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  • 11
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 14 (1935), S. 1036-1039 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Auf Grund von Beobachtungen an 100 medikamentös unbehandelten jungen Keuchhustenkindern wurde der Umfang der täglichen Schwankungen in der Zahl der Hustenanfälle und der Verlauf der Anfallshäufigkeitskurve und ihre Streuungen während des gesamten Krankheitsverlaufes festgestellt. Es wurde nachgewiesen, daß die Schwankungen des Krankheitsverlaufes beim Keuchhusten ungewöhnlich groß sind und infolgedessen nur sehr selten Gelegenheit gegeben ist, in der üblichen Weise vorzugehen und ausreichend große, unter gleichen Umweltsbedingungen gehaltene Gruppen behandelter und unbehandelter Kinder für die Beurteilung eines Heilversuches miteinander zu vergleichen. Daher wurde eine „Normal-Verlaufskurve“ des Keuchhustens aufgestellt und gezeigt, auf welche Weise sie vorteilhaft als Grundlage zur Beurteilung therapeutischer Versuche benutzt werden kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 12
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Histamine release events were shown in a prospective randomized controlled trial in patients undergoing elective general surgery with an extraordinarily high incidence: 73 per cent. This high incidence was explained by several factors: — the sample size which was much greater than in previous studies — the improved plasma histamine assay — the precise definition of histamine release in clinical conditions and its measurement at the top of Bateman functions — the standardized induction of anaesthesia and preparation of the surgical patient — and finally the considerable number of cancer patients since more than 60% of the reactions 〉5 ng/ml occurred in this group which comprised only 20% of the study population. Two cases of life-threatening anaphylactoid reactions occurred in this trial corresponding to an incidence of 1 per cent. This was — again — very high compared to previous epidemiological studies. Both cases were again cancer patients and occurred in the placebo group — information given by the external study advisory group for further treatment of the individual patient. The data on the high incidence of histamine release including the high incidence of life-threatening reactions favourrationally a preoperative H1 −+H2-prophylaxis with the drugs used in this study: dimetindene and cimetidine. The question of the incidence was one of the unsettled problems which led to this trial. Analysis of the first 180 patients already answered this question more than we had ever expected.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 13
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naturwissenschaften 59 (1972), S. 420-420 
    ISSN: 1432-1904
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 14
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 71 (2000), S. 311-318 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Foot and ankle defects – Microvascular flaps – Plastic surgery. ; Schlüsselwörter: Weichteildefekt – Ferse – gestielte Lappen – freie Lappen.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Eine Defektdeckung im Fersenbereich stellt aufgrund der besonderen anatomischen und physiologischen Anforderungen eine Herausforderung dar. Das Vorgehen ist bislang nicht klar strukturiert. Patienten und Methode: Die Daten von 52 Patienten, vorzugsweise Männer, im Alter von 49 Jahren, wird in einer retrospektiven Analyse dargestellt. In 48 % war der Defekt Folge eines Traumas. 37 % der Defekte lagen im Bereich der Vollbelastungszone. Ergebnisse: Zur Defektdeckung wurden 59 operative Eingriffe, darunter eine Hauttransplantation in 16, eine lokale Lappenplastik in 3, eine gestielte Lappenplastik in 14 und eine freie mikrovaskuläre Lappenplastik in 17 Fällen durchgeführt. Eine Amputation erfolgte bei 4 Patienten. Komplikationen traten bei 18 Patienten auf. Schlußfolgerungen: Anhand der eigenen Ergebnisse und unter Berücksichtigung der aktuellen Literatur wurde ein Algorithmus zum therapeutischen Vorgehen entwickelt, der ein strukturiertes Vorgehen erlaubt, aber auch die Notwendigkeit vielfältiger plastischer Deckungsalternativen zeigt.
