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  • 1995-1999  (2)
  • Achilles tendon  (1)
  • Key words Dacryocystorhinostomy • Polyurethane stent • Stenosis of the nasolacrimal duct  (1)
  • 1
    ISSN: 1352-8661
    Keywords: magnetic resonance imaging ; surface coils ; MR-imaging technology ; tissue characterization ; skin ; wrist ; finger ; Achilles tendon
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Physics
    Notes: Abstract To investigate the application of a mini-coil surface system for high-resolution MRI, 60 volunteers were examined in a 1.5-T whole-body scanner. Two replaceable probe heads were available: a circular 2.5-cm coil and a quadratic 5-cm coil, both of which were placed directly on the skin. The skin layers, Achilles tendon and finger joints were examined with the 2.5-cm coil and a FOV of 25 × 25 mm2. A matrix of 256 × 256 pixels resulted in a pixel size of 0.098 × 0.098 mm2. For imaging of the carpal tunnel, the 5-cm coil was used in transverse orientation. The FOV was 50 × 50 mm2 so that a matrix of 256 × 256 pixels led to a pixel size of 0.195 × 0.195 mm2. The resulting spatial resolution permitted visualization of the epidermis, dermis and subcutis, resulting in clear definition of anatomical detail of the musculoskeletal system. MRI measurement of skin-layer thickness did not correlate with histometric data (p〈0.05). This discrepancy was due in part to shrinkage of the tumor specimen on histologic preparation. Other causes include the motion artifacts and the limited accuracy of determining thickness on the MRI display unit.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Key words Dacryocystorhinostomy • Polyurethane stent • Stenosis of the nasolacrimal duct ; Schlüsselwörter Dakryozystorhinostomie • Polyurethan-Stent • Tränenwegsstenose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Hintergrund: Die Dakryozystorhinostomie stellt noch immer das Standardverfahren bei absoluter Tränenwegsstenose dar. In letzter Zeit wurden Methoden entwickelt, die es ermöglichen, unter Beibehaltung der natürlichen Abflußwege eine Durchgängigkeit zu erzielen. Die auf der Seldingertechnik beruhende Methode der retrograden Implantation eines durchgängigen Polyurethan-Röhrchens in den Ductus nasolacrimalis ist eine vielversprechende Alternative. Patienten und Methoden: Es wurden 30 Patienten mit einer radiologisch gesicherten Tränenwegsstenose therapiert, darunter 15 Patienten mit absoluter und 2 mit relativer postsakkaler Tränenwegsstenose. Das Alter betrug 22–87 Jahre (Mittelwert 58,9 ± 16 Jahre). Der Polyurethan-Stent wurde unter Durchleuchtungskontrolle implantiert. Seine Durchgängigkeit wurde direkt postoperativ, nach 4 Wochen und nach 8 Monaten mittels Dakryozystographie kontrolliert. Ergebnisse: Insgesamt wurden 25 kurze (35 mm) und 5 lange (45 mm) Stents implantiert. Letztere reichten bis in den Canaliculus superior. Bei 24 von 30 Patienten konnte auch nach 4 Wochen und bei 9 von 10 Patienten nach 8 Monaten Durchgängigkeit des Stents klinisch nachgewiesen werden. Bei einer Patientin mußte der Stent unter Durchleuchtungskontrolle wieder rekanalisiert werden. Bei einem weiteren Patienten kam es zu einer Verlagerung eines kurzen Stents in den oberen Kanalikulus, so daß er nach 2 Monaten gezogen werden mußte. Postoperative Dakryozystitiden traten bei keinem der Patienten auf. Schlußfolgerung: Erfolgs- und Komplikationsraten lassen den Polyurethan-Stent als eine echte Alternative zur Toti-Operation erscheinen, wenngleich die Nachkontrollzeiten noch zu kurz für eine abschließende Beurteilung sind. Die Vorteile liegen im geringeren Zeitaufwand, der fehlenden Hautinzision und der problemloseren Anästhesie, die Nachteile in der bisherigen Notwendigkeit einer Durchleuchtungseinheit.
    Notes: Summary Dacryocystorhinostomy is still the standard procedure complete stenosis of the nasolacrimal duct. New methods try to preserve the natural lacrimal pathway. Song implanted in 1995 a nasolacrimal polyurethane stent through the nasolacrimal duct. The results and complications of this new method are described in this prospective study. Methods: Thirty consecutive patients with complete obstruction of the nasolacrimal duct or lacrimal sac were included in the study. The stenosis was localized by dacryocystography. The ages ranged from 22 to 87 years (mean, 58.9 ± 16 years). Dacryocystography was performed immediately, 4 weeks and 8 months after the procedure to verify the position and patency of the stent. Results: Twenty-five short (35 mm) and 5 long (45 mm) stents were implanted. Twenty-four of 30 patients after 4 weeks and 9 of 10 patients after 8 months had reduced or no complaints. In 1 patient the stent was obstructed. Forceful irrigation with saline solution permitted recanalization. In 1 patient the stent had moved into the upper canaliculus. Because of irritation of the canaliculus it had to be pulled out after 2 months. Conclusion: The follow-up is still too short to recommend stent implantation as a real alternative to dacryocystorhinostomy. The main advantages are that the procedure is faster, no incision is necessary, and the local anesthesia is easier. The disadvantage is the need for X-ray examination.
    Type of Medium: Electronic Resource
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