Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 49 (1971), S. 52-54 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine erworbene („symptomatische“) chronische hepatische Porphyrie (CHP), die sich sekundär auf dem Boden eines Leberschadens entwickelt und ohne klinische Symptome verläuft, wird beschrieben. Sie unterscheidet sich biochemisch von der latenten Porphyria cutanea tarda (PCT) eine geringere Gesamtporphyrinausscheidung (0,18–0,64 mg/l) und eine relativ höhere Ausscheidung von Koproporphyrin (K) (16–55 %) im Urin. Im Biopsiematerial der Leber von 4 Patienten mit chronischer aggressiver Hepatitis (CAH) und von 2 Patienten mit Leberfibrose wurde eine Akkumulation von Uro- (U) und Heptacarboxyporphyrin (VII) wie bei PCT gefunden. Die Erhöhung der Porphyrinausscheidung im Urin betraf sämtliche Komponenten, insbesondere U, VII und K. Unabhängig von einer Umkehr der K:U-Relation stieg VII nach der Regel des biochemischen PCT-Index an: VII/K vergrößert (U+VII)/K um 18–37 %. U dominierte bei drei Patienten mit CAH; dagegen überwog bei Fibrose noch K im Urin, obwohl die Leber U plus VII speicherte. Anhand der relativen Verteilung der einzelnen Urinporphyrine wurde die CHP in zwei Typen differenziert: Typ A mit K/U〉1 (bei Fibrose) und Typ A mit K/U〈1 (bei CAH). Offensichtlich zeigt die erhöhte renale Ausscheidung von U bei Typ B der CHP einen aktiven Prozeß in der Leber an. Bei Typ B sind die Konzentrationen von U und VII in der Leber höher als bei Typ A. Eine CHP kann stationär bleiben oder zurückgehen; Typ A kann in Typ B übergehen; aus Typ B kann sich durch Anstieg von U plus VII eine PCT entwickeln. Die biochemische Pathogenese ist in einer Induktion derδ-Aminolävulinsäure-Synthetase und weiterhin in einer verminderten Decarboxylierung des Heptacarboxyporphyrinogens zu suchen.
    Notes: Summary An acquired (“symptomatic”) chronic hepatic porphyria (CHP) is described, which develops secondarily following damage to the liver tissue and is characterized by the absence of clinical symptoms. It can be differentiated biochemically from latent porphyria cutanea tarda (PCT) by a lower total porphyrin excretion (0.18–0.64 mg/l) and a relatively increased excretion of corproporphyrin (C) (18–55 %) in urine. In liver biopsies from 4 patients with chronic aggressive hepatitis (CAH) and 2 patients with fibrosis of the liver, uro-(U) and heptacarboxylic porphyrin (VII) were found to have accumulated in the liver, just as in PCT. The elevated excretion of porphyrins with the urine involved all components, especially U, VII, and C. Independently of an inversion of the C/U ratio, VII increases in accordance with the rule of the biochemical PCT index: VII/C increases (U+VII)/C by 18–37 %. U was found to predominate in 3 patients with CAH; in fibrosis, however, larger amounts of C were present in the urine, although the liver stored U and VII. On the basis of the relative distributions of the individual urinary porphyrins, two types of CHP are distinguished: Type A with C/U〉1 (in fibrosis), and type B, in which C/U〈1 (in CAH). Apparently, enhanced renal excretion of U in type B of CHP is indicative of an active hepatic process. The concentrations of U and VII in the liver are greater in type B than in type A. CHP can remain stable, or undergo remission: type A can develop into type B; PCT can arise from type B with an increase of U plus VII. The key to the biochemical pathogenesis