    Notes: Abstract. Introduction: The treatment of soft tissue defects of the foot and ankle region remains a challenge, because special anatomical and physiological properties have to be considered. Patients and methods: The data of 52 patients, who were treated between 1994 and 1998, were analyzed. 48 % were posttraumatic defects and were located in the weight bearing zone in 37 %. Results: Fifty-nine procedures were used, including skin transplantation in 16 patients, local flaps in 3 cases, regional flaps in 14 cases, and microvascular procedures in 17 cases. Amputation was required in 4 patients. The overall success rate was 92 %. Complications occurred in 18 patients. Conclusions: Using these data and evaluation of the actual literature lead to the development of an algorithm for the treatment of defects in this area. The modern armamentarium of plastic surgery offers the possible different treatment modalities.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 15
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Schlüsselwörter: Thoraxwanddefekt ; Sternumregion ; VRAM-Lappen ; TRAM-Lappen. ; Keywords: Thoracic wall defect ; Sternal region ; VRAM flap ; TRAM flap.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract. Longitudinal osteocutaneous defects of the sternal region including the caudal third were reconstructed in 15 patients during a 3-year period by using the “vertical (VRAM)- and transverse rectus abdominis muscle” (TRAM) flap. The majority of the defects resulted from chronic osteomyelitis after previous cardiothoracic surgery or were due to former therapy of breast cancer. Three VRAM/TRAM flaps were primarily transferred as free flaps with microvascular anastomosis in the axilla region. Nine out of 12 pedicled VRAM or TRAM flaps required an additional microvascular anastomosis because of imminent venous or arterial insufficency (“supercharging”). Therefore, operative technique and operating time of the pedicled and free flap for reconstruction of longitudinal sternal defects are comparable. Adequate reconstruction and rehabilitation was achieved in 11 cases. In 2 patients revision and partial secondary defect coverage was required. Two male patients died postoperatively due to their preexisting condition.
    Notes: Zusammenfassung. Langstreckige osteocutane Defekte der Sternumregion mit Einbeziehung des caudalen Sternumdrittels wurden in einem Zeitraum von 3 Jahren bei 15 Patienten mit dem „Vertikalen (VRAM)- und dem Transversalen Rectus Abdominis Muskel“ (TRAM)-Lappen plastisch-chirurgisch rekonstruiert. In der überwiegenden Zahl der Fälle handelte es sich um eine Sternumosteitis nach kardiochirurgischer Intervention und um ventrale Thoraxwanddefekte nach Therapie eines Mammacarcinoms. Drei der VRAM/TRAM-Lappenplastiken erfolgten primär frei mit mikrovaskulärem Anschluß in der Axillaregion. Bei 9 von 12 gestielten VRAM- oder TRAM-Lappen wurde eine zusätzliche mikrochirurgische Anastomose wegen drohender venöser oder arterieller Insuffizienz durchgeführt (sog. „Supercharging“). Daher ist der technische und zeitliche Aufwand der gestielten und primär freien VRAM/TRAM-Lappenplastik bei der Deckung langstreckiger Defekte der Sternumregion vergleichbar. Eine primäre Defektdeckung und Infektsanierung konnte in 11 Fällen mit dem VRAM/TRAM erzielt werden. Bei 2 Patienten mußte eine Revision mit partieller sekundärer Defektdeckung erfolgen. Zwei männliche Patienten verstarben postoperativ aufgrund einer vorbestehenden Grunderkrankung.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 16
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Schlüsselwörter: Mikrochirurgie ; freie Lappenplastik ; Achillessehnendefekt ; Weichteildeckung ; untere Extremität. ; Keywords: Microsurgery ; Free flap ; Achilles tendon defect ; Soft tissue coverage ; Lower extremity.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract. Introduction: Coverage of the exposed Achilles tendon requires thin, supple tissue to provide adequate range of motion and a satisfying aesthetic result for the distal lower extremity. Various local flaps and free flaps have been described for reconstruction of small and large defects. Small defects can be closed with local tissue, whereas free flap coverage may be necessary for coverage of large defects. Methods: From July 1993 to September 1998 14 patients between the age of 15 and 74 years (mean 47 years; 3 female, 11 male) underwent free flap coverage for the exposed Achilles tendon due to primary trauma, chronic wounds or tumors. The mean duration of follow-up was 33.3 months. The defect size ranged from 8 × 8 to 25 × 28 cm. Results: Six parascapular flaps (three with a vascularized scapular fascial extension), four radial forearm flaps and four latissimus dorsi flaps (one combined with free serratus fascia) were used for soft tissue coverage over the Achilles tendon. Thirteen flaps survived. In one case a parascapular flap had to be removed due to venous thrombosis and a free latissimus dorsi flap was used as secondary salvage procedure. The donor site morbidity was acceptable for most patients after flap harvesting in the subscapular region and also satisfactory in the forearm region. Average active range of motion in the upper ankle joint was 15-0-40 ° for extension/flexion. All patients were satisfied with the functional and aesthetic result. Conclusion: Soft tissue coverage over the exposed Achilles tendon requires an optimal solution for each patient to achieve an aesthetically pleasing result and acceptable function. Microvascular free flaps can be used to reconstruct medium and large defects and to provide gliding tissue for the Achilles tendon. The complication rate of microvascular flaps is comparable with that of local flaps.
