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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 34 (1962), S. 516-518 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Neonatal hypoglycemia ; hyperinsulinism ; leucine-sensitivity ; islet hyperplasia ; ultrastructure ; A ; B ; D and type IV cells
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Morphometric and ultrastructural studies were performed on biopsy material from the pancreas of an infant with severe leucine-sensitive hypoglycemia and hyperinsulinism, in whom no insulinoma had been found. Qualitatively many large B cells were observed within the pancreatic islets. Quantitatively an about two fold increase of islet tissue proportion (4.2%) was demonstrated, compared with controls of approximately the same age (1.8%). Differential islet cell counting revealed an increase in A1 cells whereas the percentage of A2 and B cells appeared to be unchanged. Ultrastructurally in addition to A, B, and D cells a fourth islet cell type was demonstrated in unusual frequency. Its general function and its particular significance for the hypoglycemic syndrome are unknown. The findings correspond well with recent observations on the islet cell system in cases of neonatal hypoglycemia with leucine-sensitivity and hyperinsulinism.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 53 (1975), S. 717-722 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Kidney allotransplantation ; fibrinuria-split-product E-determination ; Allogene Nierentransplantation ; Fibrinurie ; Spaltprodukt E-Ausscheidung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Immunologische Untersuchungen zur Fibrinurie wurden an 80 Urinchargen von 10 allogen nierentransplantierten Patienten mit verschiedenen Techniken durchgeführt. Das Fibrinogenspaltoprodukt E wurde dabei semiquantitativ durch zweidimensionale Immunoelektrophorese bestimmt. Während das Spaltprodukt E nicht mehr als etwa 10% des Gesamtgehalts aller Fibrinderivate im Harn ausmacht, konnte ein Anstieg bis zu 35% während schwerer akuter Abstoßungsreaktionen beobachtet werden. Auch während der ersten 2 – 3 Wochen nach der Transplantation, in denen die Fibrinurie kein Indiz einer drohenden Abstoßungskrise darstellt, kann durch die vermehrte Spaltprodukt E-Ausscheidung auch während dieses Zeitraumes ein diagnostischer Hinweis für eine drohende Abstoßungsreaktion erhalten werden.
    Notes: Summary 80 urine samples from 10 kidney grafted patients were immunologically analyzed for detection of fibrin degradation products by various techniques. Split product E, which was quantitatively determined by two-dimensional immunoelectrophoresis only contributes to a minor part to fibrinuria, but increases significantly during periods of severe acute rejection also during the first 2 – 3 weeks, when overall fibrinuria is not a useful indicator of impending rejection. Determination of split-product E therefore seems to be a valuable diagnostic procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Polyacrylamide-gradient gels ; microelectrophoresis ; proteinuria ; glomerulonephritis ; Polyacrylamid-Gradientengele ; Mikroelektrophorese ; Proteinurie ; Glomerulonephritis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über die Anwendung der Mikroelektrophorese in Polyacrylamid-Gradientengelen zur Differenzierung der Proteinurie bei Glomerulonephritis berichtet. Die zeitlichen und methodischen Vorteile dieser Elektrophorese erlauben eine routinemäßige Durchführung in der Klinik. Durch die Auftrennung der Urinproteine nach ihrer Molekulargröße und Form lassen sich vier Proteinuriemuster unterscheiden: kleinmolekular, mittelmolekular, intermediär und hochmolekular. Glomerulonephritisformen, die konstante morphologische und klinische Veränderungen zeigen (z.B. minimal proliferierende Glomerulonephritis, mesangioproliferative Glomerulonephritis mit diffuser Halbmondbildung), lassen eine Zuordnung ihrer Proteinurie zu einem der vier Proteinuriemuster zu, während bei den anderen Glomerulonephritisformen (z.B. perimembranöse Glomerulone-phritis, mesangioproliferative Glomerulonephritis) eine Abhängigkeit des Proteinuriemusters von der Glomerulonephritisphase vermutet wird.
