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  • 1
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Histamine release could be shown in 50% of the dogs suffering from acute haemorrhagic pancreatitis in Pfeffer's preparation. The survival time of these dogs was shorter by about 50% than that of animals without alteration of the plasma histamine levels. The powerful diamine oxidase blocker aminoguanidine diminished the incidence of severe pancreatitis in the dogs without influencing survival time. As in animals treated by saline histamine release could be shown in 50% of the aminoguanidine-treated dogs in which higher plasma histamine levels were determined than in saline-treated animals. The survival time of the dogs with histamine release, however, was not different from that of animals with normal plasma histamine levels throughout the experiment. The actions of aminoguanidine in Pfeffer's preparation seemed to be rather complex. Contrasting effects on the development of pancreatitis and on histamine inactivation may have influenced the survival time in different directions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The hypothesis of a causal relationship between a progressive and unrestrained increase of tissue histamine formation by activation of an inducible histidine decarboxylase (HDC) and lethality in endotoxic shock (Schayer's ‘induced histamine concept’) was tested in a standardized rat endotoxic shock model. Initial enzyme identification studies in the rat shock liver (8 hrs after endotoxin challenge) clearly demonstrate that the ‘induced’ histidine decarboxylase is an acid (specific) HDC. The succeeding randomized, controlled study with appropriate inhibitors of the enzyme, α-methyl-histidine (competitive inhibitor) and α-fluoromethyl-histidine (irreversible inhibitor) using doses of 2, 20 or 100 mg/kg showedno significant effect on the survival rate of rats in endotoxin shock. The survival rate of the non-treated endotoxin control group (NaCl) was 25%; all methylprednisolone treated rats (50 mg/kg) survived. Thus, the ‘induced’ histamine isnot a predominant factor (necessary or sufficient determinant) for the lethal outcome in rat endotoxic shock. The protective effect of MP isnot predominantly due to the inhibition of the ‘induced’ histidine decarboxylase. The use of HDC-inhibitors as the appropriate instruments for evaluation of the significance of this mechanism is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 171 (1988), S. 305-310 
    ISSN: 0009-8981
    Keywords: Acute pancreatitis ; Apoprotein AII
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 308 (1964), S. 848-851 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung 1. Aufgrund von Befunden mit Narkotica muß zur Kontrolle der Kreislaufwirkungen einer Substanz eine über Blutdruck und Pulszählung hinausgehende, objektive Meßmethodik gefordert werden. 2. Wir benutzen die FVK zur klinischen Untersuchung von Kreislaufänderungen nach Prämedikationssubstanzen (Pethidin, Triflupromazin). Beide Substanzen lassen in der klinisch üblichen Dosierung auch an älteren, stoffwechselgesunden Versuchspersonen keine wesentliche Änderung des Kreislaufs erkennen; 3. Plasmaexpander (Plasmagel und Macrodex) bewirken am Menschen erst bei einer Dosierung von 20 ml/kg in 1 h appliziert objektiv nachweisbare Erhöhung der Herzleistung, die bereits 1 h später nicht mehr statistisch zu sichern ist. Die Erhöhung des HMV beruht größtenteils auf einer Frequenzzunahme, kaum auf einer Vergrößerung des Schlagvolumens; 4. Folgerungen für die präoperative Vorbereitung mit Plasmaexpander, die zum Abfangen der negativen Wirkung der Narkose auf das HMV gedacht ist: Zur kurzfristigen Operationsvorbereitung sollten im Zeitraum von 1 bis 2 Std Plasmaexpander vor Operationsbeginn verabreicht werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 327 (1970), S. 473-475 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 841-841 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pleurallesion ; Pneumothorax ; Hematothorax ; Serothorax ; Pleuralasion ; Pneumothorax ; Hämatothorax ; Serothorax
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Pleuraläsionen des Thorax bei 100 Patienten ohne knöcherne Thorax-verletzung und bei 305 Patienten mit Rippenserienfrakturen konnten in der überwiegenden Mehrzahl konservativ durch Punktion oder durch die wenig belastende Monaldi- bzw. Bülau-Drainage erfolgreich behandelt werden. Aktives operatives Vorgehen war nur in ein Viertel der Fälle angezeigt, wo Luft, Blut, Exsudat, Eiter oder Lymphe nicht schnell und vollkommen aus der Pleurahöhle entfernt werden konnten. Bei polytraumatisierten Patienten ist die Indikation zur operativen Behandlung der Pleuraläsionen besonders streng zu stellen.
