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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    World journal of surgery 11 (1987), S. 586-592 
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé La technique de la néphrotomie guidée par l'échographie pour localiser les calculs rénaux et par la sonographie-Doppler pour identifier les zones avasculaires du parenchyme rénal permet l'ablation transparenchymateuse des calculs sans avoir recours au clampage de l'artère rénale et au refroidissement rénal. Au cours de 175 opérations de ce type la perte moyenne de sang a été de 1,350 ml et le taux des échecs nécessitant une intervention secondaire a été de 2.8%. Malgré l'avènement de nouvelles modalités thérapeutiques non-invasives, cette méthode de traitement est encore employée dans 23% des cas de calculs coralliformes.
    Abstract: Resumen La técnica de nefrotomía guíada por ultrasonografía utilizando la escanografía de modo B para définir la localización de los cálculos y la sonografía de Doppler para identificar áreas avasculares del parenquima para la realización de las nefrotomías, permite la remoción tránsparenquimatosa de cálculos sin necesidad de oclusión de la arteria renal ni hipotermia del riñón. En 175 procedimientos realizados la pérdida promedio de sangre fue de 1,350 ml y la tasa de cálculos residuales que requirieron una intervención secundaria fue de 2.8%. A pesar del advenimiento de modalidades terapéuticas no invasivas, esta técnica todavía se aplica en 23% de los pacientes con cálculos coraliformes.
    Notes: Abstract The ultrasonically guided nephrotomy technique using B-scanning to identify the localization of stones and Doppler sonography to identify avascular parenchymal areas for nephrotomies allows for transparenchymal stone removal without the need for renal artery clamping and renal cooling. In 175 procedures the average blood loss was 1,350 ml and the rate of residual stones requiring a secondary intervention was 2.8%. Despite the advent of new noninvasive treatment modalities, this technique is still applied in 23% of staghorn stones.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 63 (1985), S. 912-919 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Vesico-renal reflux ; Classification of reflux ; Diagnostic procedures ; Surgical techniques ; Vesiko-renaler Reflux ; Refluxklassifizierung ; Diagnostische Verfahren ; Operationstechniken
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Für die Abklärung und Klassifizierung des vesiko-renalen Refluxes stehen eine Reihe diagnostischer Maßnahmen zur Verfügung, deren Aussagekraft nicht unumstritten ist. Aus diesen Gründen müssen therapeutische Entscheidungen bei der Refluxerkrankung häufig vom klinischen Verlauf abhängig gemacht werden. Durch die operative Refluxkorrektur kann mit hoher Zuverlässigkeit und geringer Komplikationsrate der vesiko-renale Reflux unabhängig vom präoperativ nachgewiesenen Refluxgrad beseitigt werden.
    Notes: Summary Detection and accurate grading of vesico-renal reflux is rendered difficult by the limited realiability of the different diagnostic procedures. Therapeutic decisions are therefore to a large extent influenced by the clinical situation. Properly performed antireflux surgery combines a high cure rate with a low complication rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Schlüsselwörter Müller-Gang-Zyste ; Fetale Hormonsynthese ; Maligne Entartung ; Therapie ; Key words Müllerian ducts ; Fetal hormone synthesis ; Malignant degeneration ; Therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Persistent remnants of the caudal müllerian ducts can manifest in several forms and are often associated with other urogenital disorders, especially hypospadias. Inadequate activity of the müllerian inhibiting factor, in addition to fetal testosterone deficiency, is responsible for this syndrome. The etiology, diagnosis and management of müllerian duct remnants are discussed. A complex case of penile-scrotal hypospadia, hypoplastic prostate gland, testicular ectopia and retrovesical cyst is presented.