    Notes: Summary It is possible to differentiate the proteinuria of glomerulonephritis by means of microelectrophoresis in polyacrylamide-gradient gels. The advantages of this method (quick, cheap, concentration of the urine not required) led to its introduction into clinical use. Upon separating the urinary proteins according to their molecular weight and form, four patterns of proteinuria may be differentiated: low molecular, middle molecular, intermediate and high molecular. Those forms of glomerulonephritis which show constant morphological and clinical findings (e.g. minimal proliferative glomerulonephritis, mesangioproliferative glomerulonephritis with crescents) can be related to one of the four patterns of proteinuria, whereas the pattern of proteinuria in other forms of glomerulone-phritis (e.g. (peri-)membranous glomerulonephritis, mesangioproliferative glomerulonephritis) are dependent on the phase of the disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 54 (1976), S. 75-81 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Membranoproliferative Glomerulonephritis ; Lipodystrophie ; nephritogener Faktor ; C3-Mangel ; Membranoproliferative glomerulonephritis ; Lipodystrophy ; Nephritogenic factor ; C3-deficiency
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The course of disease of a patient with membranoproliferative glomerulonephritis and partial lipodystrophy is described. The case is further characterized by a deficiency of C3 and of C3-activator, by normal values of C4, by evidence of the nephritogenic factor, by raised fibrin degradation products and by an unselective proteinuria. The course of the glomerulonephritis runs parallel to a pronounced susceptibility to infection (at first varicella, tonsillitis and measles, later pneumonia, meningitis, encephalitis and hepatitis). On account of a nephrotic syndrome and an initiative impairment of the renal function, a cytostatic treatment was begun, which although raising the C3 level, did not influence the further course of the disease. As the patient has a healthy identical twin sister without lipodystrophy, who shows no reduction in C3 and no nephritogenic factor, this case proves that these diseases are acquired and not genetically determined.
    Notes: Zusammenfassung Bei einer Patientin mit membranoproliferativer Glomerulonephritis und partieller Lipodystrophie konnte ein Mangel an C3 und C3-Aktivator bei normalem C4 nachgewiesen werden, sowie das Vorkommen des nephritogenen Faktors, vermehrte Fibrinspaltprodukte und eine unselektive Proteinurie. Der Verlauf der Glomerulonephritis wird durch eine erhebliche Infektneigung kompliziert (anfangs Windpocken, Tonsillitis, Masern, später Pneumonie, Meningitis, Encephalitis und Hepatitis). Wegen des nephrotischen Syndroms und beginnender Niereninsuffizienz wurde eine Cytostatika-Therapie begonnen, worauf zwar der C3-Gehalt anstieg, der Verlauf der Krankheit jedoch nicht beeinflußt wurde. Da die Patientin eine gesunde eineiige Zwillingsschwester ohne Lipodystrophie hat, die keine Verminderung der C3-Aktivität und keinen nephritogenen Faktor aufweist, beweist der vorliegende Fall, daß diese Krankheiten erworben und nicht genetisch determiniert sind.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Glomerulonephritiden ; Nephrotisches Syndrom ; Hypertonie ; Glomerulonephritides ; Nephrotic syndrome ; Hypertension
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Comparative morphological and clinical studies of 2 500 patients suffering from glomerulonephritis, enabled us to divide the different forms of diffuse glomerulonephritis into 3 distinct groups and to separate these groups from the focal glomerulonephritides. The different forms of diffuse glomerulonephritis in group I are: 1. endocapillary (acute) glomerulonephritis (of the post-streptococcal type), 2. mesangioproliferative glomerulonephritis, 3. mesangioproliferative glomerulonephritis with focal crescents, 4. mesangioproliferative glomerulonephritis with focal scarring, 5. minimal proliferating intercapillary glomerulonephritis without nephrotic syndrome. It is emphasised that these forms can transform into one another, that they seldom occur with nephrotic syndrome, and with varying frequency with hypertension. Group II consists of: 1. minimal proliferating intercapillary glomerulonephritis with nephrotic syndrome, 2. focal sclerosing glomerulonephritis, 3. perimembranous glomerulonephritis, 4. membranoproliferative glomerulonephritis, 5. lobular glomerulonephritis. It is stressed that these glomerulonephritis forms usually do not develop out of group I type glomerulonephritis forms, and that in this group a nephrotic syndrome is the most prominent clinical syndrome. In the third group are 1. mesangioproliferative glomerulonephritis with diffuse crescents, 2. necrotising glomerulonephritis. It is shown that this form of glomerulonephritis does not usually develop from either group I or II forms. The fourth group of focal glomerulonephritis is uncommon. This disease is characterized by a necrotising and proliferative inflammatory lesion found segmentally and focally in the glomeruli. Most of the other glomeruli appearing normal. It is emphasised that in the literature the diagnosis focal glomerulonephritis is made far too often. This is because glomeruli in which the inflammatory process in a few lobules is of varying prominence, are included in the focal glomerulonephritis group. The classification of the different forms of glomerulonephritis into 3 groups here described, is thought of as a basic classification. It is compared with Ellis' classification (1942), with which it has much in common.
