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  • 11
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Chronische Veneninsuffizienz ; Arthrogenes Stauungssyndrom ; Gelenkbeweglichkeit ; Vibrationsreiz ; Biomechanische Stimulationstherapie (BMS) ; Mechanische Schwingungen ; Key words Chronic venous insufficiency ; Arthrogenic congestive syndrome ; Flexibility training ; Muscular strength ; Vibratory stimulation ; Biomechanical stimulation method (BMS)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We report about a new type of physical therapy which can be used in patients with joint immobility secondary to by chronic venous insufficiency. Biomechanical stimulation therapy (BMS) uses mechanical vibration of standardised frequencies from 18–35 Hz spectrum to expose the feet and legs to longitudinal mechanical stimuli. Therapeutic benefit and clinical improvement can be achieved after a short period of treatment. We describe a 76 year old female patient suffering from both impaired motion and recurrent venous ulceration due to chronic venous insufficiency. After 10 days treatment with BMS, mobility of upper ankle joints improved by 16 degrees and 19 degrees and was accompained by healing of venous ulcerations after skin flap transplantation. Biomechanical stimulation methods were developed in the former Sowiet Union where they were used in sports medicine to improve relaxation of strained muscle structures and to increase the stretching ability of capsules and tendons. We have successfuly treated 6 patients with impaired mobility and chronic venous insufficiency. We believe that BMS is lialy to become a valuable therapeutic tool in patients with this problem in the near future.
    Notes: Zusammenfassung Vorgestellt wird anhand einer Kasuistik ein neuartiges physikalisches Therapieverfahren, das bei Patienten mit arthrogenem Stauungssyndrom infolge einer chronischen Venenerkrankung zum Einsatz kommen kann. Die biomechanische Stimulationstherapie (BMS) stellt dabei eine technische Erweiterung physiotherapeutischer Möglichkeiten durch den Einsatz kontrollierter mechanischer Schwingungen dar und führt zu raschen und klinisch günstigen Therapieerfolgen. Vom BMS-Gerät werden im Rahmen der Behandlung definierte longitudinale Schwingungen im Frequenzbereich zwischen 18 und 36 Hz auf Fuß und Unterschenkel übertragen und damit eine Relaxation der beteiligten Muskulatur sowie eine verbesserte Dehnbarkeit des Kapselbandapparates ermöglicht. Bei der vorgestellten 76jährigen Patientin mit langjährig vorbestehenden Bewegungseinschränkungen im oberen Sprunggelenk, Ulcera cruris venosa bei postthrombotischem Syndrom, konnte der Bewegungsumfang im Sprunggelenk durch eine 10tägige Behandlungsphase mit der biomechanischen Stimulationstherapie (BMS) im Sprunggelenk um je 16 Grad bzw. 19 Grad an beiden Beinen verbessert und der Erfolg dermatochirurgischer Maßnahmen bei der Ulcussanierung gesichert werden. Das BMS-Verfahren stammt aus der ehemaligen Sowjetunion. Hier wurde es im Leistungssportbereich zur Muskelrelaxation und Dehnung eingesetzt. Beim arthrogenen Stauungssyndrom wurde es von uns erstmals klinisch erfolgreich zum Einsatz gebracht. Aufgrund vorliegender Ergebnisse bei bislang 6 Patienten mit arthrogenem Stauungssyndrom bewerten wir das BMS-Verfahren als wichtige neuartige physikalische Therapieform des arthrogenen Stauungssyndroms.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 12
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Arthrogenes Stauungssyndrom ; Chronische Veneninsuffizienz ; Gefäßsport ; Gelenkbeweglichkeit ; Ulcus cruris ; Muskelpumpe ; Key words Arthrogenic congestive syndrome ; Chronic venous insufficiency ; Physical exercise training ; Ankle joint mobility ; Calf muscle pump ; Venous ulcer
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In 33 patients with chronic venous incompetence (CVI) caused by primary varicoses or postthrombotic syndrome stage I–III (according to Widmer) the therapeutic benefit of 6 months of medically supervised physical exercise training was documented. During the training penud there was an improvement in subjective complains such as pain and tendency for edema in the legs. Mobility in the upper ankle joint was improved asuss as venous drainage function. Clinical benefit was achieved in the reduction of ulcer size; 7 of 10 ulcers completely healed. Medically supervised physical exercise training and optimized compression therapy are basic therapeutic approaches in conservative treatment in chronic venous insufficiency. Costs are covered by the patient’s health insurance company in Germany, as long as the exercise training is medically supervised.
