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  • Articles: DFG German National Licenses  (3)
  • Nephrotic syndrome  (2)
  • Biodegradation  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Glomerulonephritiden ; Nephrotisches Syndrom ; Hypertonie ; Glomerulonephritides ; Nephrotic syndrome ; Hypertension
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Comparative morphological and clinical studies of 2 500 patients suffering from glomerulonephritis, enabled us to divide the different forms of diffuse glomerulonephritis into 3 distinct groups and to separate these groups from the focal glomerulonephritides. The different forms of diffuse glomerulonephritis in group I are: 1. endocapillary (acute) glomerulonephritis (of the post-streptococcal type), 2. mesangioproliferative glomerulonephritis, 3. mesangioproliferative glomerulonephritis with focal crescents, 4. mesangioproliferative glomerulonephritis with focal scarring, 5. minimal proliferating intercapillary glomerulonephritis without nephrotic syndrome. It is emphasised that these forms can transform into one another, that they seldom occur with nephrotic syndrome, and with varying frequency with hypertension. Group II consists of: 1. minimal proliferating intercapillary glomerulonephritis with nephrotic syndrome, 2. focal sclerosing glomerulonephritis, 3. perimembranous glomerulonephritis, 4. membranoproliferative glomerulonephritis, 5. lobular glomerulonephritis. It is stressed that these glomerulonephritis forms usually do not develop out of group I type glomerulonephritis forms, and that in this group a nephrotic syndrome is the most prominent clinical syndrome. In the third group are 1. mesangioproliferative glomerulonephritis with diffuse crescents, 2. necrotising glomerulonephritis. It is shown that this form of glomerulonephritis does not usually develop from either group I or II forms. The fourth group of focal glomerulonephritis is uncommon. This disease is characterized by a necrotising and proliferative inflammatory lesion found segmentally and focally in the glomeruli. Most of the other glomeruli appearing normal. It is emphasised that in the literature the diagnosis focal glomerulonephritis is made far too often. This is because glomeruli in which the inflammatory process in a few lobules is of varying prominence, are included in the focal glomerulonephritis group. The classification of the different forms of glomerulonephritis into 3 groups here described, is thought of as a basic classification. It is compared with Ellis' classification (1942), with which it has much in common.
    Notes: Zusammenfassung Vergleichende morphologische und klinische Untersuchungen bei 2 500 glomerulonephritiskranken Patienten ergaben, daß die verschiedenen diffusen Glomerulonephritiden in 3 Gruppen eingeteilt werden können und daß von den diffusen Glomerulonephritiden die Herdnephritiden abzugrenzen sind. Zu den diffusen Glomerulonephritiden der Gruppe I werden gerechnet: 1. Die endocapilläre (akute) Glomerulonephritis vom Typ der Poststreptokokken-Glomerulonephritis, 2. die mesangioproliferative Glomerulonephritis, 3. die mesangioproliferative Glomerulonephritis mit fokaler Halbmondbildung, 4. die mesangioproliferative Glomerulonephritis mit fokaler Narbenbildung, 5. die minimal proliferierende intercapilläre Glomerulonephritis ohne nephrotisches Syndrom (minimal changes Läsionen ohne nephrotisches Syndrom nach Habib, 1973). Es wird hervorgehoben, daß diese Glomerulonephritiden ineinander übergehen können, daß sie selten mit nephrotischem Syndrom und unterschiedlich häufig mit Hypertonie einhergehen. Zur Glomerulonephritis Gruppe II werden gezählt: 1. die minimal proliferierende intercapilläre Glomerulonephritis mit nephrotischem Syndrom (sog. minimal changes Läsionen mit nephrotischem Syndrom nach Habib), 2. die fokal sklerosierende Glomerulonephritis (Hyalinose segmentaire et focale von Habib), 3. die perimembranöse Glomerulonephritis, 4. die membranoproliferative Glomerulonephritis, 5. die lobuläre Glomerulonephritis. Es wird betont, daß diese Glomerulonephritiden gewöhnlich nicht aus den Glomerulonephritiden der Gruppe I hervorgehen, ferner, daß bei ihnen ein nephrotisches Syndrom zum führenden klinischen Syndrom gehört. Zu den Glomerulonephritiden der Gruppe III wird die mesangio-proliferative Glomerulonephritis mit diffuser Halbmondbildung und die nekrotisierende Glomerulonephritis gerechnet. Es wird darauf hingewiesen, daß diese Form der Glomerulonephritis gewöhnlich rapid progressiv verläuft. Die vorliegende Klassifikation ist als Basiseinteilung der Glomerulonephritiden gedacht und wird mit der alten Klassifikation von Ellis (1942) verglichen, wobei sich viele Gemeinsamkeiten ergeben.