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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 199 (1963), S. 719-719 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] A leucocyte-suspension of 1,000–1,200 cells/mm3 was prepared in 20 per cent homologous plasma and 80 per cent 'TC medium' 199 (Difco). 10.0 ml. of the suspension were filled in each of 3 culture vessels and incubated at 37° C. 48–72 h later 1.0 ml. of a 0.04 per cent colcemid ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Pediatric radiology 22 (1992), S. 83-86 
    ISSN: 1432-1998
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A report of one male and two female sibs with an unusual form of spondylo-epiphyseal dysplasia (SED) manifesting in late childhood. The anomalies are pronounced at the femoral head. There is platyspondyly with biconcave deformation and irregular vertebral endplates. As the parents are healthy autosomal recessive inheritance is likely.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In addition to an increase of the erythropoesis and myelopoesis and an increase of the reticulum cells a 5-year-old boy with erythroleukemia showed immunological phenomena: positive Coombs' test, hypergammaglobulinemia, nucleophagocytosis and normoblasts with a reticulum cell showing central storage which were arranged in a rosette-like manner. Genuine LE-cells could not be demonstrated. These findings correspond to the “syndrome resembling lupus-erythematosus.” Chromosome analysis of 250 bone-marrow cells in the final stage of hemoblastosis which could not be affected by treatment shows a mosaic of at least 3 cell lines: 46 XY/46, XY, C-, r+/47, XY, C-, 2r. The authors discuss the cytogenetic findings of the cases with erythroleukemias hitherto examined. Hypodiploidias are predominant.
    Notes: Zusammenfassung Bei einem 5jährigen Jungen mit Erythroleukämie fanden sich neben der gesteigerten Erythro- und Myelopoese sowie einer Vermehrung von Retikulumzellen immunologische Phänomene: positiver Coombs-Test, Hypergammaglobulinämie, Nukleophagozytose und rosettenartig angeordnete Normoblasten mit zentral speichernder Retikulumzelle. Echte LE-Zellen waren nicht nachzuweisen. Die Befunde entsprechen dem “Lupus-erythematodes-ähnlichen syndrom”. Die Chromosomenanalyse von 250 Knochenmarkzellen im Finalstadium der therapeutisch unbeeinflußbaren Hämoblastose zeigte ein Mosaik von mindestens 3 Zellinien: 46 XY/46, XY, C-, r+/47, XY, C-, 2 r. Die zytogenetischen Befunde der bisher untersuchten Fälle von Erythroleukämien serden diskutiert. Hypodiploidien überwiegen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 206 (1968), S. 369-410 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Manifestationen des häufigen Mosaiks XO/XY (und anderer ähnlicher Mosaike), durch 5 eigene Beobachtungen dokumentiert, werden in 3 Klassen eingeteilt: A. Die doppelseitige testiculäre Dysgenesie findet sich (selten) bei normalem männlichem oder weiblichem Genitale; häufiger besteht eine Hypospadie oder ein intersexuelles Genitale. Unter diesen Fällen sind einige Beispiele des sog. männlichen Turner-Syndroms. Maligne Entartung intraabdominaler unreifer Testes ist bekannt. B. Die asymmetrische Gonadendifferenzierung, von uns als ovariell-testiculäre Dysgenesie bezeichnet, ist in der Regel mit einem intersexuellen äußeren Genitale vergesellschaftet (Hemiscrotum, Labioscrotalfalten, Clitorishypertrophie, Sinus urogenitalis). Die Gonodukte sind entsprechend den zugeordneten Gonaden ausgebildet. C. Die ovarielle Dysgenesie drückt sich nur ausnahmsweise in Zeichen der Vermännlichung aus. Merkmale des Turner-Syndroms sind häufig. Die Literaturfälle sind nach dem cytogenetischen Befund in 2 Tabellen analysiert. Zeitpunkt und Ursache der Mosaikbildung sind noch nicht geklärt. Diese Erscheinungsbilder werden auch ohne chromosomales Mosaik beobachtet. Ihre Ähnlichkeit mit der reinen Gonadendysgenesie, der testiculären Feminisierung und dem Turner-Syndrom erschweren die Abgrenzung aufgrund phänotypischer Kennzeichen allein. Es handelt sich deshalb nicht um eine klinische, sondern um eine ätiologische Einheit. Echter Hermaphroditismus wird bei diesem Mosaik nicht beobachtet, weil die Oogenese auf einer primitiven Stufe zurückgeblieben ist.
