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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 67 (1989), S. 248-252 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Primary aldosteronism ; Calcium antagonists
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The chronic effect of the calcium antagonist nitrendipine was investigated on blood pressure (BP), plasma aldosterone concentration (PAC), plasma renin activity (PRA), and serum potassium in six patients with primary aldosteronism, either due to an (unilateral) aldosterone-producing adenoma (APA;n=3; age, 44±4 years; PAC, 312±96 pg/ml; PRA, 〈0.1 ng/l·h; serum potassium, 2.8±0.3 mmol/l) or to bilateral idiopathic hyperaldosteronism (IHA;n=3; age, 49±1 years; PAC, 212±32 pg/ml; PRA, 0.1±0.1 ng/l·h; serum potassium, 3.3±0.2 mmol/l). After with-drawal of antihypertensive medications at least 3 weeks prior to the study, nitrendipine was given orally in a daily dosage of 40 to 60 mg. BP, PAC, PRA, and serum potassium were determined before (see data above) and after 4 weeks of nitrendipine therapy. After 4 weeks, BP was significantly reduced (178±10 to 165±6 mmHg systolic, 109±7 to 101±6 mmHg diastolic) in three patients with APA and in two with IHA. No significant changes of PAC, PRA, and serum potassium were observed in these patients. However, one patient with clinical characteristics of IHA and a long-term history of diuretic therapy showed a complete normalization of BP, PAC, PRA, and serum potassium, suggesting that the etiology of autonomous hyperaldosteronism in this patient might differ from typical primary aldosteronism. From these findings we conclude that calcium antagonists may be helpful in lowering BP in those patients with primary aldosteronism who develop intolerable side effects under treatment with spironolactone or trilostane. However, calcium antagonists do not normalize hormonal and electrolyte abnormalities in primary aldosteronism. Normalization of PAC, PRA, BP, and serum potassium after calcium channel blockade in some patients with clinical characteristics of IHA might point to a calcium-dependent subset of autonomous hyperaldosteronism, provisionally termed “diuretic-induced tertiary hyperaldosteronism.”
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 59 (1981), S. 791-795 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Renin release ; Furosemide ; Ethacrynic acid ; Reninfreisetzung ; Furosemid ; Ethacrynsäure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurden die Mechanismen der Reninfreisetzung nach Furosemid und Ethacrynsäure beim Menschen untersucht. Geprüft wurde die Hypothese, ob akute Volumenverschiebungen innerhalb des Niederdrucksystems nach Furosemid zu einer neural vermittelten Reninstimulation führen. Sowohl Immersion in einem Wasserbad als auch Betablokkade reduzierte den Reninanstieg nach Furosemid nicht jedoch nach Ethacrynsäure. Es wird geschlossen, daß die akute Reninfreisetzung nach Furosemid, nicht jedoch nach Ethacrynsäure teilweise auf neuralen Reflexmechanismen — ausgehend von Volumenrezeptoren des Niederdrucksystems — beruht.