    Notes: Zusammenfassung Residuen der Müller-Gänge manifestieren sich in unterschiedlicher Ausprägung und sind überproportional häufig mit anderen urogenitalen Mißbildungen, insbesonders Hypospadien, assoziiert. Verantwortlich ist eine fetal-testiculäre Testosteronsynthesestörung mit begleitendem (strukturellem) Defizit oder mangelnder Supression des Zielgewebes durch den Müllerian-inhibiting-factor (MIF). Pathogenese und Möglichkeit der malignen Transformation, Diagnostik und Therapie komplexer urogenitaler Fehlentwicklungen werden am Fall einer penilskrotalen Hypospadie, Hodenatrophie, -ektopie, hypoplastischer Prostata und zystischer retrovesicaler Raumforderung diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Stress urinary incontinence ; Female ; Longterm-results ; Burch ; Stamey ; Schlüsselwörter Streßinkontinenz ; Langzeitergebnisse ; Burch ; Stamey
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die häufigste Inkontinenzform bei Frauen ist die Streßinkontinenz. Das gemeinsame Prinzip der üblichen operativen Ansätze ist die Anhebung des Blasenhalses nach kranial und ventral. In einer retrospektiven Studie wurden die Blasenhalssuspensionsplastik nach Stamey und die Kolposuspension nach Burch nachuntersucht, 2 konkurrierende Operationsverfahren. Von insgesamt 95 operierten Patientinnen konnte der postoperative Verlauf von 46 bzw. 30 Frauen (insgesamt 76) evaluiert werden. Beide Operationstechniken zeigten initial einen sehr guten Therapieerfolg (91,3 % bzw. 96,7 %), jedoch fiel die Kontinenzrate der Stamey-Patientinnen schon nach 6 Wochen auf 78,3 % ab und nach mehr als 2 Jahren waren nur noch 28,6 % der Patientinnen vollständig kontinent (mittl. Follow-up 40,4 Monate), im Gegensatz zu 87 % der Patientinnen nach Burch-Operation (mittl. Follow-up 44,25 Monate). Der Mißerfolg nach Stamey-Operation korrelierte nicht mit dem Grad der initialen Inkontinenz, allerdings waren stark übergewichtige Patientinnen deutlich häufiger mit Rezidiven behaftet. Bei allen 3 Patientinnen, die nach Kolposuspension nach Burch erneut eine Inkontinenz beklagten, war dieser Eingriff bereits ein Rezidiveingriff. Unsere Ergebnisse zeigten bezüglich des Langzeit-Follow-up gegenüber der Kolposuspension nach Burch deutlich schlechtere Ergebnisse der Blasenhalssuspension nach Stamey, so daß dieses Operationsverfahren unserer Meinung nach als Standard zugunsten der Burch-Kolposuspension und Faszienzügelplastik verlassen werden sollte.
    Notes: Summary Stress incontinence is the most frequent form of incontinence found in females. The usual method of surgery for this is to lift the bladder neck towards cranial and ventral. Two competitive techniques – bladder neck suspension in accordance with Stamey and colposuspension in accordance with Burch – were retrospectively investigated. A total of 95 women underwent surgery and it was possible to evaluate the postoperative course in 46 and 30 (total 76) patients respectively. Initially, both surgical techniques demonstrated a very good success rate (91.3 % and 96.7 % resp.). However, the continence rate of the Stamey patients deteriorated after 6 weeks down to 78.3 % and after more than 2 years only 28.6 % of these patients were still completely continent (mean follow-up 40.4 mths), whereas deterioration in the Burch patients was only 87 % (mean follow-up 44.25 mths). The disappointing results with the Stamey technique did not correlate with the degree of initial continence. It was noted here that obese patients showed a greater tendency towards regression. The three cases of recurring incontinence after Burch colposuspension were already relapses at the time of surgery. With respect to long-term follow-up, our results with the Stamey method were distinctly poorer than with the Burch technique. Therefore, in our opinion, the Burch colposuspension procedure and fascioplasty should be the method of choice for the management of stress incontinence.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Schlüsselwörter Harnblase ; Volumetrie ; Ultraschall ; Key words Urinary bladder ; Volumetry ; Ultrasound
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Experimental studies revealed that the contractile response of the urinary bladder to sacral anterior root stimulation depends on the actual bladder volume. Furthermore, no clinical relevant technique is available for continuous monitoring of the bladder wall distension respectively bladder volume in paraplegic patients. The presented study investigates the reliability of especially developed implantable ultrasound sensors as a sensoric system for continuous monitoring of the bladder volume. In six anaesthesized pigs two ultrasound sensors, one transmitter and one receiver, were implanted on the bladder wall at different locations (latero-lateral, dorsal-ventral, rostral-caudal). After closing the abdominal wall, the bladder was filled in 50 ml steps up to 250 ml. After each filling step the running time of the ultrasound signal was measured. In all experiments reproducible results and a high correlation of the measured running times with bladder volume were observed. The latero-lateral configuration of the sensors seemed to be most confidental. The presented study indicates that bladder volumetry with implantable ultrasound sensors is possible with minimal technical prerequisites. This promising technique for continuous bladder volumetry could play an important role in the development of an intelligent and autoadaptive neurostimulator of the urinary bladder in paraplegic patients.
