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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 140 (1983), S. 5-12 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Proteus syndrome ; Macrodactyly ; Hemihypertrophy ; Pigmented nevi ; Skull anomalies ; Lipomas
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Four boys are described with partial gigantism of the hands and/or feet, pigmented nevi, hemihypertrophy, subcutaneous hamartomatous tumors and macrocephaly, and/or other skull anomalies. Three of these patients showed an accelerated growth in their first years of life. Two suffered from cystiform pulmonary abnormalities. The children showed normal mental development with the exception of one with traumatic brain damage. Parental consanguinity was not disclosed. As a result of a review of the literature, we can say that these cases do not conform to any well defined entity and would appear to represent a ‘new’ syndrome to be categorized under congenital hamartomatous disorders. The mode of inheritance of the undoubtedly genetically determined syndrome is yet not clearly understood. We propose the term Proteus syndrome for this ‘new’ syndrome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 116 (1974), S. 223-251 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Achondrogenesis ; Anosteogenesis ; “Chondrodystrophy” ; Endochondral ossification disorders ; Homozygous achondroplasia ; Hypophosphatasia ; Micromelic dwarfism ; Parenti-Fraccaro type of connatally lethal dwarfism ; Thanatophoric dwarfism
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mitteilung von 4 „sicheren” und 2 „vermuteten” Fällen von Achondrogenesis, wobei 2 Beobachtungen eingehend mit pathologisch-anatomischen Befunden berichtet werden. Das in der Literatur verzeichnete bisherige Gesamt-Beobachtungsmaterial an Fällen sogenannter Achondrogenesis (mehr als 35 Beschreibungen) erscheint — auch wenn keine Fälle von homozygoter Achondroplasie sowie von thanatophorem Zwergwuchs darin mitenthalten sind — als inhomogen. Insbesondere sollte bei künftigen Verdachtsfällen die biochemisch-histochemische Abgrenzung der fetalen Frühform der Hypophosphatasie nicht versäumt werden. Unsere Fälle 1 und 2 repräsentieren zwei sich innerhalb der Achondrogenesis selbst schon seit langem abzeichnende Typen. Dabei weist Typus 1 (den „Basisfällen” entsprechend) eine sehr viel stärkere Ossifikationsstörung des Extremitätenskelets sowie der Rippen (evtl. fakultativ auch des Schädels) auf. Pathohistologisch liegen beiden Typen tiefgreifende Entwicklungshemmungen des Knorpels sowie erhebliche Störungen der Knochenbildung (mit der „Notlösung” einer metaplastischen Knochenbildung) zugrunde, graduell unterschiedlich ausgeprägte Störungen, die aber wohl als „Variationen über ein Thema” angesehen werden dürfen. Der Versuch einer schärferen Aufgliederung der Achondrogenesis sollte u. E. erst dann gemacht werden, wenn größere Fallzahlen der sich bisher zeigenden Typen mit entsprechend detaillierten pathoanatomischen und vor allem biochemischen Untersuchungsbefunden vorliegen.
    Notes: Abstract 4 “certain” and 2 “presumed” cases of achondrogenesis are described; 2 of them with a detailed report of patho-anatomical findings. The total of cases of so-called achondrogenesis reported in the literature up to date (more than 35 cases) has to be regarded as inhomogenous — even if cases of homozygous achondroplasia and of thanatophoric dwarfism are not included in this material. In suspected cases of achondrogenesis in future there should not be neglected especially a biochemical-histochemical differentiation of the fetal precocious manifestation of hypophosphatasia. Our cases 1 and 2 represent two types which can be differentiated within achondrogenesis itself since a long time. Histo-pathologically both types are characterized by fundamental disturbances in cartilage formation as well as by a marked disorder of osteogenesis (with the “emergency” solution of metaplastic bone formation). The attempt of a precise classification of achondrogenesis should not be made, according to our opinion, before a large series of cases from each of the currently recognized types with corresponding detailed pathological and especially biochemical documentation is available.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Hemihypertrophy ; Malignant giant pheochromocytoma ; Neuroectodermal dysplasia syndromes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract This is apparently the first report on connatal hemihypertrophy with malignant pheochromocytoma. The coincidence of hemihypertrophy with other diseases, particularly neuroectodermal dysplasias on the one hand and the frequent association of neuroectodermal dysplasias with pheochromocytoma on the other, are emphasized. Furthermore, basically known particularities of this case as malignancy of the tumor, the unusual size of the tumor in children, and the normal catecholamine levels in serum as well as the normal excretion of vanillylmandelic acid are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Beckwith-Wiedemann syndrome ; Berardinelli-Seip syndrome ; EMG syndrome ; Exomphalos ; Gigantism ; Hemihypertrophy ; “Kerbenohr” ; Leprechaunism ; Lipodystrophy ; Macroglossia ; Tendency to malignoma ; Pseudohypothyrosis ; Sotos syndrome ; Wiedemann-Beckwith syndrome
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Exomphalos-Makroglossie-Gigantismus-(EMG-) Syndrom häufiger als Sotos-Syndrom (cerebraler Gigantismus) und wesentlich häufiger als Berardinelli-Seip-Syndrom (angeborene generalisierte Lipodystrophie). Anfängliche Fehldiagnose “Hypothyreose” bei etwa jedem 6. EMG-Fall. Entwicklung einer mehr/minder deutlichen Hemihypertrophie bei bisher mindestens 24 von 171 EMG-Fällen; Entwicklung von bisher 10 intraabdominalen und 2 extraabdominellen Geschwülsten bei 11 EMG-Kindern, davon 4 Kindern mit Hemihypertrophie. Keine entsprechende Hemihypertrophie- und/oder Geschwulst-Häufung beim Berardinelli-Seip-Syndrom und beim Sotos-Syndrom. “Kerbenohr” relativ häufiges und wichtiges, aber unspezifisches Mikrosymptom beim EMG-Syndrom. Unterscheidung der Röntgenologie des Skelets bei den 3 Syndromen. Betrachtungen zur Genetik dieser 3 eigenständigen klinischen Entitäten.
    Notes: Abstract The incidence of the EMG syndrome is higher than that of Sotos' syndrome (cerebral gigantism) and substantially higher than that of Berardinelli-Seip syndrome (congenital generalized lipodystrophy). An initial mistaken diagnosis of “hypothyroidism” is made in approximately every sixth case of EMG. More or less pronounced hemihypertrophy has developed in at least 24 out of 171 EMG cases to date and 10 intraabdominal and 2 extraabdominal tumors have developed in 11 cases of EMG, among which 4 children were affected by hemihypertrophy. There is no corresponding incidence of hemihypertrophy and/or tumors in Berardinelli-Seip or Sotos' syndrome. “Kerbenohren” (slit-like indentations of the ear lobes) are a relatively frequent and important but nevertheless nonspecific symptom in EMG syndrome. The roentgenologic findings in the 3 syndromes are differentiated and the genetics of these 3 distinct clinical entities is considered.
    Type of Medium: Electronic Resource
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