    Notes: Summary The mechanisms of renin release after furosemide (F) and ethacrynic acid (EA) in man were examined. We evaluated whether acute volume shifts within the low pressure system after F induce renin release via neural pathways. Immersion in a water-bath or beta-blockade reduced the increase of plasma renin concentration after F but not after EA. It is concluded that acute renin release after F but not after EA in man is partially due to neurally mediated reflexes originating from volume receptors in the cardiopulmonary area.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Plasma renin activity ; Angiotensin II ; Cardiac edema ; Furosemide ; Regulation of sodium balance ; Plasma-Renin-Aktivität ; Angiotensin II ; kardiale Hydropsie ; Furosemid ; Regulation des Naturiumhaushaltes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 8 Gesunden und 21 Kranken mit kardialer Insuffizienz wurden Renin-Aktivität (PRA) und Angiotensin II-Konzentration (A II) im Plasma, Serumnatrium und -kalium und renale Na+-, K+- und Flüssigkeitsexkretion vor sowie 2, 4 und 6 Std nach i.v. Gabe von 0,3 mg Furosemid/kg untersucht. Die PRA wurde biologisch, A II radioimmunologisch bestimmt. Die Gesunden reagierten mit signifikanten Anstiegen der PRA- und A II-Werte (P〈0,005), die Kranken mit kardialer Insuffizienz zeigten 3 verschiedene Verhaltensmuster der PRA: Absinken unter den Ruhewert (4 Fälle), Anstieg (4 Fälle) und Gleichbleiben (14 Fälle, davon 11 ohne meßbare PRA). Eine mangelhafte Stimulierbarkeit der PRA ist somit auch bei kardialer Hydropsie möglich. Die Pat. mit abfallender bzw. gleichbleibender PRA waren vornehmlich Schwerkranke mit ausgeprägter Hydropsie; sie wiesen nach Furosemid im Mittel gleich große, im einzelnen z.T. weit höhere Na+-Verluste auf als die Gesunden. Dies könnte durch die Annahme eines (zentralnervösen) Systems erklärt werden, das die renale Na+-Verlustrate in Beziehung zum Na+-Gesamtbestand setzt und erst ab einer kritischen Relation gegenregulatorisch die Steigerung der Reninfreisetzung veranlaßt. Diese Vermutung wurde durch Untersuchung einer Patientin vor und nach Ödemausschwemmung wahrscheinlich gemacht. PRA- und A II-Werte verhielten sich konkordant (r=+0,627,P〈0,001).
    Notes: Summary In 21 patients with congestive heart failure and 8 normal controls plasma renin activity (PRA), angiotensin II (A II), sodium and potassium concentrations in plasma and renal Na+, K+, and water excretion were measured before and 2, 4, and 6 hours after an intravenous injection of Furosemide (0.3 mg/kg). PRA was determined biologically, A II by radioimmunoassay. The control group showed a significant increase of PRA and A II levels (P〈0.005). In patients with congestive heart failure, three different patterns of PRA were observed: decrease (4 cases), increase (4 cases) and no change (14 cases which comprise 11 patients without detectable PRA), compared to the individual control value. Thus, inadequate stimulation of PRA may occur in congestive heart failure, too. Particularly the patients with decreasing or unchanged PRA suffered from severe cardiac insufficiency with severe edema. After application of Furosemide, these patients showed in average the same, some of them a much higher Na+ loss than the controls. These results could be explained by the assumption of the presence of a control mechanism, possibly located in the brain, that detects the renal Na+ excretion in relation to the total body Na+ and induces the counterregulatory renin secretion not unless a certain reference value is attained. This hypothesis was supported by the results obtained in the same patient before and after loss of edema. PRA and A II values were concordant (r=+0.627,P〈0.001).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Primary aldosteronism ; Regulation of aldosteronesecretion ; Renin-angiotensin-aldosterone-system ; Sodiumloading ; Primärer Hyperaldosteronismus ; Aldosteronregulation ; Renin-Angiotensin-Aldosteronsystem ; Natrium-Belastung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über diagnostische Erfahrungen an 10 Patienten mit primärem Hyperaldosteronismus berichtet, bei denen Serumelektrolyte, Plasma-Reninaktivität und Aldosteronsekretion während einer natriumarmen Periode und unter Natriumbelastung untersucht wurden. 7 der 10 Patienten mit klinisch gesichertem Hyperaldosteronismus wurden nach der Diagnosestellung operiert, wobei sich in 3 Fällen ein singuläres Nebennierenrindenadenom fand, in 3 Fällen eine beiderseitige mikronoduläre Hyperplasie und in einem Fall eine Kombination von beiden. Die Natriumbelastung über 7 Tage mit 200–250 mval Natrium pro Tag führte bei 7 von 10 Patienten zur Senkung der Aldosteronsekretion, jedoch in keinem Fall zu einer Normalisierung derselben. Die Plasma-Reninaktivität der Patienten war während der Natriumentzugsperiode in gleichem Maße supprimiert wie während der Natriumbelastungsphase. Bei 8 von 10 Patienten wurde unter NaClreicher Ernährung ein Abfall des Serumkaliums beobachtet im Unterschied zu 76 Patienten mit essentieller Hypertonie, bei denen Natriumbelastung nicht zu Veränderungen des Serumkaliumspiegels führte.