is probably to be found in the induction ofδ-aminolevulinic acid synthetase and, in addition, a reduced decarboxylation of heptacarboxylic porphyrinogen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Liver cirrhosis ; liver porphyrins ; urinaryδ-aminolevulinic acid, porphobilinogen, and porphyrins ; uro- and coproporphyrin, hepta-, hexa-, and pentacarboxylic porphyrins ; secondary coproporphyrinuria ; chronic hepatic porphyria ; porphyria cutanea tarda ; Lebercirrhose ; Leberporphyrine ; δ-Aminolävulinsäure, Porphobilinogen und Porphyrine im Urin ; Uro- und Koproporphyrin, Hepta-, Hexa- und Pentacarboxyporphyrine ; sekundäre Korpoporphyrinurie ; chronische hepatische Porphyrie ; Porphyria cutanea tarda
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 21 Patienten (19 Männern, 2 Frauen) mit Lebercirrhose wurde die Ausscheidung vonδ-Aminolävulinsäure, Porphobilinogen, Uro- und Koproporphyrin sowie der Hepta-, Hexa- und Pentacarboxyporphyrine im Urin untersucht. Bei 17 von den 21 Patienten konnten ebenfalls die Porphyrine aus dem Leberbiopsiegewebe bestimmt werden. Nur bei 1 Patienten hatten geringgradige klinische Symptome einer Porphyria cutanea tarda bestanden. 6 Patienten hatten eine normale Porphyrinausscheidung und sechs eine mäßiggradige bis starke Koproporphyrinurie. Die Ausscheidung vonδ-Aminolävulinsäure und Porphobilinogen war in allen Fällen normal. Die Leberzylinder von 3 Patienten einschließlich desjenigen mit Porphyria cutanea tarda zeigten die für Porphyrine typische Rotfluoreszenz unter 366 nm UV-Licht, punktförmig bis konfluierend. Aufgrund der Konstellation der Urinporphyrine und der Speicherung von Uro- und Heptacarboxyporphyrin in der Leber wurde bei 2 Patienten eine chronische hepatische Porphyrie Typ A und bei je 1 Patienten eine chronische hepatische Porphyrie Typ B, Typ C und eine Porphyria cutanea tarda diagnostiziert. In acht von 14 nicht-rotfluoreszierenden Zylindern wurde ein meistens gering erhöhter Gehalt an Uroporphyrin, in einigen Fällen auch an Heptacarboxyporphyrin, festgestellt, und zwar bei je 4 Patienten mit normaler und abnormer Koproporphyrinausscheidung. Bei 3 Patienten war Anstieg der Porphyrine in der Leber möglicherweise durch Medikamente verursacht, deren porphyrinogene Wirkung experimentell gesichert ist. Da die vorliegende Studie sämtliche Stadien der biochemischen Manifestation einer chronischen Störung der hepatischen Porphyrinsynthese aufdeckt, unter denen sich vier Patienten mit chronischer hepatischer Porphyrie ohne klinische Symptome Typ A, B und C, abgestuft nach dem Grad der Porphyrinakkumulation in der Leber und der Art des Anstiegs sämtlicher Urinporphyrine, und ein Patient mit Porphyria cutanea tarda befanden, kann daraus gefolgert werden, daß unter einer Lebercirrhose allein die Bedingungen entstehen, welche die Entwicklung einer chronischen hepatischen Porphyrie auslöst. Dabei ist die Induktion derδ-Aminolävulinsäure-Synthase durch Sexualhormone und deren Metaboliten infolge einer gestörten Steroidkonjugation wahrscheinlich ein pathogenetischer Faktor. Es bleibt jedoch offen, warum eine Cirrhose einerseits zu einer sekundären Koproporphyrinurie, andererseits aber zu einer chronischen hepatischen Porphyrie und Porphyria cutanea tarda führen kann. Zwischen der Konzentration der Leber- und Urinporphyrine und den klinisch-chemischen Daten aus Serumanalysen und dem Bromsulfophthaleintest bestand keine Korrelation.