    Notes: Summary Pleural lesions were treated successfully by simple puncture, Monaldidrainage or Bülau drainage in 106 patients without fractures of the thoracic wall and in 306 patients with multiple rib fractures. In only 25% of the cases was surgical treatment necessary because collections of air, blood, exsudation, pus or lymphatic fluid in the interpleural space could not be removed successfully by puncture of tube drainage. In patients with multiple trauma including pleural lesions thoracotomy should be performed only in exceptional cases and after particularly careful diagnosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 329 (1971), S. 520-521 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach einleitender Darstellung der möglichen Ursachen für das neurohämodynamische Lungenodem wird das eigene Krankengut besprochen. Unter 450 Verletzten mit einem Schadel-Hirntrauma fand sich nur bei 7 Patienten ein schweres akut einsetzendes Lungenodem. Während bei 2 dieser Patienten als einzige Unfallfolge ein Schadel-Hirntrauma bestand, lagen bei den übrigen 5 Patienten zusätzliche Begleitverletzungen vor. 1 Patientin hatte Verletzungen des knöchernen Thorax, 1 weitere Patientin eine Lungenkontusion, bei 5 Patienten lagen Extremitätenfrakturen bzw. eine Milzruptur vor. Das Alter der Patienten lag zwischen 4 und 35 Jahren. In 5 Fallen wurde das Lungenodem innerhalb von 45 min nach dem Trauma beobachtet, bei 2 Patienten trat es 40 bzw. 52 Std nach dem Unfall auf. In diesen beiden Fallen war eine Operation vorausgegangen. Bei sämtlichen Patienten wurde sofort nach dem Auftreten des Lungenödems eine Intubation mit Überdruckbeatmung und kontinuierlicher Absaugung des Ödems eingeleitet. Auger einer Digitalisierung wurden Diuretica verabreicht. Nur 2 Patienten konnten durch these MaBnahmen erfolgreich behandelt werden; bei 2 der 5 Verstorbenen war zum Zeitpunkt des exitus letalis noch ein Lungenodem nachweisbar. Nach den genannten Erstmaßnahmen ist eine gezielte Infusions- und Substitutionstherapie erforderlich, um eine zusatzliche Schädigung durch schockbedingte Hypoxämie sowie Substratdefizite und pH-Verschiebungen zu vermeiden. Hochprozentige Plasmalösungen sind wäßrigen Lösungen vorzuziehen. Operationen, welche nicht aus vitaler Indikation erforderlich sind, müssen aufgeschoben werden, bis die akuten Folgen des Schadel-Hirntraumas abgeklungen sind. In allen Fallen von Schadel-Hirntraumen ist eine Aldactonetherapie einzuleiten.
    Notes: Summary In the last 3 years it was found that only 7 patients out of 450 patients with head injuries developed pulmonary edema. The age range of these patients was from 4 to 35 years old. Only 2 of these patients suffered from head injury alone. Of the other 5 patients all showed fractures of the extremities, and in 2 of these patients compounded contusio of the lung or rib fractures were found. In the latter a ruptured spleen was also present. In 2 of the 7 patients evidence of shock was exhibited. Pulmonary edema was developed in 5 patients within the first 50 min after the accident. The other 2 patients developed pulmonary edema 40 and 52 h later. The treatment was as follows: incubation, tracheal-bronchial suctioning, assisted breathing with a increased pressure and an enriched oxygen percentage. In all the patients prophylactic administration of digitalis was used and diuretics were given. And to treat or prevent shock occurrence a 20% protein solution was infused. A slight negative balance of liquid must be retained in the patients at all tims. When acidosis occured it was corrected. Electrolyte imbalance must be prevented by an early substitution. Aldactone-therapy was used for the preventation of brain edema causing intracranial pressure. Surgical operations are only to perform in life and death instances. Only 2 patients survived. Of the other 5, 3 were treated for pulmonary edema successfully and the other 2 died to early for pulmonary edema treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Hodgkin's disease ; Clinical staging ; Explorative laparotomy ; Lymphangiography ; Scintigraphy of liver ; Scintigraphy of spleen ; Abdominal sonography ; Morbus Hodgkin ; Klinische Stadieneinteilung ; explorative Laparotomie ; Lymphographie ; Leberszintigraphie ; Milzszintigraphie ; abdominelle Sonographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1969 bis 1978 wurden an den Universitätskliniken in Marburg 68 Laparotomien zur Stadieneinteilung beim M. Hodgkin durchgeführt. Voraus gingen eine klinische Untersuchung, in 27 Fällen eine Lymphographie, in 58 Fällen eine Leber-Milz-Szintigraphie und in 18 Fällen eine Röntgenuntersuchung des Intestinaltraktes. Die Allgemeinsymptomatik der 68 Patienten korrelierte besser mit dem pathologischen als mit dem klinischen Stadium. Die Ultraschalluntersuchung ergab für den Milzbefall eine höhere Treffsicherheit (90%) als die Szintigraphie (74%); für den Leberbefall erwiesen sich Sonographie und Leberszintigraphie gleichwertig. Für die Erkrankung paraaortaler Lymphknoten sind Lymphographie und Ultraschalldiagnostik als einander ergänzend anzusehen. Unsere Ergebnisse werden mit den Mitteilungen der Literatur über abdominelle Sonographie (n=50), Leber-Milz-Szintigraphie (n=185) und Lymphographie (n=465) verglichen. Auf die Bedeutung prognostisch unterschiedlicher Gruppen z. B. im Stadium III wird hingewiesen.
    Notes: Summary Explorative laparotomies were carried out on 68 patients with Hodgkin's disease in the University Hospital of Marburg from 1969 through 1978. These laparotomies were preceded by clinical examination, abdominal sonography in 27 cases, lymphography in 55 cases, scintigraphy of liver and spleen in 58 cases, and radiographic examinations of the intestinal tract in 18 cases. Sonography revealed a greater accuracy (90%) for splenic involvement than scintigraphy (74%); the results of sonography and scintigraphy of the liver were comparable. For the detection of para-aortal lymphomas ultrasound and lymphography can be regarded as complementary methods. Our results are compared with findings in the literature on abdominal sonography (n=50), scintigraphy of liver and spleen (n=185), and lymphography (n=465) carried out before explorative laparotomy for lymphogranulomatosis. There was a better correlation for the systemic symptoms of the 68 patients with the clinical stage than with the pathologic stage. The importance of diagnosing prognostic different groups, e.g. in stage III, is stressed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 253 (1966), S. 72-73 
    ISSN: 1432-1912
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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