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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Chemical Physics Letters 17 (1972), S. 422-424 
    ISSN: 0009-2614
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [S.l.] : American Institute of Physics (AIP)
    Review of Scientific Instruments 71 (2000), S. 1360-1362 
    ISSN: 1089-7623
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics , Electrical Engineering, Measurement and Control Technology
    Notes: Solid-state pulsed power technology has been successfully applied to a high average power dense plasma focus (DPF) x-ray point source. In the past, electrode erosion and the associated insulator lifetime have been the primary limiting factors for implementing a DPF x-ray source in a practical x-ray lithographic tool. The solid-state pulsed power supply described here uses fast-switching thyristors, diodes, and saturable magnetics to eliminate current reversal through the DPF electrodes. This has improved the DPF system performance and lifetime by reducing the electrode and insulator vaporization rates more than 20× compared to conventional sparkgap-switched drivers. Erosion measurements indicate that an electrode set can last more than 5 million shots before refurbishment. The DPF source produces an average energy of 7.3 J pulse into 4π Sr at a 1.1 keV effective wavelength in ∼1 Torr of neon gas at repetition rates up to 60 Hz. The x-ray yield efficiency is nominally 0.6%. © 2000 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 0370-2693
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Physics Letters B 79 (1978), S. 47-51 
    ISSN: 0370-2693
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Ophthalmologe 96 (1999), S. 702-705 
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Vis-à-tergo • Chorioidal effusion • Cataract operation • Complications • Bleeding ; Schlüsselwörter Vis-à-tergo • Uveale Effusion • Kataraktoperation • Komplikationen • Blutung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Hintergrund: Durch Einführung der selbstschließenden Wundkonstruktion können schwerwiegende Komplikationen, welche durch eine exzessive Drucksteigerung hervorgerufen werden, vermieden werden. Die Differentialdiagnose sowie die Therapie der uvealen Effusion (CE) und der expulsiven Blutung (EB) werden dargestellt. Patienten und Methode: Die Häufigkeit der Vis-à-tergo bei unseren Patienten mit Kataraktoperation liegt bei 1,7 %. Eine CE wurde in 0,1 % der Fälle festgestellt, zu einer EB kam es einmal (0,03 %) während der letzten 3000 Kataraktoperationen. Die differentialdiagnostische Unterscheidung erfolgte durch Ultraschalluntersuchung. Ergebnisse: Bei den Patienten mit CE war die Kataraktoperation selbst komplikationslos durchführbar, wobei bei einem Patienten mit CE die abgebrochene Operation am folgenden Tag abgeschlossen wurde. Eine Patientin mit EB hatte eine massive Drucksteigerung unmittelbar nach der Linsenimplantation bei peripherer Kapselruptur. Postoperativ zeigte sich eine ausgedehnte Aderhautblutung in zwei Quadranten einschließlich der Makula. Eine Woche postoperativ wurde eine hintere Sklerotomie bei gleichzeitiger Infusion der Vorderkammer durchgeführt. Hierbei kam die Netzhaut nach Drainage des verflüssigten Blutes weitgehend zum Anliegen. Der Visus hat sich schließlich auf 0,5 verbessert. Schlußfolgerung: Die Vis-à-tergo in der modernen Kataraktchirurgie deutet nur selten eine CE oder eine EB an. Auch im Falle einer EB stellt sich eine inkomplette Form dar. Durch entsprechende Maßnahme kann eine gute visuelle Funktion wiederhergestellt werden.