    Notes: Zusammenfassung Vergleichende morphologische und klinische Untersuchungen bei 2 500 glomerulonephritiskranken Patienten ergaben, daß die verschiedenen diffusen Glomerulonephritiden in 3 Gruppen eingeteilt werden können und daß von den diffusen Glomerulonephritiden die Herdnephritiden abzugrenzen sind. Zu den diffusen Glomerulonephritiden der Gruppe I werden gerechnet: 1. Die endocapilläre (akute) Glomerulonephritis vom Typ der Poststreptokokken-Glomerulonephritis, 2. die mesangioproliferative Glomerulonephritis, 3. die mesangioproliferative Glomerulonephritis mit fokaler Halbmondbildung, 4. die mesangioproliferative Glomerulonephritis mit fokaler Narbenbildung, 5. die minimal proliferierende intercapilläre Glomerulonephritis ohne nephrotisches Syndrom (minimal changes Läsionen ohne nephrotisches Syndrom nach Habib, 1973). Es wird hervorgehoben, daß diese Glomerulonephritiden ineinander übergehen können, daß sie selten mit nephrotischem Syndrom und unterschiedlich häufig mit Hypertonie einhergehen. Zur Glomerulonephritis Gruppe II werden gezählt: 1. die minimal proliferierende intercapilläre Glomerulonephritis mit nephrotischem Syndrom (sog. minimal changes Läsionen mit nephrotischem Syndrom nach Habib), 2. die fokal sklerosierende Glomerulonephritis (Hyalinose segmentaire et focale von Habib), 3. die perimembranöse Glomerulonephritis, 4. die membranoproliferative Glomerulonephritis, 5. die lobuläre Glomerulonephritis. Es wird betont, daß diese Glomerulonephritiden gewöhnlich nicht aus den Glomerulonephritiden der Gruppe I hervorgehen, ferner, daß bei ihnen ein nephrotisches Syndrom zum führenden klinischen Syndrom gehört. Zu den Glomerulonephritiden der Gruppe III wird die mesangio-proliferative Glomerulonephritis mit diffuser Halbmondbildung und die nekrotisierende Glomerulonephritis gerechnet. Es wird darauf hingewiesen, daß diese Form der Glomerulonephritis gewöhnlich rapid progressiv verläuft. Die vorliegende Klassifikation ist als Basiseinteilung der Glomerulonephritiden gedacht und wird mit der alten Klassifikation von Ellis (1942) verglichen, wobei sich viele Gemeinsamkeiten ergeben.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Bulletin of environmental contamination and toxicology 5 (1971), S. 231-236 
    ISSN: 1432-0800
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Energy, Environment Protection, Nuclear Power Engineering , Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Experimental Gerontology 21 (1986), S. 439-448 
    ISSN: 0531-5565
    Keywords: Alzheimer's Disease ; aging ; dementia ; dementing illness ; health care legistation ; health care services ; long-term care ; public policy
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 210 (1966), S. 670-673 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] IN the 20 or more years of use of DDT for insect control in the United States, traces of this pesticide or its breakdown products have become ubiquitous. Even fish in remote streams and those that spend their lives on the high seas have been shown to contain residues1. It has been speculated that ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 214 (1952), S. 392-397 
    ISSN: 1432-1912
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Bei der Beschallung überlebenden Gewebes kommt es zum Freiwerden pharmakologisch wirksamer Stoffe, die im einen Fall, nämlich an der durchströmten Lunge, mit Histamin, im anderen Fall, nämlich am isolierten Darm mit Acetylcholin identifiziert werden konnten, und an einem dritten biologischen Objekt, nämlich dem isolierten Uterus weder mit Histamin, noch mit Acetylcholin identisch waren. Es wird damit verständlich, daß der Ultraschall ähnliche Wirkungen hervorrufen kann wie die kurzwelligen Strahlen des Ultravioletts, von denen bekannt ist, daß sie das Freiwerden pharmakologisch wirksamer Gewebsstoffe veranlassen. Nur ist der physikalische Mechanismus, welcher der Wirkung des Ultraschalls und der ultravioletten Strahlen zugrunde liegt, ein grundverschiedener, und verschieden sind deshalb auch die Indikationsgebiete für die therapeutische Anwendung. Unter diesen Gesichtspunkten erscheint es uns von Bedeutung, daß die von uns beobachteten Effekte mit Ultraschalldosierungen erhalten wurden, die innerhalb des therapeutisch in Frage kommenden Dosierungsbereiches liegen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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