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  • 1
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Inflammation research 6 (1976), S. 147-153 
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Plasma kininogen levels in the peripheral venous blood of untreated patients with active rheumatoid disease was found to be more than twice the levels measured in healthy normal individuals or in convalescing uncomplicated fracture patients. Treatment with oral indomethacin or aspirin lowered the kininogen levels nearly to normal. Sequential studies showed that the fall in kiniogen was very rapid, occurring within 1–2 hours of ingestion of drug, and was parallelled by reduction in the clinical indices of inflammation. Control studies showed that the kininogen changes were not due to changes in plasma volume or non-specific changes in plasma protein concentration. Indomethacin treatment had no effect on plasma kininogen levels in healthy volunteers. The significance of this finding will be discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
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    Berlin : Periodicals Archive Online (PAO)
    Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 25:5 (1977) 605 
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  • 4
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    Berlin : Periodicals Archive Online (PAO)
    Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 24:4 (1976) 508 
    ISSN: 0012-1045
    Topics: Philosophy
    Description / Table of Contents: REZENSIONEN
    Notes: Zum IX. Parteitag der SED
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  • 5
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    Berlin : Periodicals Archive Online (PAO)
    Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 25:3 (1977) 389 
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  • 6
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    Saskatoon : Periodicals Archive Online (PAO)
    Canadian journal of history/Annales canadiennes d'histoire. 10:3 (1975:Dec.) 440 
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  • 7
    ISSN: 1432-1238
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Postoperative parenteral nutrition can only be optimally effective if the characteristics of post-traumatic metabolism are taken into account. Two main possibilities are discussed for the carbohydrate component of parenteral nutrition during this phase: glucose with high doses of insulin or non-glucose carbohydrates (sugar substitutes) possibly in a suitable combination with glucose. The risks as well as the technical and organisational problems involved in the use of them are discussed and the authors prefer the second of the two alternatives. Possible side effects of nonglucose carbohydrates are pointed out and it is shown how these can be avoided by observing dose guidelines. So far a combination of fructose : glucose : xylitol in a ratio of 2 : 1 : 1 with a total dose of 0.50 g/kg/hour has been studied most thoroughly. This combination normalises the fat metabolism and improves glucose tolerance without requiring exogenous insulin. Experiences with this combination as well as individual non-glucose carbohydrates in the postoperative phase are mentioned. Controlled infusions of non glucose carbohydrates on operated patients have been given continuously for up to 7 days and in some cases even for several weeks. No side effects, no deviations from a steady state and no abnormal changes of the laboratory values occurred. The authors are of the opinion that non glucose carbohydrates are necessary if the facilities for frequent blood sugar controls are not available.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 81 (1975), S. 65-76 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Durch Befragung und Nachuntersuchung konnte bei den 79 Patienten, die in den Jahren 1968 bis 1971 wegen einer Patellafraktur am Kantonsspital Basel operiert wurden, in mindestens 16 Fällen die Diagnose einer posttraumatischen Chondropathia patellae gestellt werden. Auf die Klinik und Abgrenzung dieser Erkrankung gegenüber der Femoropatellar-Arthrose wird eingegangen. In 2 Fällen wurde die Diagnose arthroskopisch bestätigt. Auf die Bedeutung des Knorpelschadens durch direkte Kontusion wird hingewiesen. Die Mechanismen, die zu einer Auflösung des Knorpelbelags in den auf den Unfall folgenden Wochen führen, werden diskutiert. Die therapeutischen Konsequenzen für die Behandlung der Patellafraktur sind: Nach wie vor muß die exakte knöcherne Reposition angestrebt werden. Makroskopisch geschädigte Knorpelanteile sollten primär entfernt werden. Die Indikation zur Teilpatellektomie sollte großzügig gestellt werden. Eine Langzeitbehandlung mit Salicylsäure oder Chloroquin — beides Substanzen, die den enzymatischen Knorpelabbau hemmen sollen — ist in Erwägung zu ziehen.
