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  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Computed tomography ; Pelvis ; Computertomographie ; Becken
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Computertomographie liefert als einzige Untersuchungsmethode in der Radiologie horizontale Schnitte. Auch Weichteile, Tumoren, Bänder und Hämatome können beurteilt werden. Anderweitig schwierig zu untersuchende Bezirke wie Acetabulum, Kreuzbein und Iliosacralfuge kommen gut zur Darstellung. Die Untersuchung ist für den Patienten nicht belastend. Die Ausstellung zeigt Beispiele für Frakturen am Becken, die z.T. nur durch die CT erkannt wurden. Ebenso werden Beispiele für Tumoren, Hüftkopfnekrosen und Beckenosteomyelitis demonstriert.
    Notes: Summary Computed tomography is the only method of radiological examination to show horizontal sections of the patient. Soft tissues, tumors, ligaments and hematomas can be evaluated. Regions, such as the acetabulum, os sacrum and iliosacral joint, that are difficult to examine by other means can be displayed. The examination is of little harm to the patient. The exhibition shows examples of fractures of the pelvis, part of which could only be recognized by CT. There are also examples of tumors, femoral-head necrosis and osteomyelitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 169-172 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Computed tomography ; Pelvic injuries ; Computertomographie ; knöcherne Beckenverletzungen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wegen der komplexen anatomischen Verhältnisse im Beckenbereich ist die exakte Beurteilung von Frakturen mittels konventioneller röntgenologischer Methoden oft schwierig. Durch die computertomographische axiale Ebene ergibt sich ein wesentlich anschaulicheres und genaueres Bild der Ausdehnung und des Verlaufs der Fraktur, der Gelenkverhältnisse und der Anzahl, Lage und Größe der Fragmente. Stufenbildungen und Interpositionen kleiner knöcherner Fragmente der Hüftpfanne sind sicher nachzuweisen. Weiterhin werden die biomechanisch wichtigen Verletzungen des hinteren Beckenrings sicher erfaßt.
    Notes: Summary Pelvic fractures are often difficult to evaluate by conventional tomography due to the complex bony structures of the pelvis. Axial CT scans clearly show the extent of the fracture, location and size of fragments. Abnormalities of the hip joint space, like loose bone fragments are easy to demonstrate. Furthermore the biomechanically important injuries of the sacroiliac joint and sacrum are more often detected by computed tomography.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 526-526 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Arterial occlusive disease ; Deep femoral artery ; Limb salvage ; Peripheres arterielles Verschlu\leiden ; A. profunda femoris ; Extremitiitenerhaltung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Vom 1. 10. 1977 bis 31. 12. 1983 wurden 269 rekonstruktive Eingriffe an der A. profunda femoris vorgenommen, davon 16mal als sog. femoroprofundaler Bypass, d. h. als Bypass von der A. femoralis communis zur peripheren A. profunda femoris. Es handelte sich um Patienten mit amputationsgefdhrdeten Extremitäten (AVL III und IV), um Patienten mit AVL IIb mit erheblichem OP-Risiko und zum Rezidiveingriffe in der Leiste. Bei 53,9% der Patienten trat eine Verbesserung des AVL ein, bei 26,9% konnte keine Besserung erzielt werden. 2 Patienten mußten Oberschenkel-und 1 Patient Unterschenkel-amputiert werden. Damit bietet der femoro-profundale Bypass eine Alternative zur großen Gliedmaßenamputation.
    Notes: Summary From 1 October 1977 to 31 December 1983, 269 reconstructive operations on the deep femoral artery were done, 26 of them as a femoroprofundal bypass, i.e., a bypass from the common femoral artery to the distal A. profunda femoris. Twenty-four patients had occlusive disease stage III or IV with imminent amputation, 2 had stage II with poor risk, and 16 had had one or more previous operations in the groin. There was improvement in the occlusive disease in 53.9% and no change in 26.9%; two amputations of the upper and one of the lower limb had do be performed. Two patients died postoperatively. The femoroprofundal bypass is a limb-saving procedure in peripheral arterial occlusive disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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