    Notes: Zusammenfassung Experimentelle Studien haben gezeigt, daß die Kontraktionsantwort der Harnblase auf die sakrale Vorderwurzelstimulation abhängig ist vom Blasenfüllungszustand. Darüberhinaus ist derzeit keine zuverlässige Technik zur kontinuierlichen Registrierung des Blasenvolumens bei paraplegen Patienten verfügbar. Zur Prüfung der Zuverlässigkeit und Reproduzierbarkeit implantierbarer Ultraschallsensoren zur kontinuierlichen Registrierung des Blasenvolumens wurden bei 6 anästhesierten Schweinen 2 Ultraschallsensoren (1 Sender, 1 Empfänger) auf die Blasenaußenwand plaziert (laterolateral, dorsal-ventral, rostral-kaudal). Nach Verschluß der geöffneten Bauchdecke wurde die Harnblase in 50-ml-Schritten bis auf 250 ml gefüllt und nach jeder Füllung die Laufzeit des Ultraschallsignals gemessen. In jedem der durchgeführten Tierexperimente konnten reproduzierbare Signallaufzeiten pro Füllungsvolumen gemessen werden, wodurch der Blasenfüllungszustand mit minimalem technischem Aufwand bestimmt werden konnte. Darüberhinaus erwies sich die laterolaterale Sensorenplazierung als zuverlässig und Artefaktresistent. Diese Studie verdeutlicht, daß mit einfachem technischem Aufwand der aktuelle Blasenfüllungszustand mittels implantierbaren Ultraschallsensoren zu erfassen ist. Die vorgestellte Methode der kontinuierlichen Blasenvolumetrie stellt ein klinisch realisierbares Verfahren dar, das die Entwicklung eines autodaptativen Neurostimulators der Blase ermöglicht.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 242 (1987), S. 63-64 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 77 (1972), S. 292-299 
    ISSN: 1432-1335
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Für die Aufrechterhaltung bzw. Erhöhung ihres Nucleotidbestandes bei mehrstündigen Inkubationen sind Ehrlich-Ascitestumorzellen auf das Vorhandensein von Glucose angewiesen. Die erforderliche Mindestzufuhr kann jedoch so klein gehalten werden, daß es nicht zur Bildung von Milchsäure kommt. Die Tumorzellen benötigen die Glucose als Baustein für die Nucleotidsynthese. Die Energiebildung durch aerobe Glykolyse ist für diese Syntheseleistung entbehrlich.
    Notes: Summary Being incubated for several hours Ehrlich ascites tumor cells require glucose in order to maintain or to increase their concentration of nucleotides. The minimally required amounts of glucose do not cause production of lactic acid. Glucose is required as component of the newly synthesized nucleotides. Production of energy by aerohic glycolysis is not an essential for the synthesis of nucleotides by Ehrlich ascites tumor cells.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical endoscopy and other interventional techniques 7 (1993), S. 539-543 
    ISSN: 1432-2218
    Keywords: Laparoscopy ; Nephrectomy ; Laptent ; Open surgery ; Laparoscopic training
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In an effort to ensure proper training and to establish a routine amongst the surgical team right from the start, we began practicing laparoscopic techniques with the lap simulator. After having acquainted ourselves with the fundamentals of this minimal-invasive method, we applied our newfound experience to the animal model. Even though the subsequent studies with pigs were the best learning model in which to practice different surgical techniques — e.g., ureter clipping and renal vessel triple stapling with the Endo-GIA — various problems can arise in a true clinical situation since anatomical diversity exists between an animal and human situs. We found that a compromise could be reached by simulating laparoscopic conditions during open surgery without endangering the safety of the patient during any point of the operation. After open surgical exposure of the Gerota fascia was carried out, the operative site was completely covered with the Laptent. From this moment on, all operative steps were performed with laparoscopic instruments under continuous video monitoring. Our step-by-step training program has exposed the surgeon and OR staff to the complexity of this new surgical technique. The use of the Laptent has successfully bridged the gap between open and laparoscopic surgery. Most important of all, those surgical centers without access to extensive experimental studies will realize that Laptent-assisted surgery can be of benefit and facilitate the clinical introduction of this minimal-invasive method.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 724-725 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Stomach: Tumors, benign: Treatment ; Magen ; gutartige Tumoren ; Behandlung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1964–1974 wurden 1111 Magentumoren operativ behandelt. 65 gutartige Neubildungen wurden in 46 Fällen durch Gastrotomie und Excision entfernt. Die Indikation zu 19 Magenresektionen ergab sich meist durch eine Polyposis. Bei 38 röntgenologisch und/oder endoskopisch kontrollierten Patienten, die nachuntersucht werden konnten, fand sich kein Rezidiv oder ein Carcinomwachstum. Als Therapie der gutartigen Tumoren werden die Gastrotomie und Excision und die endoskopische Abtragung mit konsequenter Nachuntersuchung empfohlen. Die generelle prophylaktische Magenresektion wird abgelehnt.
    Notes: Summary From 1964–1974, 1111 gastric tumors were surgically treated. Of 65 (6.2 percent) benign lesions, 46 were removed by gastrotomy and excision. Most of the 19 gastrectomies performed were carried out because of polyposis. 38 patients were re-examined by X-ray and/or endoscopy. No carcinoma or recurrence was detected. Benign tumors of the stomach should be removed by gastrotomy and excision or by endoscopic biopsy. Annual follow-up examination is necessary to reduce the number of prophylactic gastrectomies.
    Type of Medium: Electronic Resource
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