    Notes: Summary At least 16 cases of posttraumatic chondromalacia of the patella out of a total of 79 patients operated between 1968 and 1971 were diagnosed on the basis of a questionnaire and follow-up examination. The clinical findings and delineation of this complaint from femoro-patellar osteoarthritis are discussed. The diagnosis was confirmed by arthroscopy in 2 patients. The significance of cartilagenous damage due to direct contusion is pointed out. The mechanisms which result in a degradation of the cartilagenous layer in the weeks following the accident are mentioned. The therapeutic consequences for the treatment of fractures of the patella are as follows: One must aim at exact boney reduction. Macroscopically damaged parts of the cartilage should be removed. Indication to partial patellectomy should be on a broad basis. A long term treatment with salicylic acid or Chloroquin—both of which are said to prevent enzymatic degradation of cartilage—should be considered.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 88 (1977), S. 113-125 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird das typische klinische Bild der Morton'schen Krankheit mit den ausstrahlenden Vorfußschmerzen dargelegt sowie die Histologie des Leidens, das zu einer Fibrosierung, Hyalinisierung und Auftreibung des N. dig. plant. communis meist zwischen 3. und 4. Strahl führt, beschrieben. Die Bezeichnung „Neurom“ hierfür ist nicht adäquat, aber so eingebürgert, daß sie beibehalten wird. Ätiologisch dürfte eine chronische Traumatisierung des Nerven zugrunde liegen, deren Mechanismus diskutiert wird. An 58 Fällen haben die Autoren die Erfahrung gemacht, daß die Morton'sche Metatarsalgie meist sehr lange — in einem Fall 20 Jahre — nicht erkannt wird. Einfache diagnostische Maßnahmen und die ebenso einfache, in der Regel operative Behandlung werden beschrieben. Für die Excision des Neuroms wird der dorsale Zugang bevorzugt. Die Nachuntersuchung von 35 zurückliegenden Fällen zeigte, daß mit dem kleinen Eingriff 31mal sofortige anhaltende Beschwerdefreiheit und 4mal deutliche Besserung erzielt wurde. Es sollte also bei allen chronischen Fußbeschwerden nach der Morton'schen Erkrankung gefahndet werden.
    Notes: Summary From experience with 58 own cases the authors found that Morton's metatarsalgia due to a sclerosing neuroma of the plantar digital nerve is very often not recognised for many years. As this painfull affection easily can be cured, the clinical symptoms and histological findings, the diagnostic steps and treatment are described and the etiology discussed. For the excision of the plantar digital neuroma, situated generally between 3rd and 4th metatarsal head, the dorsal web-splitting approach is preferred because of better scars and immediate weight-bearing. The operation is performed on outdoor patients. There were no complications. The results of 35 operations two or more years back show immediate and complete relief of pain in 31 cases and significant but incomplete relief in 4 cases.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 91 (1978), S. 259-265 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wie an zahlreichen anderen Stellen im Skelettsystem, kommen auch im Hüftpfannendach subchondrale solitäre Knochenzysten vor, die sich von den typischen Arthrose-Geröllzysten in Form, Lage und röntgenologischem Aussehen unterscheiden. Sic sind bei röntgenologisch normalem Hüftgelenk (Grup pe I) oder bei gleichzeitig vorhandener Praearthrose/Arthrose (Gruppe 11) zu finden. Klinik und Pathologische Anatomie dieser Form von Knochenzysten werden besprochen und ihre Ätiologie diskutiert. Therapeutisch sprechen die von den Zysten ausge lösten Schmerzen sehr gut auf die operative Zysten plombierung mit autologer Spongiosa an, wie bei einer Nachuntersuchung der 19 Operationen der Autoren festzustellen ist, die im Mittel 7 Jahre p.o. vorgenommen wurde: in 17 von 19 Fallen war das Ergebnis gut oder befriedigend. Die 2 MiBerfolge sind auf falsche Indikationsstellung zurückzuführen; hier war die gleichzeitige Arthrose bereits zu weit fort geschritten. Die Autoren bevorzugen für die Operation den Zugang nach Watson-Jones and empfehlen, falls eine größere Pfannendachzyste vorliegt, auch bei inter trochanteren Osteotomien wegen Praearthrose/Arthrose die Zyste gleichzeitig zu plombieren.
    Notes: Summary Subchondral solitary bone cysts occur, as well as in numerous other places in the skeletal system, also in the roof of the acetabulum. These cysts differ from typical arthrosis growelcysts in form, position and X-ray appearances. They can be found in hips otherwise normal on X-ray examination (Group 1), or in the presence of prearthrosis or arthrosis (Group 11). The clinical features and the pathological anatomy of this form of bone cysts are discussed, as well as its aetiology. The pain precipitated by these cysts is very favorably affected by operative filling of the cyst with autologous spongiosa, as shown by follow up of the 19 operations done by the authors. These operations were done on an average 7 years previously. The result was good or satisfactory in 17 out of these 19 cases. The 2 treatment failures were due to wrong indication for operation — the simultaneous arthrosis was already to advanced. The authors prefer for this operation the Watson Jones approach and recommend, if a large aceta-bulum-roof-cyst is present, immediate filling of the cyst also if an intertrochanteric osteotomy is done at the same time because of prearthrosis or arthrosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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