    Notes: Summary In 21 liver cirrhotics (19 men, 2 women) the urinary excretion ofδ-aminolevulinic acid, porphobilinogen, uro- and coproporphyrin, and hepta-, hexa-, and pentacarboxylic porphyrin was studied. Porphyrins in liver biopsy tissue were also analyzed in 17 of the 21 cases. Only a single patient had slight clinical symptoms of porphyria cutanea tarda. Porphyrin excretion was normal in six of the patients, and six showed moderate to severe coproporphyrinuria. Excretion ofδ-aminolevulinic acid and porphobilinogen was normal in all cases. Under 366 nm UV light the liver tissue from three patients, including the one with porphyria cutanea tarda, exhibited the red fluorescence characteristic of porphyrin. On the basis of the constellation of urinary porphyrins and the storage of uro- and heptacarboxylic porphyrin in the liver, chronic hepatic porphyria Type A was diagnosed in two patients, and chronic hepatic porphyria Type B, Type C, and porphyria cutanea tarda in one patient each. In eight of the fourteen non-red-fluorescent hepatic tissue specimens the content of uroporphyrin, and in some of these cases of heptacarboxylic porphyrin as well, was usually slightly elevated, as observed both in four patients with normal and in four with abnormal coproporphyrin excretion. The increased levels of porphyrin in three patients were possibly due to certain drugs, the porphyrinogenic effect of which is known from experiments. The present study includes all stages of biochemical manifestation of chronic disturbance of hepatic porphyrin synthesis, i.e., four patients with clinically inapparent chronic hepatic porphyria. Types A, B, and C, in the order of degree of porphyrin accumulation in the liver and the order in which the individual urinary porphyrins increase. This supports the contention that hepatic cirrhosis in itself provides the conditions triggering the development of chronic hepatic porphyria. Induction ofδ-aminolevulinic acid synthase by sexual hormones and their metabolites due to impaired steroid conjugation may be one factor in the pathogenesis, which is of complex nature; just why liver cirrhosis should produce secondary coproporphyrinuria in some cases and chronic hepatic porphyria and porphyria cutanea tarda in others still remains an open question. No correlation was found between the concentrations of porphyrins in liver and urine and clinical-chemical data from serum analysis and the bromosulfophthalein test.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Chronic hepatic porphyria ; Porphyria cutanea tarda ; Uroporphyrinogen decarboxylase defect ; Hereditary and non-hereditary disturbance ; Liver and erythrocytes ; Chronic liver disease ; Family studies ; Chronische hepatische Porphyrie ; Porphyria cutanea tarda ; Uroporphyrinogen-Decarboxylasedefekt ; hereditäre und nicht-hereditäre Störung ; Leber und Erythrozyten ; chronischer Leberschaden ; Familienstudien
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die chronische hepatische Porphyrie (CHP) als chronische hepatische Störung des Porphyrinstoffwechsels ist mit einem chronischen Leberschaden regelmäßig assoziiert, kommt in latenten und manifesten Phasen vor und führt bei ihrer klinischen Manifestation zu Hautsymptomen: Porphyria cutanea tarda. Die primäre enzymatische Störung betrifft die Uroporphyrinogen-Decarboxylase (UD; EC 4.1.1.37). Das Enzym wurde bei 107 Patienten mit „sporadischer“ CHP (29 Frauen, 78 Männer) in den Erythrozyten, darunter bei 17 CHP-Patienten (12 latent, 5 manifest) auch im Lebergewebe untersucht. Die hepatische UD-Aktivität war in allen Fällen um 39 bis 57% gegenüber Kontrollen vermindert (p〈0,001). Die Aktivität der UD in den Erythrozyten in 47 Fällen (44%) um 30 bis 55% gegenüber den Kontrollen erniedrigt (p〈0,001). In dieser Gruppe befanden sich 70 Patienten (darunter 30% Frauen) mit klinisch manifester CHP, von denen 43% (12 Frauen, 18 Männer) eine deutlich herabgesetzte UD-Aktivität in den Erythrozyten gegenüber einer Kontrollgruppe (n=96) aufwiesen (p〈0,001). Bei Patienten mit diesem Enzymbefund wird eine hereditäre Anlage angenommen, die erst im Zusammenwirken mit einem Leberschaden, mit Alkohol und/oder östrogenen zu pathobiochemischen und klinisch-dermatologischen Symptomen führt. Haut- und Leberbefunde sind bei der hereditären und nicht-hereditären Form der CHP nicht verschieden. Familienstudien bei der hereditären CHP lassen einen autosomal dominanten Erbgang des Enzymdefekts in den Erythrozyten und latente CHP-Phasen anhand pathologischer Porphyrinurien bei Familienangehörigen erkennen. Nach den vorliegenden Untersuchungen scheinen ca. 40% der „sporadischen“, also nicht-familiär auftretenden Fälle von CHP hereditär vorbedingt zu sein, wobei der UD-Defekt bei der hereditären Form außer in der Leber auch in nicht-hepatischen Zellen vorhanden ist. Eine Störung der hepatischen UD ist generelle Voraussetzung für die Entwicklung einer CHP. Für das Vorkommen einer nicht-hereditären, erworbenen, hepatotoxischen Form spricht, unabhängig von dieser Studie, die chemisch durch Hexachlorbenzol induzierbare CHP bei Mensch und Tier, die pathobiochemisch der nicht-hereditären CHP bei Alkohol-Leber-Syndromen analog ist. Bei 5–10% aller chronischen Leberkranken ist mit einer CHP zu rechnen. Mit Porphyrinbiochemogrammen im Urin werden nicht nur manifeste, sondern auch latente Formen der CHP am sichersten diagnostiziert.