    Notes: Background: Since introduction of the self-sealing incision for cataract surgery it has been possible to avoid serious complications due to an acute rise in intraocular pressure. Chorioidal effusion (CE) and expulsive hemorrhage (EH) should be determined and treated differently. Patients and methods: The incidence of vis-à-tergo in our patients was 1.7 %. CE was ascertained in 0.1 %; in one case, the operation had to be interrupted. EH occurred in one patient (0.03 %) in the last 3,000 cataract operations. Differential diagnoses were made by ultrasonic examination. Results: Operations in CE cases were completed without further complications. However, in one case the operation was interrupted and the procedure was completed on the following day. A 63-year-old woman with EH had a massive rise in intraocular pressure directly after lens implantation with a peripheral capsular rupture. Postoperatively, a chorioidal hemorrhage in two quadrants, including the macula, was found. One week after surgery a posterior sclerotomy was performed with simultaneous infusion into the anterior chamber with BSS. The nearly complete chorioidal reattachment was achieved after drainage of the liquified blood. Visual acuity has improved to 0.5. Conclusion: Vis-à-tergo in modern cataract surgery only rarely results in an ES or EH. Also, in an EH there is an incomplete form. After an adequate therapeutic procedure good visual function can be expected.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1203
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Abstract Mutations found in the β-amyloid precursor protein (APP) gene in a small subset of patients with Alzheimer’s disease (AD) are associated with the development of the disease. Several lines of evidence indicate that specific isoforms of APP generated by alternative splicing of the primary transcript may contribute to the etiology of AD. One of the isoforms, APP695, lacks the Kunitz protease inhibitor (KPI) domain and is produced predominantly in neurons by skipping exon 7 of the APP gene. Previous studies imply that the controlling elements for exon 7 skipping exist in the flanking sequences of the exon. Therefore, we have sequenced the human intron 7 of the APP gene and found a polymorphic tetranucleotide (ATTT)n repeat site within the intron 7. In 183 genetically unrelated subjects (97 AD patients and 86 controls), we found four alleles by polymerase chain reaction (PCR) amplification of the repeat site. Although no particular alleles are associated with AD, this newly identified polymorphic site may be useful in other genetic analyses since preliminary evidence suggests allele frequency differences between African Americans and Caucasians.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    The international journal of advanced manufacturing technology 15 (1999), S. 674-682 
    ISSN: 1433-3015
    Keywords: Key words. Rapid prototyping; Stereolithography
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Notes: Rapid prototyping (RP) machines reduce the lead time and cost of new products by automating the prototype manufacturing phase of the product development process. However, it is necessary for operators to orientate the prototype correctly in the RP machine to obtain the best trade-off between time, cost, and accuracy. The purpose of this work is to produce a decision-support tool to help RP users in this task. The tool is aimed at stereolithography which is the most widely adopted RP technology. The tool is a feature-based system produced using an object-orientated programming language and a solid modelling CAD environment. Cost, time, problematic features, optimally orientated features, overhanging area, and support volume are considered when recommending a build direction to the user. Three sample parts were used to illustrate the performance of the system. The system yielded the best surface finish and correctly highlighted several problem features.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Astigmatism ; No-stitch cataract surgery ; Incision depth ; Incision site ; Factors ; Schlüsselwörter Postoperativer Astigmatismus ; No-stitch Kataraktoperation ; Schnittiefe ; Schnittlokalisation ; Faktoren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Einer der Hauptvorteile der selbstschließenden Wundkonstruktion in der Kataraktchirurgie ist eine frühzeitige Stabilisierung des postoperativen Astigmatismus. Zudem ermöglicht die hohe mechanische Wundstabilität, Parameter der Wundkonstruktion zu variieren. Bei Kenntnis aller Einflußmöglichkeiten könnte die astigmatismusinduzierende Wirkung der jeweiligen Schnittführung vorhergesagt und ein präoperativer Astigmatismus sogar korrigiert, statt ein zusätzlicher induziert werden. Die Wirkung von Inzisionsbreite, Tunnellänge und Inzisionsform sind bekannt. Wir haben daher in einer randomisierten prospektiven Studie den Einfluß der Schnittlokalisation und -tiefe sowie bulbusspezifischer Parameter auf den postoperativen Astigmatismus untersucht. Patienten und Methoden: Die Studie umfaßte 256 Augen mit einem selbstschließenden 7 mm breiten trapezförmigen Tunnelschnitt. Es wurde die Schnittiefe mit 300 und 500 µm sowie die Schnittlokalisation zwischen 12 h limbal und skleral, wie auch zwischen temporal limbal und skleral in Gruppen zu 27 Augen variiert. Zudem bestimmten wir in einer weiteren Untersuchungsgruppe den Einfluß von Durchschnittsalter, Bulbuslänge, präoperativem Astigmatismus, Hornhautdurchmesser, Augendruck