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  • 1
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Diabetologia 5 (1969), S. 358-359 
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In a new incubation system, liver slices from rat have been shown to incorporate glucose into lipids, which are released into the incubation medium. This synthesis was stimulated by insulin with a proportionally more marked increase in esterified fatty acids than in free fatty acids.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    ISSN: 1432-0428
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
    Electronic Resource
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    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 197 (1963), S. 446-449 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] IN recent investigations of the iodoamino -acids extract -able from human serum it became important to ascertain whether the ceric-arsenite method's indication of iodine (iodine-127) in the iodotyrosine spot really depended on iodine rather than on some unexpected artefact. Activation analysis of ...
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 5
    Electronic Resource
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    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 210 (1966), S. 418-418 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] (1) The addition of HGH to fasting human sera incubated with anti-insulin serum and 131I-insulin causes no alteration in the percentage of antibody-bound 131I-insulin (Table 1). Table 1. ADDITION OF HGH TO FASTING HUMAN SERA CAUSES NO CHANGE IN THE PERCENTAGE OP 131I-INSULIN BOUND BY ANTIBODY ...
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 6
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] Fig. 1. Chromatograms stained for iodine by the ceric-arsenite reaction: influence of thiourea on iodotyrosine positions Fig. 2. Behaviour of some thiouracil derivatives on Chromatograms stained for iodine by ceric-arsenite However, activation analysis by neutron bombardment in the Medical ...
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 7
    Electronic Resource
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    Springer
    Diabetologia 3 (1967), S. 402-405 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: implantation ; assessed ; gradings ; improve ; irregularities ; equivalent ; comparing ; categories ; ablation ; deteriorate ; declined ; effective
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Les auteurs décrivent une méthode d'évaluation de la rétinopathie diabétique utilisant des photographies prises dans les conditions standard. — Cinq lésions caractéristiques de la rétinopathie diabétique, soit les micro-anévrysmes et hémorragies, les exsudats, les néovaisseaux et la rétinite proliférante, sont considérés séparément. Quatre photographies standard permettent une classification en cinq degrés de gravité. L'ensemble de ces photographies standard utilise un film de 20 diapositives de 35 mm Kodachrome. — Cette technique a fourni des résultats comparables durant une période d'essai, particulièrement lorsque les clichés étaient soumis à des observateurs familiers de ce procédé.
    Abstract: Zusammenfassung Es wird eine Methode beschrieben, die mit Hilfe von Standard-Photographien des Augenhintergrundes eine zuverlässige Einstufung verschiedener Schweregrade der diabetogenen Retinopathie ermöglicht. — Dabei werden fünf ophthalmoskopische Besonderheiten diabetischer Fundusveränderungen (Mikroaneurysmen und Netzhautblutungen, Exsudatherde, Gefäßneubildungen, Veränderungen an den Netzhautvenen und Retinitis proliferans) voneinander unabhängig bewertet und jeweils in fünf Schweregrade eingeteilt. — Die Anwendung des beschriebenen Auswertungsmodus durch verschiedene erfahrene Untersucher ergab weitgehend übereinstimmende Beurteilungsergebnisse.
    Notes: Summary A method for grading diabetic retinopathy using standard photographs is described. — Five retinopathy components — microaneurysms and haemorrhages, exudates, new vessels, venous irregularities and retinitis proliferans — are treated independently and for each component, four standard photographs allow grading into five grades of severity. The whole set of standard photographs consists of twenty 35 mm Kodachrome transparencies. — During a trial the method gave consistent results, particularly in the hands of observers familiar with the technique.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 3 (1967), S. 406-412 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: implantation ; assessed ; gradings ; improve ; irregularities ; equivalent ; comparing ; categories ; ablation ; deteriorate declined ; effective
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé 1. L'évolution de la rétinopathie après implantation hypophysaire d'yttrium radioactif a été suivie pendant 1 à 7 ans (moyenne 2 ans) chez 60 diabétiques et évaluée à partir de photographies de la rétine et de mesures de l'acuité visuelle. — 2. Le degré d'hypopituitarisme provoqué (par trois doses différentes d'yttrium90) a varié et a été estimé par des tests de la fonction thyroïdienne et surrénale, en trois degrés de destruction: «maximale», «intermédiaire» et «légère». — 3. Dans tout le groupe, alors que les exsudats, la rétinite proliférante et l'acuité visuelle ne se sont pas améliorés, les hémorragies et les micro-anévrysmes, les néo-vaisseaux et les irrégularités veineuses se sont améliorés au bout d'un an et ont continué à s'améliorer jusqu'au dernier contrôle. — 4. En comparant les résultats, soit après un an, soit au contrôle final, les effets de la destruction «maximale» ou «intermédiaire» de l'hypophyse se montrèrent équivalents, mais nettement supérieurs à ceux de la destruction «légère». En particulier les hémorragies et les microanévrysmes ont montré une amélioration égale après l'implantation, dans les trois catégories de destruction. Les néo-vaisseaux se sont améliorés également dans les catégories de destruction «maximale» et «intermédiaire», mais non dans la catégorie «légère». Les irrégularités veineuses se sont améliorées de manière perceptible seulement après la destruction «maximale». La rétinite proliférante s'est aggravée dans les trois catégories de destruction, bien que la destruction «maximale» fut plus efficace que la «légère» pour la prévention de nouvelles lésions. L'acuité visuelle a décliné seulement dans la catégorie «légère».
