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  • 1
    ISSN: 1077-3118
    Quelle: AIP Digital Archive
    Thema: Physik
    Notizen: Pulses of 193 nm radiation from an ArF laser with energies exceeding 0.5 J/cm2 have been shown to modify 40–60 nm thick layers of {100} and {110} oriented diamond surfaces. These layers exhibit highly anisotropic electrical and optical properties which have principal in-plane axes along the 〈110〉 directions. The minimum resistance is (4–10)×10−4 Ω cm, and minimum in the optical transmittance and maximum in the reflectance occur when the electric field vector of the incident polarized light is aligned along the low resistance direction. Transmission electron microscopy indicates that the modified layer primarily consists of unidentified graphite-like carbon phases embedded in diamond. The first-order electron diffraction spots correspond to lattice spacings of 0.123, 0.305, and 0.334 nm. The modified layer is stable at 1800 °C, forms ohmic contacts to type IIb diamond, and supports epitaxial diamond growth.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Woodbury, NY : American Institute of Physics (AIP)
    Applied Physics Letters 54 (1989), S. 1631-1633 
    ISSN: 1077-3118
    Quelle: AIP Digital Archive
    Thema: Physik
    Notizen: The deposition of SnO2 films has been demonstrated using an ArF (193 nm) excimer laser to drive the photochemical reactions of mixed SnCl4 and N2 O vapors. Without any annealing, films 100 nm thick grown on room-temperature substrates have resistivities as low as 0.04 Ω cm. The optical band gap of 3.20 eV and transmission cutoff wavelength of 330 nm compare favorably with the best films obtained using alternate higher temperature techniques. Subsequent annealing does not increase the film's conductivity. Selective area growth of 10-μm-wide lines has been performed using proximity printing. The maximum temperature excursion during the laser pulse is estimated to be 300–400 °C.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 3
    ISSN: 1520-510X
    Quelle: ACS Legacy Archives
    Thema: Chemie und Pharmazie
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Woodbury, NY : American Institute of Physics (AIP)
    Applied Physics Letters 67 (1995), S. 1766-1768 
    ISSN: 1077-3118
    Quelle: AIP Digital Archive
    Thema: Physik
    Notizen: Nanocrystalline silicon aggregates imbedded in a predominantly amorphous silicon layer have been observed in anodically etched p-Si(100) by using valence band x-ray photoelectron spectroscopy and lattice imaged high-resolution transmission electron microscopy (XTEM). XTEM has identified the as-prepared porous silicon to be a mixed phase of amorphous and nanocrystalline silicon, with the nanocrystalline aggregates being randomly dispersed throughout the full thickness of a 1 μm thick amorphous layer and exhibiting a size distribution from 2 to 5 nm in diameter. The abundance of the nanocrystalline aggregates seems to decrease as the anodic etching proceeds and as the sample is irradiated by x rays at room temperature in ultrahigh vacuum. Valence band photoelectron measurements show evidence for a crystalline-to-amorphous phase transition induced by x radiation which may, in part, be activated by photoelectron stimulated hydrogen desorption. The x-ray irradiated samples also exhibit a significant reduction in photoluminescence yield, possibly caused by a reduction in the density of nanocrystallites. The observed mixed phase porous silicon and the metastability of the nanocrystallites help to explain apparent contradictory descriptions of the nature of porous silicon. © 1995 American Institute of Physics.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 5
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    s.l. : American Chemical Society
    Industrial and engineering chemistry 11 (1972), S. 623-626 
    Quelle: ACS Legacy Archives
    Thema: Chemie und Pharmazie , Werkstoffwissenschaften, Fertigungsverfahren, Fertigung
    Materialart: Digitale Medien
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  • 6
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    s.l. : American Chemical Society
    The @journal of physical chemistry 〈Washington, DC〉 64 (1960), S. 525-529 
    Quelle: ACS Legacy Archives
    Thema: Chemie und Pharmazie , Physik
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 7
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    s.l. : American Chemical Society
    Inorganic chemistry 19 (1980), S. 3707-3712 
    ISSN: 1520-510X
    Quelle: ACS Legacy Archives
    Thema: Chemie und Pharmazie
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 8
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Amsterdam : Elsevier
    Tetrahedron 21 (1965), S. 3311-3323 
    ISSN: 0040-4020
    Quelle: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Thema: Chemie und Pharmazie
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 9
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Chirurg 67 (1996), S. 807-813 
    ISSN: 1433-0385
    Schlagwort(e): Key words: Inguinal hernia ; Laparoscopic hernioplasty ; Topographic anatomy ; Schlüsselwörter: Leistenhernie ; laparoskopische Hernioplastik ; topographische Anatomie ; Leiste
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung. In der Diskussion über Sinn und Unsinn einer laparoskopischen Leistenbruchversorgung wird immer wieder die Gefährdung wichtiger anatomischer Strukturen durch den extraperitonealen oder transabdominellen präperitonealen Zugang angeführt. Anhand von eigenen anatomischen Präparationen an acht Leichen des Anatomischen Institutes der Universität Ulm wird auf die topographische Anatomie der Leistenregion und seiner wichtigen Strukturen hingewiesen. Unsere Erkenntnisse werden zu einer Metaanalyse der bisher publizierten Komplikationen dieser neuen Technik der Leistenbruchversorgung in Bezug gesetzt. Unter genügender Berücksichtigung der topographischen Anatomie kann die Komplikationsrate der laparoskopischen Leistenbruchversorgung weiter deutlich gesenkt werden.