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Quantitative morphology ; Minimal proliferative glomerulonephritis ; Nephrotic syndrome ; Quantitative Morphologie ; Minimal proliferierende Glomerulonephritis ; Nephrotisches Syndrom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Minimalveränderungen der glomerulären Struktur sind eindeutig nur mit Hilfe morphometrischer Methoden nachweisbar. Dies gilt besonders für die minimal proliferierenden intercapillären Glomerulonephritiden mit und ohne nephrotisches Syndrom, bei denen wegen der unterschiedlichen klinischen Symptomatik auch morphologische Unterschiede zu erwarten sind, die jedoch lichtoptisch praktisch nicht erkennbar sind. Daher wurde Nierengewebe von jeweils 10 Patienten beider Krankheitsbilder einer morphometrischen Analyse unterzogen und die Ergebnisse untereinander und gegenüber normalen Nieren verglichen. Dabei zeigte sich, daß die minimal proliferierende intercapilläre Glomerulonephritis mit nephrotischem Syndrom (minimal changes, Lipoidnephrose) ebenso wie die Erkrankung ohne nephrotisches Syndrom mit einer Vermehrung ortsständiger Zellen, insbesondere der Mesangiumzellen, einhergeht. Desweiteren besteht bei der minimal proliferierenden intercapillären Glomerulonephritis ohne nephrotisches Syndrom eine deutliche Verbreiterung des Mesangiummatrix. Auf Grund der morphometrischen Befunde ist somit eine Abgrenzung beider Krankheitsbilder sowohl voneinander als auch gegenüber der mesangioproliferativen Glomerulonephritis gerechtfertigt.
    Notes: Summary Minimal changes in the glomerular structure are definitively provable only by the aid of morphometric methods. This is of value especially for the minimal proliferative intercapillary glomerulonephritis with and without nephrotic syndrome where, because of the different clinical symptomatology, changes in the morphology may be expected too which however, usually are not recognizable with the methods of light-microscopy. That is why morphometric analyses of kidney tissues of ever ten patients of both groups of the disease were made and the results compared with each after and against normal kidneys. It could be shown that the minimal proliferative intercapillary glomerulonephritis with nephrotic syndrome (minimal changes, lipoid-nephrosis) is accompanied by an increase of local cells, especially the mesangial cells, just as the same disease without nephrotic syndrome. Besides that there exists a clear increase of the mesangiummatrix in the minimal proliferative intercapillary glomerulonephritis without nephrotic syndrome. Because of the morphometric findings it is justified to make a demarcation of both groups of the disease as well as against the mesangioproliferative glomerulonephritis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Chromatographia 20 (1985), S. 407-416 
    ISSN: 1612-1112
    Keywords: Gas chromatography-mass spectrometry ; Size exclusion chromatography ; Crude oil analysis ; Biodegradation ; Biological markers ; C- and H-isotopes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: Summary Microorganisms have been isolated from a biodegraded crude oil from the Gifhorn trough, Lower Saxony. A non-degraded crude oil, related to the same source rock as the biodegraded one, was inoculated with the microorganisms found and the course of biodegradation thus initiated was followed by gas and liquid chromatographic techniques. The influence of biodegradation on commonly used oil-to-oil correlation parameters was investigated in detail.
    Type of Medium: Electronic Resource
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