    Abstract: Zusammenfassung 1. Bei 60 Patienten wurde der Verlauf der diabetischen Retinopathie nach Implantation von Yttrium90 1–7 Jahre lang (im Mittel 2 Jahre) verfolgt. Die Beurteilung wurde nach der Sehschärfenmessung und Photographien des Augenhintergrundes vorgenommen. — 2. Der Grad der therapeutisch erzeugten Hypophysenunterfunktion (durch 3 verschiedene Yttrium90 Dosen) war unterschiedlich. Durch Prüfung der Schilddrüsenund Nebennierenfunktion wurde der Grad der Schädigung als „maximal“, „mittel“ und „leicht“ eingestuft. — 3. Während sich bei der Gesamtgruppe die Exsudate, die Retinitis proliferans und die Sehschärfe nicht besserten, kam es zu einer Besserung der Blutungen und Mikroaneurysmen, der Gefäßneubildungen und Venenunregelmäßigkeiten nach einem Jahr. Diese Besserung nahm bis zu der letzten Nachuntersuchung noch zu. — 4. Beim Vergleich der Ergebnisse nach einem Jahr oder auch bei der letzten Untersuchung, schienen die Effekte der „maximalen“ und „mittleren“ Hypophysenschädigung gleich zu sein, doch waren sie deutlich ausgeprägter gegenüber der „leichten“ Schädigung. Im einzelnen betrachtet zeigten die Blutungen und Mikroaneurysmen nach der Implantation bei allen drei Gruppen die gleiche Besserung. Die Gefäßneubildungen besserten sich in der „maximalen“ und „mittleren“ Schädigungsgruppe gleich, jedoch nicht in der „leichten“ Gruppe. Die Venenunregelmäßigkeiten besserten sich erkennbar nur nach „maximaler“ Schädigung der Hypophyse. Die Retinitis proliferans verschlechterte sich in allen drei Gruppen, obwohl die „maximale“ Gruppe weniger neue Schäden erkennen ließ als die „leichte“. Die Sehschärfe nahm nur in der „leichten“ Gruppe weiter ab.
    Notes: Summary 1. The progress of the retinopathy after pituitary implantation has been followed for 1–7 years (mean 2 years) in 60 diabetic patients and assessed from gradings of the retinal photographs and visual acuity measurements. — 2. The degree of hypopituitarism induced (by three different yttrium90 dosages) had varied and has been assessed by tests of thyroid and adrenal function into three grades of ablation, “maximal”, “intermediate” and “slight”. — 3. In the whole group, while exudates, retinitis proliferans and visual acuity did not improve, haemorrhages and microaneurysms, new vessels and venous irregularities had improved after 1 year, and these continued improving up to the latest assessment. — 4. On comparing the outcome at either 1 year or the final assessment, the effects of “maximal” or “intermediate” pituitary ablation appeared equivalent, but clearly superior to “slight” ablation. In particular, haemorrhages and microaneurysms showed equal improvement postimplant in all three ablation categories. New vessels improved in the “maximal” and “intermediate” ablation categories equally, but not in the “slight” category. Venous irregularities improved discernibly only after “maximal” ablation. Retinitis proliferans deteriorated in all three ablation categories, although “maximal” was more effective than “slight” in preventing new lesions. Visual acuity declined only in the “slight” category.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diabetologia 3 (1967), S. 453-459 
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Urine insulin ; Radioimmunoassay ; Method ; Measurement ; Clearance ; Kidney ; Control Subjects ; Insulin-treated diabetics ; Acromegaly ; Renal failure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé 1. Des détails sont donnés sur la méthode de dosage immunologique avec double anticorps pour mesurer l'insuline dans l'urine. — 2. Il a été prouvé que la méthode est spécifique et reproductible. De l'insuline humaine ajoutée à de l'urine a été retrouvée quantitativement et les différentes dilutions et concentrations ont donné les résultats escomptés. — 3. Des urines qui ont été gardées pendant 24 heures à 4°C, n'ont pas perdu d'insuline, tandis qu'on a observé une perte de 4 à 23 % après que l'urine ait été laissée pendant 24 heures à la température de la pièce. De l'urine dont le pH a été ajusté entre 7.4 et 8.4, centrifugée et mise à — 20°C n'a pas montré de perte pendant 9 mois. On a trouvé, que l'addition d'albumine à l'urine pour prévenir l'adsorption de l'insuline sur le tube n'est pas nécessaire. — 4. L'étude de la réaction du premier anticorps a démontré que la co-précipitation non spécifique de l'insuline radio-active était inférieure à 3.5 %, et que l'addition de sodium et de chlorure ne change pas la courbe standard de l'insuline. Des tubes témoins contenant de la131I-gamma-globuline de cobaye ont montré une précipitation optimale du deuxième anticorps dans toutes les expériences faites avec de l'urine. — 5. Chez des sujets normaux la clearance rénale de l'insuline était relativement constante sur une grande échelle de taux d'insuline sérique, mais elle variait avec le poids du corps. Cependant des études préliminaires ont montré que pendant la grossesse, dans l'hypertension et les maladies vasculaires périphériques, toutes caractérisées par des taux élevés d'insuline sérique, la clearance est diminuée. Par contre dans l'acromégalie la clearance est normale, alors que les taux de l'insuline sérique et urinaire étaient élevés. Dans les maladies rénales chroniques l'excrétion urinaire de l'insuline était très forte. — 6. La détermination directe de l'insuline urinaire était réalisable chez des diabétiques traités à l'insuline, à condition que la fonction rénale soit normale; on a trouvé des anticorps anti-insuline dans les urines de ces diabétiques seulement lorsqu'il existe une protéinurie.