und Hornhautbrechkraft auf die Astigmatismusinduktion durch Berechnung des Spearman-Korrelationskoeffizienten. Die Nachbeobachtungszeit betrug 6 Monate. Ergebnisse: Es fand sich zu keinem Untersuchungszeitpunkt ein Einfluß der Schnitttiefe. Die geringste Astigmatismusinduktion war nach 6 Monaten mit 0,64 ± 0,22 dpt bei der temporal skleralen Inzision, gefolgt von der temporalen limbalen Inzision mit 0,84 ± 0,52 dpt und dem skleralen Schnitt bei 12 h mit 0,98 ± 0,40 dpt zu verzeichnen. Der höchste Wert konnte bei der limbalen Inzision in 12h-Position mit 1,31 ± 0,60 dpt gemessen werden. Von den untersuchten bulbusspezifischen Parametern hatten das Patientenalter (75,6 ± 10,5 Jahre) mit einem Korrelationskoeffizienten von 0,34 (p = 0,002) nach 4 Wochen bzw. 0,28 (p = 0,01) nach 6 Monaten und der präoperative Astigmatismus mit 0,28 (p = 0,01) nach 4 Wochen bzw. 0,27 (p = 0,01) nach 6 Monaten eine signifikant positive Korrelation mit dem induzierten Astigmatismus. Schlußfolgerung: Die geringste Astigmatismusinduktion hat ein temporal skleral ausgeführter Schnitt zur Folge, die stärkste ein limbaler Schnitt bei 12 h. Patientenalter und präoperativer Astigmatismus beeinflussen den postoperativen Astigmatismus signifikant und sind neben der Schnittführung wichtige Faktoren, die es zu berücksichtigen gilt, um einen postoperativen Astigmatismus vorhersagbar zu machen.
    Notes: Background: One of the main advantages of the no-stitch technique in cataract surgery is that induced astigmatism occurs less frequently than with any other procedure and stabilizes within a very short time postoperatively. The resultant high wound strength enabled us to alter the incision parameters in an attempt to indentify those which influenced postoperative astigmatism, the ultimate goal being to improve the prognosis of the expected astigmatism. Since the influence of tunnel width and incision length and shape were well known, we investigated the influence of incision depth and site and that of various parameters in a prospective randomized and controlled clinical trial. Methods: The study included 256 eyes with a 7-mm tunnel incision as examined in 256 patients. The following subgroups of 27 eyes each were investigated: primary incision depth of 300 µm versus 500 µm, limbal incision versus scleral incision, scleral incision in the 12 o'clock position versus temporal scleral incision, and limbal incision in the 12 o'clock position versus temporal limbal incision. In another group the influence of age, IOP, axial length of the globe, preoperative astigmatism, corneal diameter, and postoperative astigmatism as measured by the keratometer were all assessed using Spearman's correlation coefficient. Results: Temporal incisions made 2 mm posterior to the limbus resulted in induced astigmatism of 0.64 ± 0.22 D 6 months postoperatively, which was less than after incisions in the 12 o'clock position (0.98 ± 0.40 D). Induced astigmatism was highest after limbal incisions in the 12 o'clock position (1.31 ± 0.60 D), yet was less if a temporal limbal incision was made (0.84 ± 0.52 D). Incision depth did not have significant influence on induced astigmatism. Of the parameters, age (Spearmean's correlation coefficient after 4 weeks 0.34; P = 0.002; after 6 months 0.28; P = 0.01), and preoperative astigmatism (Spearman's correlation coefficient after 4 weeks 0.28; P = 0.01; after 6 months 0.27; P = 0.01) had a significant influence on postoperative astigmatism. Conclusions: These findings indicate that induced astigmatism was highest after limbal incisions in the 12 o'clock position and lowest after scleral incisions in the temporal position. Age and preoperative astigmatism were also found to influence induced astigmatism significantly. All of these factors have to taken into account to minimize postoperative astigmatism.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Schlüsselwörter Prospektive Langzeitstudie ; Kornealer Astigmatismus ; No-stitch ; Kataraktchirurgie ; Key words Prospective long-term study ; Corneal astigmatism ; No-stitch ; Cataract surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Background: Several studies have confirmed, that the no-stitch technique results in early stabilization of astigmatism. In these papers, however, the follow-up was quite short. Former studies about sutured corneoscleral incisions have shown that even after some years astigmatism increased. Therefore, in this prospective study we investigated the change of induced astigmatism 5 years postoperatively. Methods: The prospective study included 66 patients with scleral tunnel incisions who were monitored up to 5 years. Mean age was 74.3±10.7 years. The incision length of the scleral tunnel was 7 mm. The postoperative astigmatism was measured with keratometry after 1 day, 3 weeks, 1 year and 5 years postopertively. Results: The average postoperative induced astigmatism (PIA) as measured with a keratometer was after 1 year 0.95±0.83 D. After 5 years PIA was 0.96±0.48 D, and therefore no significant statistical difference could be shown. At the first postoperative day (0.94±0.73 D) the induced astigmatism was virtually stable. There was also no statistically significant difference in absolute astigmatism. After 1 day the absolute astigmatism was 0.91±0.73 D and after 5 years 0.96±0.61 D. Conclusions: The contrast to former sutured corneoscleral incisions, the no-stitch technique in cataract surgery yields stable postoperative corneal astigmatism.
