our experiences in managing renal osteodystrophy by using vitamin D3 for 24 months. Values in plasma of Ca, Mg, alkaline phosphatase, iPTH, 25-OH-D were determined regularly. Skeletal X-rays and analysis of iliac crest bone biopsies were obtained in each child. In treatment with vitamin D3 no hypercalcemia was seen despite high serum levels of 25-OH-D. Plasma-Ca, alkaline phosphatase, and iPTH normalized nearly. Radiographic abnormalities improved. Bone biopsies showed improvement in signs of secondary hyperparathyroidism and ostitis fibrosa, whereas osteomalacia remained unchanged. Osteoblast population showed a small reduction. No real increment in body growth was seen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Osteoporosis ; Parathyroid hormone ; Bone metabolism
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In contrast to prevention, the therapy of manifest osteoporosis remains a clinically significant problem. So far all therapeutic attempts have yielded unsatisfying results. For this reason we have tried to achieve a positive bone balance by sequential stimulation and inhibition of the osseous metabolism. The therapy consisted of six 14-day courses with 400 units (1–38)hPTH per day and, in addition, starting with the 2nd week of PTH therapy, EHDP 5 mg per kg body weight per day for a total of 2 weeks. Already the initial therapeutic course resulted in a stimulation of decreased bone metabolism which could be documented by an increase in the calcium-47 accretion rate (six patients). An increase of the alkaline phosphatase could be noted (four patients); this, however, did not correlate with the calcium accretion. A positive calcium balance could, nonetheless, only be attained in four of eight patients within this period, while neither the alkaline phosphatase nor the kinetics would allow a prediction of this effect. Changes of the balance coincided with equal changes in the net calcium absorption. The urinary calcium excretion increased temporarily during the therapeutic phase. We were not able to detect an influence on the vitamin D metabolites. Histomorphometric studies did not demonstrate an increase in bone mass in the iliac creast after six therapeutic courses. Nevertheless, progressive deformations of vertebral bodies did not occur. We conclude that already after 2 weeks this therapeutic concept can lead to a stimulation of bone metabolism.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Calcified tissue international 22 (1976), S. 255-259 
    ISSN: 1432-0827
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 211 (1992), S. 133-142 
    ISSN: 0009-8981
    Keywords: Bone aluminum ; Bone calcium ; Bone iron ; Bone lead ; Bone vanadium ; Patients with chronic renal failure
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Experimental Gerontology 25 (1990), S. 357-365 
    ISSN: 0531-5565
    Keywords: bone density ; calcitonin ; osteoporosis ; parathyroid hormone
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Prostaglandins 28 (1984), S. 455-467 
    ISSN: 0090-6980
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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