    Notes: Zusammenfassung In einer klinischen Untersuchung bei 33 Patienten mit chronischer Veneninsuffizienz aufgrund primärer Varikose oder eines postthrombotischen Syndroms in den klinischen Stadien I bis III nach Widmer konnte der Therapieerfolg eines halbjährigen krankheitsspezifischen ambulanten Bewegungstrainings dokumentiert werden. Während des Trainings kam es zu einer deutlichen Besserung stauungsbedingter subjektiver Beschwerden wie Schmerzen und Ödemneigung sowie zu einer Verbesserung von Sprunggelenkbeweglichkeit und venöser Abpumpleistung. Der klinische Erfolg zeigte sich in einer kompletten Abheilung venöser Ulzera bei 7 von 10 Patienten. In Verbindung mit einer optimierten Kompressionstherapie stellt die Gefäßsporttherapie eine effiziente und kostengünstige Basistherapie bei der CVI dar. Auf der Grundlage des novellierten Deutschen Behindertensportabkommens aus dem Jahre 1994 werden die Kosten von den gesetzlichen Krankenkassen getragen, solange das Training unter qualifizierter Anleitung indiziert ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 13
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Diagnostik ; Farbkodierte Duplexsonographie ; Fingerarterien ; Morbus Raynaud ; Key words Colour coded duplex Sonography ; Diagnosis ; Finger arteries ; Raynaud’s phenomenon
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary By means of modern color-coded duplex sonography (CCDS) even very small vessels can be visualized. Maximum resolution nowadays is about 0.5 mm diameter of the vessel. We compared the use of CCDS and angiography in studying of acral perfusion. Besides morphologic criteria, hemodynamic criteria were recorded. Arteries in healthy fingers appear as long and straight vessels with a clearly defined border. The physiological maximal blood flow velocity exceded 20 cm/s. CCDS revealed tortuosity of finger arteries as typical finding in thrombangiitis obliterans. Segmental stenosis can either be identified morphologically or quantified by measurement of the flow velocity with poststenotic maximal systolic velocities of less than 20 cm/s or by the acceleration of the blood flow within the stenosis, as proven by angiographic examinations. CCDS is suitable for evaluation of acral perfusion in patients suffering from secondary Raynaud’s syndrome. Apart from diagnosis of disturbed acral circulation, other possible applications of CCDS are in in the surgical field, for example replantations in hand or finger surgery.