    Notes: Hintergrund: In zahlreichen Studien konnte belegt werden, daß die No-stitch-Technik zu einem frühzeitig stabilen Astigmatismus führt. Die Untersuchungszeiträume waren jedoch in allen bisherigen Studien relativ kurz. Von der früher üblichen korneoskleralen Schnittechnik mit Kreuzstichnaht ist bekannt, daß selbst nach Jahren noch eine Astigmatismusänderung möglich ist. Es wird daher erstmals eine prospektive Studie zur langfristigen kornealen Astigmatismusentwicklung bei der No-stitch-Technik vorgelegt, die einen Nachkontrollzeitraum von über 5 Jahren umfaßt. Patienten und Methoden: Es konnten 66 Patienten mit einem Durchschnittsalter von 74,3±10,7 Jahren, die Anfang 1991 (Zeitpunkt der Einführung der No-stitch-Technik als Standardtechnik im Virchow-Klinikum Berlin) operiert worden waren, über durchschnittlich 5 Jahre und 2 Monate nachverfolgt werden. Die Breite des skleralen Tunnels betrug 7 mm. Es wurde nach 1 Tag, 3 Wochen, 1 Jahr und 5 Jahren der Astigmatismus mit dem Zeiss-Ophthalmometer bestimmt und der induzierte Astigmatismus vektoranalytisch berechnet. Ergebnisse: Es zeigte sich, wie schon in früheren Arbeiten vermutet wurde, daß durch Wegfall der Naht eine frühe Stabilität der Astigmatismusänderung auf einem vergleichsweise niedrigem Niveau erreicht wurde. So konnte zwischen den Werten nach 1 Jahr mit vektoranalytisch berechneten 0,95±0,63 dpt im Vergleich zu den Werten nach 5 Jahren mit 0,96±0,48 dpt kein signifikanter Unterschied gefunden werden. Bereits ab dem 1. postoperativen Tag (0,94±0,73 dpt) war die Astigmatismusinduktion, die neben dem Astigmatismusbetrag auch dessen Achse berücksichtigt, stabil. Auch beim Astigmatismusbetrag allein war mit 0,91±0,73 dpt nach 1 Tag und 0,96±0,61 dpt nach 5 Jahren keine statistisch signifikante Änderung zu verzeichnen. Bei den Astigmatismusachsen überwog nach 1 Jahr und nach 5 Jahren ein Astigmatismus gegen die Regel. Schlußfolgerung: Im Vergleich zur früheren korneoskleralen Schnittechnik mit Kreuzstichnaht ist bei der No-stitch-Technik der postoperative korneale Astigmatismusbetrag bereits frühzeitig auf niedrigem Niveau stabil.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    The European physical journal 326 (1987), S. 309-312 
    ISSN: 1434-601X
    Keywords: 25.70.-z
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract Elastic and inelastic scatterings cross-sections of12C+12C in the energy range 11–24 MeV/n have been analyzed within the coupled channels framework including appropriate symmetrization. The set obtained withr 0=1.01 fm,r I =0.86 fm for seven incident energies gave the best agreement with the data and could be, therefore, considered as really significant when compared with other sets. Coupled channels calculations have been made to fit the data and it has been found that they require a reduction of the imaginary potential. The total reaction cross-sectionσ R (E) determined from this analysis is in good agreement with a direct and recent measurement of σ R . Quadrupole deformation parameterβ 2 has been extracted and compared with those obtained for proton and alpha scatterings. Some small energy dependence of β2 over this energy range has been found, ¦β 2¦ ∼0.39–0.47. Finally, these calculations further confirm that β2 depends on the probe used in the various scattering experiments. For composite projectile such asα or12C,β 2 is clearly smaller than that one for nucleon as projectile.
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