    Notes: Summary Chronic hepatic porphyria (CHP), as a chronic hepatic disturbance of porphyrin metabolism, is regularly associated with chronic liver damage. It appears in latent and manifest stages and in the clinical manifestation leads to cutaneous symptoms: porphyria cutanea tarda. The primary enzymatic disturbance involves uroporphyrinogen decarboxylase (UD; EC 4.1.1.37). The enzyme was studied in 107 patients with “sporadic” CHP (29 women, 78 men) in red cells, and in 17 CHP patients (12 latent, 5 manifest) in liver biopsy tissue, too. The hepatic UD activity was diminished by 39–57% in all cases compared to controls (p〈0.001). The activity of red cell UD in 47 cases (44%) had decreased by 30 to 55% compared to the controls (p〈0.001). In this group, there were 70 patients (of which 30% women) with clinically manifest CHP, of which 43% (12 women, 18 men) presented a marked decrease in UD activity in erythrocytes, compared to the control group (n=96);p〈0.001). In patients with this enzyme level one supposes an inherited predisposition to be present which only becomes apparent with concommitant liver damage, alcohol and/or estrogens, leading to pathobiochemical and clinical-dermatological symptoms. Skin and liver findings are not different in both inherited and non-inherited forms of CHP. Family studies allow to detect, in hereditary CHP, an autosomal dominant genetical defect of the enzyme in erythrocytes, and to detect latent CHP phases in relatives on the base of pathological porphyrinurias. According to the studies made up to now, about 40% of „sporadic“, i.e. not family bound cases of CHP, seem to have inherited predisposition; the UD defect in the hereditary form is found not only in the liver but also in extra-hepatic cells. A disturbance of hepatic UD is a general premise for the development of a CHP. The occurrence of the non-inherited, acquired, hepatotoxic form is proved, apart from this study, by the inducibility of CHP in man and animals chemically by means of hexachlorobenzene. Pathobiochemically it is analogue to non-inherited CHP in alcohol liver syndromes. In 5 to 10% of all chronic liver patients one must reckon with a CHP. Porphyrin biochemograms of urine allow the safest diagnosis not only of manifest, but also of latent forms of CHP.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Chronische hepatische Porphyrie Typ C. Vier Patienten mit Leberschäden (Fettleber, Fibrose, Cirrhose) wiesen einen stark erhöhten Uro- und Heptacarboxyporphyringehalt in der Leber (bis 90 µg/g) und eine erhöhte Porphyrinausscheidung im Urin (0,5–1 mg/l) auf, ohne daß cutane Symptome bestanden. Die Konstellation der Urinporphyrine unterschied sich von denjenigen bei chronischer hepatischer Porphyrie Typ A und Typ B, korrelierte jedoch mit derjenigen, wie sie bei Porphyria cutanea tarda vorkommt. Dagegen war der relative Anteil des Heptacarboxyporphyrins in der Leber um 50% geringer als bei Porphyria cutanea tarda. Die bei den vier Patienten gefundene biochemische Abnormität wird als chronische hepatische Porphyrie Typ C bezeichnet. Hunger, Glycinbelastung, Alkohol und fettreiche Diät verursachen eine Erhöhung der Porphyrinausscheidung.