    Notizen: Summary. Accidental injury of important anatomic structures is a factor frequently mentioned in the discussion of the sense of laparoscopic hernia repair via the transabdominal or extraperitoneal approach. We describe the topographic anatomy of the inguinal region and point out important structures in this area as found in our anatomic preparations of eight specimens at the Department of Anatomy of the University of Ulm. These observations are correlated with a meta-analysis of published data on complications of this new technique for inguinal hernia repair. It is concluded that complications of laparoscopic inguinal hernia repair can be avoided if the topographic anatomy of the inguinal region is sufficiently taken into consideration.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 10
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Chirurg 68 (1997), S. 1262-1267 
    ISSN: 1433-0385
    Schlagwort(e): Key words: Pylorus-preserving partial duodenopancreatectomy ; Ductal pancreatic carcinoma ; Morbidity ; Prognosis. ; Schlüsselwörter: Pyloruserhaltende partielle Duodenopankreatektomie ; duktales Pankreascarcinom ; Prognose ; Morbidität.
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung. Anhand einer Studie mit prospektiv erhobenen Daten wurde die Wertigkeit der pyloruserhaltenden partiellen Duodenopankreatektomie (PPPD) im Vergleich zur partiellen Duodenopankreatektomie nach Whipple (PD) bei Patienten mit einem duktalen Pankreascarcinom bzgl. postoperativer Morbidität, Letalität und Prognose verglichen. Von Mai 1990 bis April 1995 gingen 130 Patienten in die Studie ein, wobei 61 eine PD bzw. 69 Patienten eine PPPD erhielten. Alle Patienten wurden in 6monatigen Abständen im Rahmen der Tumornachsorge nachuntersucht. Das mediane Nachuntersuchungsintervall lag bei den Patienten bei 36 Monaten; die Überlebenskurven wurden nach Kaplan-Meier errechnet. Es zeigte sich, daß die PPPD bei Patienten mit duktalem Pankreaskopfcarcinom ohne Infiltration des Duodenums die technisch einfachere, blutsparendere, schnellere Operationsmethode ist, die zu keinen erhöhten perioperativen Komplikationen führt. Magenentleerungsstörungen waren allenfalls temporär und unterschieden sich nicht signifikant von der Standardoperation nach Whipple (PD). Die mediane Überlebenszeit der Patienten in der PD-Gruppe lag in bezug auf alle Stadien bei 10,8 Monaten, in der PPPD-Gruppe bei 21 Monaten. Dieser an sich signifikante Unterschied erklärt sich jedoch aus der etwas unterschiedlichen Verteilung der UICC-Stadien in beiden Behandlungsgruppen. Betrachtet man das häufigste Stadium (UICC-Stadium III), so konnte kein Unterschied in den medianen Überlebenszeiten zwischen den Gruppen festgestellt werden: Sie liegen bei 10,1 bzw. 11,2 Monaten. Die PPPD stellt somit eine radikale Operationsmethode dar, die die Prognose der Erkrankung nicht verschlechtert.
    Notizen: Summary. In a study compiling the data in a prospective manner, the value of the pylorus-preserving duodenopancreatectomy (PPPD) compared to partial duodenopancreatectomy (PD) in patients suffering from ductal pancreatic carcinoma was assessed. Postoperative morbidity, mortality and overall prognosis were analysed. From May 1990 to April 1995 130 patients entered the study; 61 underwent PD, 69 patients had PPPD. The patients were regularly followed up every 6 months and the median follow-up period for all patients was 36 months. PPPD in patients with ductal pancreatic head carcinoma without infiltration of the duodenum is the technically simpler and faster operation method with significantly less blood loss. Moreover, PPPD did not lead to increased postoperative complications. The median survival rate of patients in the PD group was 10.8 months, in the PPPD group 21 months. This significant difference derives from the fact that the tumor stages were unevenly distributed. Regarding the most common stage (stage III according to UICC) the median survival times were almost identical (PD group 10.1 months, PPPD group 11.2 months). The PPPD operation seems to be a sufficiently radical procedure which does not worsen the prognosis of the disease.
    Materialart: Digitale Medien
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