    Notes: Summary In 10 patients with primary hyperaldosteronism, plasma electrolytes, plasma renin activity and aldosterone secretion were assessed during low and high sodium diet. 7 of 10 patients with the clinical syndrome of primary hyperaldosteronism underwent surgical exploration and treatment: in three cases, a singular adenoma was found in the adrenal cortex, three patients showed micronodular hyperplasia of the zona glomerulosa on both sides, and a combination of both was seen in one case. In 7 of 10 patients high sodium diet with 200–250 mval Na+/day for 7 days resulted in markedly lowered aldosterone secretion, but never was normal aldosterone secretion reached. The plasma renin activity of the group of patients with primary hyperaldosteronism was suppressed to a similar extent during low and during high sodium diet. High sodium diet induced a decrease in plasma potassium concentration in 8 of 10 patients which is in contrast with the findings in 76 patients with essential hypertension; in these patients the plasma potassium levels were not modified by changing the daily sodium intake.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim [u.a.] : Wiley-Blackwell
    Materials and Corrosion/Werkstoffe und Korrosion 33 (1982), S. 404-410 
    ISSN: 0947-5117
    Keywords: Chemistry ; Polymer and Materials Science
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Description / Table of Contents: Corrosion behaviour of stainless steels in halogen containing solutions.Halogenated hydrocarbons are widely used for cleaning metallic objects. Since solvents of this type undergo hydrolyzation in presence of water, serious damage is apprehended especially for alloys known to be sensitive against chloride-induced stress corrosion.These tests were intended to check the risk of corrosion when halogenated hydrocarbons are used as a solvent for cleaning metallic surfaces, and if a residual fluid - trapped within small crevices or holes - is stressed by hot water or water vapour.Halogenated hydrocarbons have thus been proved to be dangerous only when metallic parts are exposed to the condensing solvent zone containing just small amounts of water. In excess of water, no corrosion or cracks could be observed.Although, according to results obtained, risks of corrosion can be kept at a low level, it is recommended to avoid the use of halogenated solvents in case the removal of trapped fluid is limited.
    Notes: Halogenierte Kohlenwasserstoffe finden zur Reinigung metallischer Gegenstände breite Anwendung. Da Lösemittel dieser Art in Anwesenheit von Wasser hydrolysieren, werden ernste Schäden speziell bei Legierungen befürchtet, die für ihre Anfälligkeit für Spannungsrißkorrosion bekannt sind.Mit den vorliegenden Untersuchungen wurde beabsichtigt, das Korrosionsrisiko abzuschätzen, das sich ergibt, wenn halogenierte Kohlenwasserstoffe als Reinigungsmittel für metallische Oberflächen verwendet werden und Flüssigkeitsreste, die in engen Spalten oder Löchern gefangen sind, mit heißem Wasser oder Wasserdampf beaufschlagt werden.Halogenierte Kohlenwasserstoffe haben sich dabei nur dann als gefährlich herausgestellt, wenn die Metalle der Kondensationszone von verdampftem Lösemittel bei Anwesenheit von wenig Wasser ausgesetzt werden. Liegt Wasser im Überschuß vor, konnten keine Korrosion oder Spannungsrisse beobachtet werden.Obgleich jedoch, den Untersuchungsresultaten entsprechend, das Korrosionsrisiko gering gehalten werden kann, wird empfohlen, auf eine Verwendung halogenierter Kohlenwasserstoffe möglichst zu verzichten, wenn die Möglichkeiten einer vollständigen Entfernung des Lösemittels beschränkt sind.
    Additional Material: 12 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Zeitschrift für die chemische Industrie 81 (1969), S. 904-905 
    ISSN: 0044-8249
    Keywords: Chemistry ; General Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Additional Material: 1 Tab.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Angewandte Chemie International Edition in English 8 (1969), S. 885-886 
    ISSN: 0570-0833
    Keywords: Chemistry ; General Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 0365-9631
    Keywords: Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Berichte der deutschen chemischen Gesellschaft 53 (1920), S. 681-685 
    ISSN: 0365-9631
    Keywords: Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Berichte der deutschen chemischen Gesellschaft 55 (1922), S. 282-288 
    ISSN: 0365-9631
    Keywords: Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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