ISSN:
1432-1963
Keywords:
Schlüsselwörter Mammakarzinom
;
Prognose
;
Grading
;
Key words Breast cancer
;
Prognosis
;
Grading
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Summary Invasive lobular carcinoma (ILC) is recognized in its classical form and as variants with tubulo-lobular, solid, pleomorphic, alveolar or signet ring cell differentiation. The most common classical form differs from invasive ductal carcinoma (IDC) by its slower tumor proliferation and less common axillary metastases. When compared stage by stage, long term prognosis is similar to IDC, however. Prognostic subtyping of ILC can be achieved by the recognition of variant forms and mitotic counting. The combination of these factors may be used for tumor grading (5-year survival 100 % with grade 1 vs. 82 % with grade 2, and 57 % with grade 3, n = 241). The detailled histopatholgic diagnosis therefore permits prognostic assesment also in ILC.
Notes:
Zusammenfassung Das invasive lobuläre Karzinom (ILC) schließt die klassische Form und Varianten mit tubulo-lobulärer, solider, pleomorpher, alveolärer oder siegelringzelliger Differenzierung ein. Die häufigste klassische Form unterscheidet sich vom invasiven duktalen Karzinom (IDC) durch eine langsamere Tumorproliferation und seltenere lymphogene Metastasierung, weist jedoch stadienbezogen eine ähnliche Langzeitprognose wie das IDC auf. Durch Abgrenzung der varianten Formen gegenüber dem klassischen Subtyp und Berücksichtigung der Mitoseaktivität läßt sich das ILC in prognostisch unterschiedliche Gruppen einteilen und ein Gradingsystem aufstellen (5-Jahres Überlebensraten 100 % bei Grad 1 gegenüber 82 % bei Grad 2 und 57 % bei Grad 3, n = 241). Eine detaillierte histopathologische Diagnostik ermöglicht somit auch beim ILC eine genauere Abschätzung des biologischen Verhaltens dieser Tumoren.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/s002920050194
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