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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Macromolecules 23 (1990), S. 5137-5145 
    ISSN: 1520-5835
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Macromolecules 28 (1995), S. 4851-4860 
    ISSN: 1520-5835
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Macromolecules 24 (1991), S. 5451-5458 
    ISSN: 1520-5835
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Electrical engineering 42 (1956), S. 409-425 
    ISSN: 1432-0487
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Electrical Engineering, Measurement and Control Technology
    Notes: Übersicht Es werden verfahren angegeben, die es gestatten, die Zusammenhänge zwischen den wichtigsten Betriebsgrößen einer homogenen Fernleitung bstimmter Länge unter Berücksichtigung der Verluste so darzustellen, daß sich als Ortskurven für alle Größen Kreise ergeben. Dadurch lassen sich in Abhängigkeit von der am Ende einer bestimmten Leitung abgegebenen Leistung die am Anfang der Leitung auftretenden Beträge der Wirk- und Blindleistung, der Spannung, des Stromes und dazu auch der Wirkungsgrad und die Verlustleistung der Übertragung, der Verdrehungswinkel der Spannungen und der Ströme in beliebigen Kombinationen in einem einzigen Ortskurvendiagramm erfassen. Die als Beispiele angegebenen Diagramme gelten für eine 380 kV-vierfachbündelleitung mit einer Länge von 600 km.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 49 (1971), S. 115-116 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 12 Nierenkranken mit Serum-Kreatininwerten bis 2 mg-% ließ sich keine Störung der intestinalen Calciumabsorption nachweisen. Dagegen war bei 21 Nierenkranken mit Serum-Kreatininwerten von 2,1 bis 5,0 mg-% diese Absorption signifikant eingeschränkt. Es wird diskutiert, daß die Störung der intestinalen Calciumabsorption am Beginn der patho-physiologischen Veränderungen der renalen Osteopathie stehen könnte.
    Notes: Summary Intestinal47Ca-absorption patterns were investigated in patients with renal insufficiency. While a disturbance in the intestinal calcium absorption could not be observed in 12 patients with serum creatinine levels up to 2.0 mg-%, 21 patients with creatinine levels between 2.1 and 5.0 mg-% showed significantly lowered absorption levels. These early detectable disturbances of calcium absorption in renal failure are discussed as being possibly at the beginning of pathophysiological changes in the development of renal osteodystrophy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 49 (1971), S. 52-54 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine erworbene („symptomatische“) chronische hepatische Porphyrie (CHP), die sich sekundär auf dem Boden eines Leberschadens entwickelt und ohne klinische Symptome verläuft, wird beschrieben. Sie unterscheidet sich biochemisch von der latenten Porphyria cutanea tarda (PCT) eine geringere Gesamtporphyrinausscheidung (0,18–0,64 mg/l) und eine relativ höhere Ausscheidung von Koproporphyrin (K) (16–55 %) im Urin. Im Biopsiematerial der Leber von 4 Patienten mit chronischer aggressiver Hepatitis (CAH) und von 2 Patienten mit Leberfibrose wurde eine Akkumulation von Uro- (U) und Heptacarboxyporphyrin (VII) wie bei PCT gefunden. Die Erhöhung der Porphyrinausscheidung im Urin betraf sämtliche Komponenten, insbesondere U, VII und K. Unabhängig von einer Umkehr der K:U-Relation stieg VII nach der Regel des biochemischen PCT-Index an: VII/K vergrößert (U+VII)/K um 18–37 %. U dominierte bei drei Patienten mit CAH; dagegen überwog bei Fibrose noch K im Urin, obwohl die Leber U plus VII speicherte. Anhand der relativen Verteilung der einzelnen Urinporphyrine wurde die CHP in zwei Typen differenziert: Typ A mit K/U〉1 (bei Fibrose) und Typ A mit K/U〈1 (bei CAH). Offensichtlich zeigt die erhöhte renale Ausscheidung von U bei Typ B der CHP einen aktiven Prozeß in der Leber an. Bei Typ B sind die Konzentrationen von U und VII in der Leber höher als bei Typ A. Eine CHP kann stationär bleiben oder zurückgehen; Typ A kann in Typ B übergehen; aus Typ B kann sich durch Anstieg von U plus VII eine PCT entwickeln. Die biochemische Pathogenese ist in einer Induktion derδ-Aminolävulinsäure-Synthetase und weiterhin in einer verminderten Decarboxylierung des Heptacarboxyporphyrinogens zu suchen.