    Notes: Zusammenfassung Mittels Farbduplexsonographie (FKDS) lassen sich Dank moderner Technik auch kleinste Gefäße darstellen. Die derzeitige Grenze liegt bei ca. 0,5 mm Gefäßdurchmesser [4]. Anhand der vorliegenden Untersuchungen sollen exemplarisch die Möglichkeiten der FKDS zur Beurteilung der akralen Gefäße im Vergleich zur Angiographie demonstriert werden. Erfaßt wurden neben morphologischen auch hämodynamische Kriterien. Bei Gesunden stellen sich die Fingerarterien über einen geraden langen Verlauf mit gut abgrenzbarer Randbegrenzung dar. Es finden sich maximale Fließgeschwindigkeiten von in der Regel über 20 cm/s. Geschlängelt verlaufende Gefäße wie bei der Thrombangiitis obliterans lassen sich farbduplexsonographisch detailliert darstellen, dies konnte angiographisch bestätigt werden. Segmentale Stenosen lassen sich einerseits morphologisch erkennen, als auch durch die Messung der maximalen Fließgeschwindigkeiten mit poststenotischen systolischen Geschwindigkeiten von 〈20 cm/s sowie mit Geschwindigkeitsbeschleunigungen innerhalb der Stenose quantifizieren. Die Ergebnisse zeigen, daß die FKDS sich zur Beurteilung der akralen Gefäße bei Patienten mit sekundärem Raynaud-Phänomen eignet. Die Anwendungsgebiete liegen neben der Diagnostik akraler Durchblutungsstörungen auch im operativen Bereich bei Replantierungen in der Hand- und Fingerchirurgie.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 14
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Computational optimization and applications 17 (2000), S. 61-84 
    ISSN: 1573-2894
    Keywords: asymmetric traveling salesman problem ; precedence constraints ; branch&cut
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Computer Science
    Notes: Abstract In this article we consider a variant of the classical asymmetric traveling salesman problem (ATSP), namely the ATSP in which precedence constraints require that certain nodes must precede certain other nodes in any feasible directed tour. This problem occurs as a basic model in scheduling and routing and has a wide range of applications varying from helicopter routing (Timlin, Master's Thesis, Department of Combinatorics and Optimization, University of Waterloo, 1989), sequencing in flexible manufacturing (Ascheuer et al., Integer Programming and Combinatorial Optimization, University of Waterloo, Waterloo, 1990, pp. 19–28; Idem., SIAM Journal on Optimization, vol. 3, pp. 25–42, 1993), to stacker crane routing in an automatic storage system (Ascheuer, Ph.D. Thesis, Tech. Univ. Berlin, 1995). We give an integer programming model and summarize known classes of valid inequalities. We describe in detail the implementation of a branch&cut-algorithm and give computational results on real-world instances and benchmark problems from TSPLIB. The results we achieve indicate that our implementation outperforms other implementations found in the literature. Real world instances with more than 200 nodes can be solved to optimality within a few minutes of CPU-time. As a side product we obtain a branch&cut-algorithm for the ATSP. All instances in TSPLIB can be solved to optimality in a reasonable amount of computation time.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 15
    Title: Mathematik in der Praxis: Fallstudien aus Industrie, Wirtschaft, Naturwissenschaft und Medizin
    Contributer: Bachem, Achim , Jünger, Michael , Schrader, Rainer
    Publisher: Berlin u.a. :Springer,
    Year of publication: 1995
    Pages: 563 S.
    Type of Medium: Book
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  • 16
    Book
    Book
    Springer,
    Title: Graph drawing software /
    Contributer: Jünger, Michael
    Edition: 1
    Publisher: Springer,
    Year of publication: 2004
    Pages: XII, 378 S.
    Series Statement: Mathematics and visualization
    ISBN: 3-540-00881-0
    Type of Medium: Book
    Language: English
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  • 17
    Publication Date: 2020-08-05
    Description: In this paper we consider a variant of the classical ATSP, namely the asymmetric Hamiltonian path problem (or equivalently ATSP) with precedence constraints. In this problem precedences among the nodes are present, stating that a certain node has to precede others in any feasible sequence. This problem occurs as a basic model in scheduling and routing and has a wide range of applications varying from helicopter routing[Timlin89], sequencing in flexible manufacturing [AscheuerEscuderoGroetschelStoer90,AscheuerEscuderoGroetschelStoer93], to stacker crane routing in an automatic storage system[Ascheuer95]. We give an integer programming model and summarize known classes of valid inequalities. We describe in detail the implementation of a branch&-cut algorithm and give computational results on real world instances and benchmark problems from TSPLIB. The results we achieve indicate that our implementation outperforms other implementations found in the literature. Real world instances up to 174 nodes could be solved to optimality within a few minutes of CPU-time. As a side product we obtained a branch&cut-algorithm for the ATSP. All instances in TSPLIB could be solved to optimality in a reasonable amount of computing time.
    Keywords: ddc:000
    Language: English
    Type: reportzib , doc-type:preprint
    Format: application/postscript
    Format: application/postscript
    Format: application/pdf
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