    Notes: Zusammenfassung. Einleitung: Zur adäquaten Deckung von Weichteildefekten und chronisch instabilen Narben mit exponierter Achillessehne ist die Übertragung von dünnem, geschmeidigem Gewebe erforderlich. Erstrebenswert ist das möglichst optimale Wiederherstellen der ursprünglichen Kontur und Funktion der distalen Unterschenkelregion. Die Deckung verschiedenartiger Defekte sollte die Größe des Areals berücksichtigen und kann sowohl durch lokale, als durch freie Lappenplastiken erfolgen. Methoden: Von Juli 1993 bis September 1998 wurde bei 14 Patienten (3 Frauen, 11 Männer) im Alter zwischen 15 und 74 Jahren (Durchschnittsalter 47 Jahre) eine Weichteildefektdeckung im Bereich der Achillessehne durch eine freie, mikrochirurgische Lappenplastik durchgeführt. Der durchschnittliche Nachuntersuchungszeitpunkt betrug 33,3 Monate. Die Größe des zu verschließenden Defekts variierte zwischen 8 × 8 – 25 × 28 cm. Ergebnisse: Es wurden 6 Paraskapularlappen (davon 3 mit Scapulafascien-Extension), 4 Radialislappen, sowie 4 M. latissimus dorsi Lappen (davon ein Lappen kombiniert mit Serratusfaszie) zur Defektdeckung verwendet. Die Spendermorbidität im Rückenbereich war für den Großteil der Patienten akzeptabel, im Unterarmbereich befriedigend. Die postoperative Beweglichkeit im oberen Sprunggelenk betrug im Mittel 15-0-40 ° (Extension-Flexion). Alle Patienten waren mit dem Operationsresultat hinsichtlich Funktion und Ästhetik im Vergleich zur Situation vor der Operation zufrieden. Schlußfolgerung: Weichteildeckungen über der exponierten Achillessehne erfordern die Berücksichtigung funktioneller und ästhetischer Gesichtspunkte. Zum Erhalt der Sehnengleitfähigkeit, dem Verstärken der Sehne selbst und zur Konturierung des Unterschenkeldefekts haben sich im Falle größerer Defekte freie Lappenplastiken bewährt. Die Komplikationsrate freier Lappenplastiken ist am distalen Unterschenkel mit der von lokalen Lappenplastiken vergleichbar.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 17
    ISSN: 1432-5241
    Keywords: Key words: Basal cell carcinomas—Photodynamic diagnosis—Aminolevulinic acid
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. We describe a 56-year-old Caucasian man with history of multiple regressed basal cell carcinomas. During the last 20 years approximately 200 histologically proven basal cell carcinomas preferentially localized on the face were surgically treated. Several large skin grafts were necessary to cover the extensive tissue defects on the face and scalp. Although all excised tissues were histologically proven to be basal cell carcinomas with tumor-free margins, new tumors developed in proximity to the skin graft margins. The dissemination of the new tumors made it difficult to perform additional invasive operation procedures without influencing the cosmetic result. Thus, we used photodynamic diagnosis to improve detection and demarcation of the neoplastic tissues. This procedure facilitated surgical planning and enabled primary in toto excisions. Surgical trauma and a number of interventions were thus minimized with the consequence of improved cosmetic and functional results.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 18
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 374 (1989), S. 185-188 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Mediastinal tumor ; Extragonadal seminoma ; Resection of vena cava superior
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die seltenen primären extragonadalen Seminome sind mit in die Differentialdiagnose des unklaren Mediastinaltumors einzubeziehen. Die Symptomatik ist uncharakteristisch, die Diagnose wird in den meisten Fällen durch eine Thoracotomie bzw. Sternotomie gestellt. Therapeutisch steht das chirurgische Vorgehen mit kurativer Zielsetzung oder palliativer Tumorverkleinerung im Vordergrund. Bei makroskopisch vollständig entferntem Tumor ist die Nachbestrahlung des Mediastinums zu diskutieren, bei metastasierendem Tumor sollte postoperativ eine Chemotherapie mit Cisplatin enthaltenden Kombinationen durchgeführt werden.