    Notes: Summary An acquired (“symptomatic”) chronic hepatic porphyria (CHP) is described, which develops secondarily following damage to the liver tissue and is characterized by the absence of clinical symptoms. It can be differentiated biochemically from latent porphyria cutanea tarda (PCT) by a lower total porphyrin excretion (0.18–0.64 mg/l) and a relatively increased excretion of corproporphyrin (C) (18–55 %) in urine. In liver biopsies from 4 patients with chronic aggressive hepatitis (CAH) and 2 patients with fibrosis of the liver, uro-(U) and heptacarboxylic porphyrin (VII) were found to have accumulated in the liver, just as in PCT. The elevated excretion of porphyrins with the urine involved all components, especially U, VII, and C. Independently of an inversion of the C/U ratio, VII increases in accordance with the rule of the biochemical PCT index: VII/C increases (U+VII)/C by 18–37 %. U was found to predominate in 3 patients with CAH; in fibrosis, however, larger amounts of C were present in the urine, although the liver stored U and VII. On the basis of the relative distributions of the individual urinary porphyrins, two types of CHP are distinguished: Type A with C/U〉1 (in fibrosis), and type B, in which C/U〈1 (in CAH). Apparently, enhanced renal excretion of U in type B of CHP is indicative of an active hepatic process. The concentrations of U and VII in the liver are greater in type B than in type A. CHP can remain stable, or undergo remission: type A can develop into type B; PCT can arise from type B with an increase of U plus VII. The key to the biochemical pathogenesis is probably to be found in the induction ofδ-aminolevulinic acid synthetase and, in addition, a reduced decarboxylation of heptacarboxylic porphyrinogen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Hemodialysis ; changes of Ca and Mg ; concentration in red blood cells and plasma ; Elektrolytveränderungen unter Hämodialyse ; Ca- und Mg-Konzentrationen in Plasma und Erythrocyten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 10 Patienten aus dem chronischen Hämodialyseprogramm wurden die Calcium- und Magnesiumkonzentrationen im Plasma und in den Erythrocyten jeweils vor und nach der Dialyse gemessen und mit den an 16 nierengesunden Kontrollpersonen ermittelten Werten verglichen. Die Konzentrationen in den Erythrocyten wurden aus den im Plasma und Vollblut mit einem Atomabsorptions-Spektralphotometer gemessenen Ca- und Mg-Konzentrationen unter Berücksichtigung des Hämatokritwertes nach einer neuen Formel berechnet. Bei den Dialysepatienten waren dabei die im Mittel auf das Vierfache der Norm erhöhten Ca-Konzentrationen in den Erythrocyten besonders auffallend. Die von anderen Arbeitsgruppen bei chronisch niereninsuffizienten Patienten beschriebene Hypermagnesämie konnten wir bestätigen. Unter der Hämodialyse kam es zu einem deutlichen Abfall der Plasma-Mg-Konzentrationen, während die Ca-Konzentrationen konstant blieben. In den Erythrocyten fielen unter der Dialyse sowohl die Ca- als auch die Mg-Konzentrationen ab. Bei 2 unter gleichen Bedingungen dialysierten Patienten hingegen kam es zu einem noch ungeklärten Anstieg der intraerythrocytären Ca- und Mg-Konzentrationen. Die Analysenmethodik sowie das Verhalten der gemessenen Elektrolyte unter der Dialyse werden diskutiert.
    Notes: Summary In ten patients undergoing chronic hemodialysis, the plasma and red blood cell concentrations of calcium and magnesium were measured just before and directly after dialysis. The results were compared with the values obtained from sixteen healthy subjects. A new formula was derived—using the measured concentrations in plasma and whole blood as well as the hematocrit corrected for the trapped plasma—which permits the calculation of electrolyte concentrations in erythrocytes. Calcium and magnesium were determined by atomic absorption spectroscopy. A remarkable increase of calcium concentrations in the red blood cells of the hemodialysed patients was noted. In the mean, these concentrations reached a value four times higher than in the control group. Furthermore, a hypermagnesaemia was found in patients with chronic renal failure, which is in accordance to previous findings of other authors. During hemodialysis plasma magnesium decreased whereas plasma calcium remained constant. Both, calcium and magnesium in the red blood cells decreased during dialysis. Two patients, however, showed an unexplained increase of both calcium and magnesium content in their red blood cells. The analytical procedure and the alterations in the electrolytes measured are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 52 (1974), S. 556-556 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Hepatitis B ; HBe antigen ; ELISA ; Infectiousness
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary By means of an ELISA the level of hepatitis B e-antigen (HBeAg) titre was determined in 51 patients with acute and 123 patients with persistent hepatitis B virus (HBV) infection. We also investigated 120 sera of these patients for infectivity by detecting HBV-specific DNA polymerase (DNA-P). Additional determination of the HBeAg titre revealed that the detection of HBeAg at a dilution of at least 1:50 correlates with the detection of DNA-P in 95% of cases, while in sera with an HBeAg titre of 1:25 or less DNA-P is only detectable in up to 5% of cases. Since the detection of DNA-P indicates high infectivity, certain titres of HBeAg can be employed to differentiate three different degrees of infectivity: (1) Sera without HBeAg show no or only little infectivity; (2) sera containing HBeAg≧1:50 are highly infectious; (3) HBeAg titres up to 1:25 indicate a medium degree of infectivity. These three markers for different degrees of infectivity were applied to study the course of infectivity during acute and persistent forms of HBV infection. In acute hepatitis B the period for the elimination of HBeAg is independent of the HBeAg titre in the first serum sample. In all cases the elimination of HBeAg in acute hepatitis B did not exceed 4 months. Patients with persistent HBV infection and an initial HBeAg titre ≧1:50 remained at this high degree of infectivity for at least 18–30 months in 70% of cases. Only 30% of this collective showed a decrease in infectivity. However, 40% of the patients with persistent hepatitis B with an initial low titre of HBeAg showed an increase in infectivity, while 60% remained low or converted to anti-HBe. This confirms that an initially high degree of infectivity in the persistent form of hepatitis B is an unfavourable sign. Also, the present study demonstrates that the correlation of the amount of Dane particles and HBeAg titre is not due to conversion of spontaneously released hepatitis B core antigen (HBcAg) from circulating Dane particles to HBeAg. By means of the ELISA the half-life of HBeAg in vitro was determined to be 12–24 h.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 40 (1962), S. 757-760 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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