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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Nuclear Instruments and Methods in Physics Research Section A: 302 (1991), S. 345-351 
    ISSN: 0168-9002
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Infravesikale Obstruktion ; Posteriore Urethralklappe ; Niereninsuffizienz ; Nierenfunktion ; Key words Lower urinary-tract obstruction ; Posterior urethral valve ; Renal insufficiency ; Renal function
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Background: In early childhood in the majority of cases due to posterior urethral valves (PUV), lower urinary tract obstructions, in early childhood lead to high pressure and damage to the upper urinary tract. In spite of early urological intervention 25–60% of the boys with PUV develop chronic renal insufficiency. Complete restitution of renal function is very uncommon. Case report: We report a case of a boy now 13 years old, in whom a urethral stricture was diagnosed only at the age of 7 years as the cause of chronic preterminal renal insufficiency. Six years after urethromtomia interna the boy has no complaints, good renal function, no voiding dysfunction and his height approaches the 25th percentile. Discussion: Recovery of renal function usually requires early relief of the obstruction and decompression of the upper urinary tract. However, this case report shows impressively that in spite of long-term preterminal renal insufficiency, restitution can be observed after treatment of bladder outlet obstruction.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Hochgradige infravesikale Obstruktionen, im frühen Kindesalter meist durch Urethralklappen hervorgerufen, induzieren eine sekundäre Druckbelastung der oberen Harnwege. Trotz einer in aller Regel frühzeitigen urologischen Intervention entwickeln 25–60% der Jungen mit Rethralklappen eine chronische Niereninsuffizienz. Nur selten wird eine vollständige Restitution der Nierenfunktion beobachtet. Kasuistik: Wir berichten über einen jetzt 13-jährigen Jungen, bei dem erst im Alter von 7 Jahren im Rahmen der Abklärung einer chronischen präterminalen Niereninsuffizienz eine bulbäre Harnröhrenstriktur diagnostiziert wurde. 6 Jahre nach einer Urethrotomia interna ist der Junge beschwerdefrei mit einer guten Nierenfunktion, einer guten Blasenfunktion und einem Längenwachstum entlang der 25. Perzentile. Diskussion: Die frühzeitige Druckentlastung der oberen Harnwege ist Voraussetzung für eine mögliche Erholung der Nierenfunktion. Die Kasuistik zeigt jedoch eindrucksvoll, dass selbst bei einer jahrelangen präterminalen Niereninsuffizienz nach Beseitigung der ursächlichen infravesikalen Obstruktion noch eine Restitution auftreten kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Schlüsselwörter Testalgie ; Orchialgie ; Chronisches Schmerzsyndrom ; Neurolyse ; Mikrochirurgie ; Key words Orchialgia ; Neurolysis ; Microsurgery ; Testicular pain
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Chronic testicular pain represents a challenging urological chronic pain syndrom in terms of adequate diagnosis and therapy. Reported success rates of 55–73 % and 10–40 % of conservative and surgical interventions are extremely low. We report on microsurgical testicular denervation as therapeutic option in patients with chronic testicular pain (CTP). 12 consecutive patients with CTP were included in our study. After complete diagnostic workup and positive response to testicular nerve blockade, all patients underwent surgery: the cremasteric muscle was dissected by electrocautery, the periadventitial layer of the testicular artery was dissected over a length of 2–3 cm. After a median follow-up of 20.6 months (4–62) 11/12 patients (92 %) are pain free. None of the patients suffered from intraa- or postoperative complications. Based on our experience microsurgical testicular denervation should be performed in patients with CTP and no underlying organic disease. However, the high success rate of our surgical procedure can only be maintained if the selection of suitable patients is performed very carefully and a specific organic origin of CTP has been excluded prior to surgery.