    Notes: Summary Primary mediastinal seminoma is an uncommon lesion and should be included in the differential diagnosis of mediastinal tumors. Symptoms and signs may not be clear and in most cases the diagnosis is made by sternotomy or thoracotomy. Our recommendation is that patients with primary mediastinal seminoma should undergo curative resection or reductive surgery. Curative resection should be followed by radiation therapy. Chemotherapy with cisplatin-containing combinations should be reserved for patients who have metastases at the time of diagnosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 19
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of clinical microbiology & infectious diseases 6 (1987), S. 281-285 
    ISSN: 1435-4373
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A new rapid technique for detection of serum treponemal antibodies is described which is based on an enzyme-linked immunoassay using nitrocellulose as solid phase. With this technique antigen-antibody binding is accelerated by the filtration of the antibody solution through the antigen-coated nitrocellulose filter instead of its remaining over the solid phase for incubation. Test results are available in less than 15 min. Serum specimens from 255 syphilitics and 829 non-infected subjects were investigated. The sensitivity and specificity of the Treponema pallidum enzyme-linked immunofiltration assay were comparable to those of the Treponema pallidum haemagglutination assay and the fluorescent treponemal antibody absorption test.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 20
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 830-831 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Colorectal surgery ; EEA stapler ; Colorectale Chirurgie ; Klammernahtanastomosen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In den Jahren 1982-1986 wurden bei 913 colorectalen Eingriffen in 165 Fällen die Kontinuität mit einem Klammernahtgerät wiederhergestellt (u. a. 116 Rectum- und Sigmacarcinome, 31 Diverticulitiden). Komplikationsrate von 20,3% versus 24% bei manueller Naht. Neun Nahtinsuffizienzen: dreimal Relaparotomie erforderlich, ein Patient verstorben. Anastomosenstenosen bei 5 Patienten — 1 Nachresektion. Technische Fehler bei 5 Patienten, davon nur einer durch das Gerät bedingt. Die locoregionäre Rezidivrate nach anteriorer Rectumresektion bei Patienten, deren Operation länger als 2 Jahre zurücklag, betrug 10,4% versus 17,8% bei Handnaht.
    Notes: Summary From 1982 to 1986, in 165 colorectal anastomoses we used a circular stapling device, the EEA Autosuture (e.g., 116 carcinomas of the rectum or sigma, 31 cases of diverticular disease). The complication rate was 20.3% versus 24% in hand-sutured anastomoses. Anastomotic dehiscence occurred in 9 cases: 3 patients required reoperation; 1 died. In 5 cases of stenosis, only 1 patient required further resection. Only one of five technical mistakes was caused by dysfunction of the EEA stapler; the others were the results of surgeon error. The local recurrence rate after anterior resection was 10.4% versus 17.8% in the hand-sutured group.
    Type of Medium: Electronic Resource
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