    Abstract: Zusammenfassung 1. In der vorliegenden Arbeit wird eine Methode zum Insulinnachweis im Urin mit einer Doppel-Antikörpermethode im einzelnen angegeben.-2. Die Methode ist spezifisch und reproduzierbar. Menschliches Insulin, das dem Urin beigegeben wurde, wird quantitativ wieder gefunden. Verdünnung und Konzentrierung bewirken proportionale Änderungen des gemessenen Insulins. — 3. Urin, der über 24 Stunden bei 4°C gehalten wurde, zeigte keinen Verlust an untersuchbarem Insulin; während nach Stehen in Raumtemperatur für 24 Stunden eine Abnahme von 4–23 % beobachtet wurde. Urinproben mit eingestelltem pH von 7.4–8.4, zentrifugiert und bei −20°C gehalten, zeigten bis zu 9 Monaten keinen Verlust. Zusatz von Albumin in den Urin, um die Adsorption von Insulin an der Glaswand zu verhüten, ist für unnötig befunden worden. — 4. Versuche der ersten Antikörper-Reaktion zeigten, daß die unspezifische Mit-Präzipitation von radioaktivem Insulin kleiner als 3.5 % war und daß die Zugabe von Natrium und Chlorid die Insulin-Standardkurve nicht verändern. Kontroll-Reagenzgläser mit131I-Meerschweinchen Gammaglobulin zeigten einen optimalen zweiten Antikörper Niederschlag in allen Urin versuchen. — 5. Die Nieren-Clearance von Insulin war bei normalen Personen über eine weite Reihe von Serum-Insulin-Werten relativ konstant, aber variierte mit der Körpergröße. Jedoch haben vorausgehende Studien darauf hingedeutet, daß die Clearance reduziert ist während der Schwangerschaft, bei hohem Blutdruck und peripheren vasculären Krankheiten, welche alle charakterisiert sind durch hohe Insulinwerte. Dafür war die Clearance bei Akromegalie normal, denn beide, Serum- und Urin-Insulinwerte waren erhöht. Bei chronischen Nierenkrankheiten war die Insulinausscheidung im Urin sehr hoch. — 6. Direkte Messung von Urin-Insulin war bei Diabetikern ausführbar die mit Insulin behandelt wurden, vorausgesehen, daß die Nierenfunktion normal war; insulin-bindende Antikörper wurden nur im Urin von Diabetikern mit Protéinurie gefunden.
    Notes: Summary 1.Details are given of a double antibody immunoassay method suitable for measuring insulin in urine. — 2. The method proved specific and reproducible. Human insulin added to urine was quantitatively recovered and dilution and concentration resulted in proportional changes in measured insulin. — 3.Urines kept at 4°C for 24 hours showed no loss of assayable insulin, while decreases of 4–23 % were observed after standing at room temperature for 24 hours; samples of urine adjusted to pH 7.4–8.4 and centrifuged were kept at −20°C for 9 months without loss. Addition of albumin to urine to prevent adsorption of insulin on the container was found to be unnecessary. — 4. Tests of the first antibody reaction showed that non-specific co-precipitation of radioactive insulin was less than 3.5 % and that addition of sodium chloride did not alter the standard insulin curve. Monitor tubes containing131I-guinea-pig gamma-globulin showed optimal second antibody precipitation in all the urine assays surveyed. — 5. In normal subjects, the renal clearance of insulin was relatively constant over a wide range of serum insulin levels, but varied with body size. However, preliminary studies suggested that the clearance was reduced in pregnancy, hypertension and peripheral vascular disease, all of which are characterized by high serum insulin values. In contrast, the clearance in acromegaly was normal as both serum and urine insulin levels were raised. In chronic renal disease the urinary excretion of insulin was very high. — 6. Direct measurement of urinary insulin was feasible in insulin-treated diabetics provided that renal function was normal; insulin-binding antibodies were found in the urine of these diabetics only in association with proteinuria.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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