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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Cationic leukozyte antigen (CLA) ; Terminal myeloblast crisis in chronic myelocytic leukaemia (CML) ; Differential diagnoses of acute myeloblastic leukaemia versus initial myeloblast crisis in CML ; Myeloproliferative disorders ; Kationisches Leukozytenantigen (CLA) ; Finaler Myeloblastenschub bei Chronischer Myelose (CML) ; Differentialdiagnose initialer Myeloblastenschub bei CML versus akute myeloische Leukämie ; Myeloproliferative Syndrome
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurden quantitativ-immunologische Bestimmungen des myeloischen lysosomalen Marker-Proteins „Kationisches Leukozytenantigen“ (CLA) im Urin von Patienten mit Leukosen und anderen myeloproliferativen Syndromen durchgeführt. Massive CLA-urien erwiesen sich als pathognomonisch für Myeloblastenschübe bei chronischer myeloischer Leukämie. Die CLA-Bestimmung erweist sich dabei möglicherweise auch als ein wichtiges Kriterium für die Differentialdiagnose akute myeloische Leukämie versus initialer Myeloblastenschub bei Chronischer Myelose. Eine im Verlauf auftretende massive CLA-urie ist das erste Zeichen eines im peripheren Blutbild noch nicht faßbaren finalen Myeloblastenschubes bei Chronischer Myelose. Es werden charakteristische Fälle mit und ohne CLA-urie in ihrem Verlauf dargestellt und die Befunde hinsichtlich neuerer Vorstellungen über die (lymphatische oder myeloische) Natur des Blastenschubs bei Chronischer Myelose und seine Behandlung diskutiert.
    Notes: Summary Cationic leukocyte antigen (CLA) was estimated in urine of acute and chronic leukaemics using quantitative immuno-precipitation techniques. The studies demonstrated that CLA is a marker of the (myelo-) blast crisis in patients with chronic myelocytic leukaemia (CML). By these studies the value of the determination of CLA for the differential diagnosis of acute myeloblastic leukaemia versus initial (myelo-) blast crisis in CML and the lymphatic leukaemias, respectively, was evident. The terminal blastic transformation in CML was indicated early by an elevation of the urinary CLA-level. The blast-crisis was accompanied by a heavy CLA-uria. The results are documented by demonstration of special studies of characteristic cases and discussed in the light of recent results of immunological and cytochemical findings on the nature of blast crisis in CML.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Immunocytoma ; Immunoblastic lymphoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A case involving a 67 year old man with an immunocytoma initially presenting as Waldenström's macroglobulinemia which transformed into a high grade malignant lymphoma of immunoblastic type after treatment with cyclophosphamide and corticosteroids over 5 months is presented. IgM (kappa) present in the serum in the phase of immunocytoma was demonstrated also on the less differentiated cells of the high grade lymphoma. The permanent production of the same immunoglobuline molecule suggests that both morphologically different malignancies derived from one B cell clone.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Interferon ; Non-Hodgkin lymphoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Preliminary results of a cooperative pilot study on the effect of fibroblast interferon in 10 patients with NHL of low-grade malignancy are presented. In eight patients lymphoma progression forced a discontinuation of therapy. At the end of interferon treatment one patient with CBCC showed a stable disease, one patient with CBCC a minor partial remission.
    Type of Medium: Electronic Resource
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