    Notes: Zusammenfassung Die chronische Testalgie repräsentiert ein sowohl diagnostisch als auch therapeutisch problematisches urologisches Krankheitsbild. Die Erfolgsraten der konservativen und der operativen Behandlungsoptionen liegen mit 55–73 % bzw. 10–40 % niedrig. Insbesondere für die operativen Therapieverfahren ist die Erfolgsrate inakzeptabel niedrig. Wir berichten über die mikrochirurgische testikuläre Denervierung als operative Alternative bei therapierefraktärer Testalgie. 12 Patienten wurden nach adäquater Umfelddiagnostik durch eine Samenstrangneurolyse operativ behandelt: Der M. cremastericus wird mittels bipolarer Diathermie durchtrennt, die Adventitia der A. testicularis wird unter mikrochirurgischen Bedingungen auf einer Streckenlänge von 2–3 cm abgelöst. Bei einem mittleren Follow-up von 20,6 (4–62) Monaten sind 11/12 Patienten (92 %) beschwerdefrei. Intra- und postoperative Komplikationen wurden nicht beobachtet. Aufgrund unserer Erfahrungen sollte die mikrochirurgische Samenstrangneurolyse in die therapeutischen Überlegungen bei Patienten mit chronischer Testalgie einbezogen werden. Die hohe Erfolgsrate unseres operativen Vorgehens kann jedoch nur bei exakter Indikationsstellung aufrechterhalten werden, so daß eine genaue Umfelddiagnostik zum Ausschluß einer spezifischen Genese der Testalgie unabdingbar vorauszusetzen ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A glioblastoma was induced in BD-II rats by weeklyi.v. injections of methyl-nitrosourea and transplanted intracerebrally in numerous passages. The take rate was 100%. For the experiments with CCNU, solid pieces of tumour were implanted into the right parietal region. The cytostatically treated animals lived significantly longer. The untreated tumour rats had an average survival time of 18 days (counted from the time of transplantation), and the rats treated with CCNU had an average survival time of 28 days. The median values were 19 and 28 days.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naturwissenschaften 61 (1974), S. 408-408 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Key words Teleradiology • Radiology workstation • ; DICOM protocol • Data security ; Schlüsselwörter Teleradiologie • Bildverarbeitung • Datensicherheit • DICOM-Protokoll
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen eines Feldtests sammelten wir Erfahrungen in der Benutzung des MEDICUS-Teleradiologiesystems in fast täglichen Telekonferenzen zwischen einer radiologischen Abteilung und Kliniken für Innere Medizin, Urologie und Gynäkologie. Das System zeichnet sich dabei durch seine hohe Funktionalität aus. Durch den Einsatz des DICOM-Standards ist das volle 12-bit-Datenformat verfügbar. Ein Datenschutzkonzept, das Verschlüsselung, Integrität und Authentizität der Daten sichert, ist integriert. Dieses Konzept betrifft die Bereiche Organisation, Technik, Software und Benutzerschulung. Ein zukünftiges System sollte eine radiologische Allzweckworkstation sein, die neben einer Funktionalität als Befundungsstation auch die Möglichkeit zur Bildbearbeitung und einen Zugang zu einem digitalen Archiv hat. Spezielle teleradiologische Fähigkeiten müssen integriert sein. Auswertesoftware, z. B. für funktionelle MR-Untersuchungen, sollte modular integrierbar sein. Für den Datenaustausch mit anderen Systemen und für die Synchronisation während Telekonferenzen sollten die verwendeten Protokolle unabhängig vom Netzwerkstandard (ISDN, Ethernet, ATM) sein und auf dem DICOM-Protokoll basieren. Dazu sind Erweiterungen dieses Standards notwendig. Neben technischen Weiterentwicklungen muß die Abrechenbarkeit teleradiologischer Leistungen ermöglicht werden.
    Notes: Summary During the Medicus field test we gained experience using the teleradiology system for almost daily teleconferences between a radiology department and clinics for internal medicine, urology, and gynecology. The existing system has a high degree of functionality. The full 12-bit data format is available using the DICOM protocol. A data security concept is implemented, ensuring data integrity, privacy and authentication of communication partners. This concept covers the areas of organization, technique, user training, and software implementation. A future system should be a general purpose radiology workstation covering viewing functionality, image manipulation, and digital archive access. Dedicated teleradiology features have to be a part. Specialized evaluation software, e. g. for dynamic MRI, should be integratable in a modular way. For data exchange with other systems and for the synchronization of teleconference sessions, the protocols should be independent of the network standard used (ISDN, Ethernet, ATM) and based on the DICOM protocol. Extensions of the existing standard are therefore necessary. Besides future technical developments, reimbursement for teleradiology must be accomplished.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 24 (1996), S. 372-374 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Für urologische mikrochirurgische Refertilisationen wie die Vaso-Vasostomie oder die Vaso-Epididymostomie ist eine perioperative antibiotische Prophylaxe notwendig. Die Penetrationsfähigkeit in Nebenhoden- und Hodengewebe von Ampicillin und Sulbactam wurde bei neun Patienten (Körpergewicht 59 kg bis 92 kg, Mittel 77,3 kg) untersucht, die sich einer Orchiektomie aufgrund eines Hodenkarzinoms oder fortgeschrittenen Prostatakarzinoms unterziehen mußten. Die Konzentrationen beider Substanzen wurden im Serum und in Proben aus Nebenhoden/Hodengewebe, die 30 bis 65 Minuten nach einer einzelnen präoperativen Kurzinfusion von 3 g Ampicillin/Sulbactam im Verhältnis 2:1 gewonnen wurden, bestimmt. Ampicillin wurde mittels Bioassay und Sulbactam mittels Gaschromatographie/Massenspektrometrie bestimmt. Die mittlere Gewebekonzentration von Ampicillin betrug 38,5 ± 14,2 mg/kg. Die entsprechende mittlere Gewebekonzentration von Sulbactam betrug 19,8 ± 5,2 mg/kg. Ein Vergleich der Gewebe/Serum Quotienten für beide Substanzen ergab keine signifikanten Unterschiede. Die gemessenen Werte zeigen, daß beide Substanzen hohe Konzentrationen in den Skrotalorganen erreichen. Diese Konzentrationen übersteigen die MHK-Werte (minimalen Hemm-Konzentrationen) der bei postoperativen Wundinfektionen bedeutsamen Erreger. Die Kombination von Ampicillin und Sulbactam scheint für eine präoperative antibiotische Einzeldosisprophylaxe bei rekonstruktiven skrotalen Eingriffen gut geeignet.