    Notes: Summary In four patients with liver disease (fatty liver, fibrosis, and cirrhosis) the concentrations of uroporphyrin and heptacarboxylic porphyrin in the liver were found to be considerably elevated (up to 90 µg/g). The patients also excreted increased amounts of porphyrin with the urine (0.5–1 mg/l), although cutaneous symptoms were not present. The constellation of urinary porphyrins differed from that in chronic hepatic porphyria Types A and B, but was similar to that characteristic ofporphyria cutanea tarda. The relative proportion of heptacarboxylic porphyrin in the liver is, however, 50% lower than that inporphyria cutanea tarda. The biochemical abnormality found in these four patients is given the name of chronic hepatic porphyria type C. Fasting, glycine loading, alcohol, and high fat diet bring about an increase in porphyrin excretion.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [S.l.] : American Institute of Physics (AIP)
    Journal of Applied Physics 80 (1996), S. 594-596 
    ISSN: 1089-7550
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: The emission and reflection spectra of GaN have been investigated in the intrinsic region and the data have been interpreted in terms of the wurtzite crystal band structure. Three intrinsic exciton transitions have been observed, one associated with each of the valence bands. Exciton excited states associated with the two top valence bands were also observed. The exciton binding energies, the band-gap energies, and the exciton Bohr radii are all reported along with the dielectric constant and the spin-orbit and crystal-field parameters for GaN. © 1996 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Woodbury, NY : American Institute of Physics (AIP)
    Applied Physics Letters 72 (1998), S. 448-449 
    ISSN: 1077-3118
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: Deep-level transient spectroscopy measurements of n-type GaN epitaxial layers irradiated with 1-MeV electrons reveal an irradiation-induced electron trap at EC−0.18 eV. The production rate is approximately 0.2 cm−1, lower than the rate of 1 cm−1 found for the N vacancy by Hall-effect studies. The defect trap cannot be firmly identified at this time. © 1998 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Woodbury, NY : American Institute of Physics (AIP)
    Applied Physics Letters 65 (1994), S. 2188-2190 
    ISSN: 1077-3118
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: Transmission mappings (500 μm×500 μm resolution) at wavelengths of 0.9–1.5 μm on 3 in., n+-GaAs wafers (n(approximately-equal-to)1–2×1018 cm−3) correlate well with carrier concentration n, measured by the Hall effect, and dislocation density, as confirmed by KOH etch-pit patterns. The absorption for λ(approximately-greater-than)1.0 μm (below band edge) varies directly with n via free-carrier interconduction-band transitions, while the absorption for λ(approximately-less-than)0.95 μm (near band edge) varies inversely with n because of band-filling effects. Both phenomena are highly useful for n+-GaAs wafer characterization. © 1994 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Woodbury, NY : American Institute of Physics (AIP)
    Applied Physics Letters 65 (1994), S. 2293-2295 
    ISSN: 1077-3118
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: Magneto-optical data obtained from photoluminescence and photoluminescence excitation measurements performed in the presence of applied magnetic fields were used to determine the diamagnetic shifts of free excitons. The samples studied were coupled InxGa1−xAs–GaAs quantum wells. In all cases the excitons associated with antisymmetric wave functions were found to have larger diamagnetic shifts than the excitons associated with symmetric wave functions. This suggests that the excitons associated with antisymmetric wave functions have a smaller binding energy than excitons associated with symmetric wave functions. These properties are consistent with the fact that excitons associated with antisymmetric wave functions are less confined than excitons associated with the symmetric wave functions. © 1994 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    ISSN: 1089-7550
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: The molecular-beam-epitaxial growth of InxGa1−xAs on GaAs or AlyGa1−yAs leads to a variation of In content with depth, due to In segregation. However, by predepositing In at the beginning of InxGa1−xAs growth, and also thermally removing the excess In at the end, we can produce a layer with the ideal "square'' In profile. We find that the performance of AlyGa1−yAs/InxGa1−xAs/GaAs high electron mobility transistors is most enhanced by the predeposition step alone. © 1996 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [S.l.] : American Institute of Physics (AIP)
    Journal of Applied Physics 78 (1995), S. 2848-2850 
    ISSN: 1089-7550
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: We derive expressions for the depletion width and capacitance transient applicable to traps which may be deep and of high concentration. The new results are compared with those obtained from the commonly used formulas, and also from an exact analysis. Experimental deep level transient spectroscopic data for EL2 in GaAs are in good agreement. © 1995 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...