    Notes: Summary The manifestations of XO/XY mosaicism and allied conditions, which are far from being rare, are examplified by 5 personal observations among which are monozygotic twins. The cases collected from the literature are classified into three groups. A. Bilateral testicular dysgenesis associated with normal male or even female genitalia. More frequently there are hypospadias or an intersexual state. Several examples of the socalled male Turner's syndrome are found in this group. Malignancy of intraabdominal testes is known. B. Asymmetrical differentiation of gonads what we call ovariantesticular dysgenesis is associated with intersexual genitalia as a rule (hemiscrotum, labioscrotal folds, hypertrophy of the clitoris, sinus urogenitalis). The gonoducts are developed in relation with the homolateral gonads. C. Ovarian dysgenesis is correlated with Turner's syndrome, a male phenotype is exceptional. These clinical syndromes have been observed without chromosomal mosaicism. Because of their resemblance with the pure gonadal dysgenesis, the syndrome of testicular feminisation and Turner's syndrome, they cannot be delineated on the basis of clinical symptoms only. XO/XY mosaicism represents an etiological but no clinical entity. True hermaphroditism is not seen since the oogenesis is arrested at an early stage of development.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 237 (1985), S. 101-107 
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Triploidy ; IVF ; Spontaneous abortion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A case of a triploid embryo (69,XXX) resulting from in vitro fertilization is reported. The pregnancy ended in spontaneous abortion 44 days after embryo transfer. The embryo showed anomalies considered typical of triploidy but molar changes were not noted. The origin of extra chromosomes was apparently maternal.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 233 (1983), S. 141-147 
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Chromosomal mosaicism ; Turner's syndrome ; Gonadal dysgenesis ; Dysgerminoma ; Gonadoblastoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary We report a 16-year-old girl with features of Turner's syndrome from whom an invasive dysgerminoma was removed. Cytotoxic drugs were given for the next 12 months. Mosaicism of two karyotypes (45,X/46,X; mar) was found in various tissues. The literature is reviewed with special regard to cytogenetic findings and prognosis of malignant growth and differentiation of dysgenetic gonads.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 198 (1963), S. 335-344 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Monatsschrift Kinderheilkunde 145 (1997), S. 1066-1070 
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Williams-Beuren-Syndrom ; Preus-Score ; Elastingen ; 7q11.23 ; Key words Williams Beuren syndrome ; Preus score ; Elastin deletion ; 7q11.23
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Background: Due to the clinical variability of the Williams-Beuren syndrome (WBS) an early diagnosis is sometimes difficult. Therefore, the diagnostic value of the clinical Preus score and of hemizygosity of the elastin gene are compared. Methods: In 13 children with suggested WBS the Preus score was evaluated and a fluorescence in situ hybridization (FISH) analysis of the elastin gene as well as an chromosome analysis were performed. Results: Out of 13 patients with normal chromosomal results 9 had a deletion of one elastin gene as shown by FISH. Two further patients had aberrations of chromosome 21 and the X chromosome, which are considered to explain the phenotype. The Preus scores of all patients with elastin gene deletion were at least 6 or higher and therefore positive. The remaining children yielded 0.18; 0.37; 1.00 and 6.4. Conclusion: In this study all patients with WBS showed elastin gene hemizygosity and a high positive Preus score. A positive Preus score was also found in patients with chromosome aberrations. With reference to published and our results the diagnosis of WBS should be used carefully if there is no elastin gene deletion. However, a WBS cannot be fully excluded by molecular methods, as there may exist hitherto unknown mutations in WBS patients without elastin gene deletion. In this cases evaluation of the Preus score could support the clinical diagnosis. If a numerical value of more than 1 in the Preus score is considered positive for WBS, sensitivity of the score is 100% and specificity is 92%.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Die Diagnose des Williams-Beuren-Syndroms (WBS) wird durch die klinische Variabilität erschwert. Daher sollen der diagnostische Wert sowohl des von Preus aufgestellten klinischen Scores als auch der Elastingenhemizygotie geprüft und miteinander verglichen werden. Methodik: Bei 13 Kindern mit Verdacht auf WBS wurden der Preus-Score erhoben und eine Fluoreszenz-in situ-Hybridisierungs-Analyse des Elastingens sowie eine Chromosomenanalyse durchgeführt. Ergebnisse: Neun der 13 Patienten zeigten eine Deletion eines Elastingens bei normalem Karyotyp. Zwei Patienten wiesen bei normaler Elastingendosis eine Chromosomenaberration auf. Der Preus-Score lag bei allen Patienten mit Elastindeletion 〉6 und war damit hoch positiv. Bei den übrigen Kindern wurde ein Preus-Score von 0,18; 0,37, 1,00 und 6,4 ermittelt. Schlußfolgerung: Bei allen Patienten mit WBS lagen in dieser Studie eine Elastingendeletion und ein hoch positiver Preus-Score vor. Ein positiver Preus-Score wurde jedoch auch bei Patienten mit Chromosomenaberrationen ermittelt. Unter Berücksichtigung dieser Ergebnisse und der Daten aus der Literatur sollte daher die Diagnose Wiliams-Beuren-Syndrom nur unter Vorbehalt gestellt werden, wenn keine Elastingendeletion nachweisbar ist. Da aber bisher unbekannte Mutationen bei den wenigen Patienten ohne Elastingendeletion denkbar sind, kann ein WBS auf molekularer Ebene nicht mit letzter Sicherheit ausgeschlossen werden. Bei diesen Patienten könnte der Preus-Score zur klinischen Diagnose beitragen. Setzt man für die Diagnose eines WBS im Preus-Score einen Endsummenwert von 〉1 voraus, so wird eine Sensitivität von 100% bei einer Spezifität von 92% erreicht.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 7 (1961), S. 500-508 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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