    Notes: Summary Urologic refertilization microsurgery such as vaso-vasostomy or vaso-epididy-mostomy benefits from perioperative antibiotic prophylaxis. The ability of ampicillin and sulbactam to penetrate sufficiently into mixed epididymis or testis tissue was investigated in nine patients (bodyweights ranged from 58 kg to 92 kg, mean 77.3 kg) undergoing orchiectomy for testicular cancer or advanced prostatic cancer. Each patient received a single infusion of 3 g ampicillin/sulbactam (ratio 2 : 1) preoperatively for antibiotic prophylaxis. The concentrations of both components were determined in serum and in epididymis/testis tissue samples taken 30 min to 65 min after infusion. Ampicillin was determined by bioassay and sulbactam was determined by gas chromatography/mass spectrometry. Mean tissue concentrations of ampicillin were 38.5±15.9 mg/kg. Mean tissue concentrations of sulbactam at the same time were 19.8±5.2 mg/kg. Comparison of the tissue/serum ratios for both agents showed no significant difference. These values indicate that both compounds achieve high concentrations in the scrotal organs. The concentrations exceed the MIC (minimal inhibitory concentration) values of important bacterial pathogens such asStaphylococcus aureus involved in postoperative wound infections. The combination of ampicillin and sulbactam may be effective for perioperative prophylaxis in reconstructive scrotal urologic surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of radioanalytical and nuclear chemistry 193 (1995), S. 347-356 
    ISSN: 1588-2780
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Energy, Environment Protection, Nuclear Power Engineering
    Notes: Abstract The analytical problems arising in the fuel cycle of a fusion reactor have to be discussed separately for the various subsystems of such a reactor. Thus, in the case of plasma exhaust purification, concentration assays of the tritiated impurities must be carried out quickly and, whenever possible, under flow conditions. Conventional methods may be employed for this purpose, such as mass spectrometry, FT-IR spectrometry and laser Raman spectrometry, but they will all have to be adapted to special conditions, especially for online operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1433-8726
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Embolization therapy of the renal artery (N=10), hypogastric arteries (N=18) and ureter (N=24) was performed in 41 patients with incurable bladder carcinoma for palliation of gross hematuria and severe dysuria. Careful follow-up of the patients until death gave a mean survival time of 12.3 months after embolization; 6 patients are still alive. The results show that embolization therapy is justified for management of bleeding and dysuric complaints. Ureteral occlusion alone has almost no effect on hematuria. Combined embolization procedures yield better results than occlusion of the vessels or the ureter. Ureteral occlusion with a detachable balloon is superior to embolization with tissue adhesive.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1433-8726
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The ideal urinary reservoir constructed from bowel material should be a low-pressure system with a high capacity, capable of preventing upper tract deterioration resulting from ureteral obstruction or reflux. It should achieve reliable control of continence and assure easy emptying of the reservoir. In the Mainz-pouch, the combination of cecum and ileum, the latter of which is able to absorb pressure waves created by the cecum, produces a low-pressure system with a high capacity immediately postoperatively. By incorporating large bowel in our pouch, ureteral implantation can be done using a simple and reliable standard antireflux technique with a submucosal tunnel. The Mainz-pouch has been done since 1983 in 26 patients. Of these 11 were for bladder augmentation after subtotal cystectomy and 15 for continent urinary diversion. All of the patients with bladder augmentation are completely dry day and night; 2 patients with myelomeningocele are on intermittent catheterization for bladder evacuation. The remainder void spontaneously without significant residual urine. Of 15 patients with Mainz-pouch urinary diversion, 4 had an alloplastic stomal prosthesis implanted for control of continence and 11 have isoperistaltic ileo-ileal invagination, where by the invagination valve can easily be fixed to the intussuscepting ileum by sutures or staples. Of the 4 alloplastic stomal prostheses, 2 have been removed because of infection. In 1 of these patients, an ileo-ileal invagination was performed in the same operation to achieve continent closure. All patients with the invagination valve, as well as the 2 patients with an alloplastic stomal prosthesis, are completely continent, but in 3 cases, revision of the ileo-ileal invagination became necessary due to prolapse of the valve.
    Type of Medium: Electronic Resource
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