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  • 11
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 46 (1968), S. 1067-1072 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 12
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 47 (1969), S. 613-619 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 13
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 60 (1982), S. 237-242 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Cholestasis ; Bile salt enzyme interaction ; Enzyme inhibition ; Enzyme alteration ; Cholestase ; Gallensalz-Enzym-Wechselwirkung ; Enzyminhibition ; Enzym-Strukturveränderung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wechselwirkungen zwischen Gallensäuren und Zellbestandteilen sind im Zusammenhang mit Untersuchungen zur Cholestase von erheblicher Bedeutung. Schwerpunkte sind dabei die Wirkungen der verschiedenen Gallensäuren auf die Struktur von Lipiden und Proteinen. Die Wechselwirkungen mit Lipiden sind in erster Linie wegen der damit verbundenen Störung der Membranstruktur von Bedeutung, die den Zellstoffwechsel durch Aufhebung der Kompartimentierung in Unordnung bringen kann. Durch Wechselwirkungen mit Proteinen können Konformationsänderungen eintreten, die spezifische Funktionsleistungen in Mitleidenschaft ziehen. Von besonderer Wichtigkeit sind dabei Enzyme, da sie entscheidende Funktionsträger zellulärer Prozesse darstellen. In der vorliegenden Arbeit wurde daher die Wirkung verschiedener Gallensäuren auf die Aktivität von Schlüsselenzymen der Leber untersucht. In kinetischen Tests wurden Enzymaktivitäten geprüft, mit elektrophoretischen Verfahren strukturelle Veränderungen an den Enzymen. Es konnte nachgewiesen werden, daß bereits weit niedrigere Gallensäurekonzentrationen als sie in der Gallenflüssigkeit vorkommen, bei gewissen Enzymen zu einem vollständigen Aktivitätsverlust führen. Es ist auffällig, wie unterschiedlich empfindlich verschiedene Enzyme auf die Anwesenheit von Gallensäuren reagieren. Die verschiedenen Gallensäuren zeigen je nach Hydroxylierungsgrad charakteristische Unterschiede in ihrer Hemmwirkung auf Enzymaktivitäten. Eine Beteiligung der Wechselwirkung zwischen Gallensäuren und Enzymen bei der Ätiologie und Pathogenese der cholestatischen Leberveränderungen erscheint aufgrund der hier ermittelten Resultate möglich
    Notes: Summary Interactions between bile salts and cellular constituents are of considerable significance in studies on cholestasis. The main points of interest are the effects of the various bile salts on lipid and protein structures. Of primary interst are the interactions with lipids since these can cause disorder in cellular metabolism by eliminating compartmentalization. Conformational changes of proteins can occur through interactions with bile salts. They can involve specific functions. Of special importance here are the enzymes, since these are decisive supportive agents in cellular processes. In this paper, the effect of various bile salts on the activity of key hepatic enzymes was studied. In addition to the kinetic tests for enzyme activity, structural changes of the enzymes were studied as well using electrophoretic techniques. It could be shown that even much lower bile salt concentrations than those which occur in bile can lead to a complete inhibition of activity. The varying sensitivities of different enzymes when they react in the presence of bile salts is striking. According to the degree of hydroxylation, the various bile salts show characteristic differences in inhibitory effect on enzymatic activity. On the basis of the results reported here, it is quite possible that the interaction between bile salts and enzymes is a participating factor in the etiology and pathogenesis of cholestatic hepatic changes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 14
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 64 (1986), S. 1182-1182 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 15
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 47 (1969), S. 4-16 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Criteria and therapeutic success of intensive therapy of cardiac arrests are evaluated in 115 episodes observed in 90 patients over a period of 2 1/22 years. While basic therapy with external cardiac massage, artificial ventilation, infusion of sodium bicarbonate and electrical defibrillation is generally agreed upon, the choice of further drugs is still problematic. It is shown in 10 cases that under certain conditions even in ventricular fibrillation and ventricular tachycardia beta-receptor stimulating drugs are indicated. Electrical stimulation of the heart by an external epicardial pacemaker was unsuccessful in all of eight cases with complete asystoly or bradycardia. Immediate and long term results of cardiac arrests with adequate treatment primarely depends on the extend of the underlying disease as well as on the condition of all vital organs at the time of onset of the arrest. Ventricular fibrillation and -flutter had a better prognosis than asystoly. Twelve out of the ninety patients lived longer than four weeks after the arrest (13%). Nine of these are still living at the time of publication with an observation time from three months to two years. The chance of improving therapeutic results with intensive care lie mainly in preventing rather than curing complications such as cardiac arrests.
    Notes: Zusammenfassung Anhand von 115 im Zeitraum von 2 1/2 Jahren beobachteten Episoden von akutem Kreislaufstillstand bei 90 Patienten werden die Kriterien und Behandlungserfolge der Intensivtherapie des akuten Kreislaufstillstandes dargelegt. Während die Basis-Therapie mit externer Herzmassage, künstlicher Beatmung, Natriumbicarbonatinfusionen und elektrischer Defibrillation eindeutig feststeht, bietet die medikamentöse Führung noch immer Probleme. Zehn eigene Verlaufsbeobachtungen zeigen, daß betaadrenergische Sympathomimetica auch bei bestimmten Fällen tachysystolischer Herzrhythmusstörungen günstig wirken. Der Versuch der elektrischen Stimulation des Herzens mit einer extern angelegten epikardialen Schrittmachersonde bei akutem Kreislaufstillstand durch Asystolie oder Bradykardie führte in keinem von 8 Fällen zum Erfolg. Für die Früh- und Spätprognose sind bei adäquater Therapie in erster Linie Art und Schwere des Grundleidens sowie der morphologisch funktionelle Zustand lebenswichtiger Organe bei Einsetzen des plötzlichen Kreislaufstillstandes verantwortlich. Bei Kammerflimmern und Kammerflattern waren deutlich bessere Resultate zu erzielen, als beim akuten Kreislaufstillstand durch Asystolie. Von den 90 Patienten überlebten 12 länger als 4 Wochen (13%), 9 (10%) konnten entlassen werden und sind zum Zeitpunkt der Publikation ohne Nachwirkungen des akuten Kreislaufstillstandes. Es wird auf die Bedeutung einer lückenlosen Beobachtung Schwerstkranker und die Beachtung prämonitorischer Zeichen zur Verhütung des akuten Kreislaufstillstandes hingewiesen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 16
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 29 (1951), S. 693-697 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Von 14 Patienten mit Mitralstenosen und kombinierten Mitralfehlern, die eine Verdoppelung des 2. Herztones aufwiesen, wurden vor, während und nach einem Valsalva-Preßdruckversuch Herzschallkurven aufgenommen. Dabei zeigte sich während des Pressens eine deutliche Verlängerung des Abstandes und eine Amplitudenverkleinerung beider Anteile des 2. Herztones. In der postpressorischen Phase wurde eine Verkürzung des Abstandes beider Anteile des verdoppelten 2. Herztones und eine Intensitätszunahme der Herztöne mit Vergrößerung der Lautstärke von Geräuschen beobachtet. Die Veränderungen unterValsalvaschem Preßdruck werden auf das geringere Blutangebot an das rechte Herz zurückgeführt, das zu einer geringeren Füllung sämtlicher Herzabschnitte führt. Für die Zeitabstände der Verdoppelung des 2. Herztones spielt die Füllung des linken Vorhofes die entscheidende Rolle. Ein Zusammenhang dieser Verdoppelung mit einer Ungleichzeitigkeit im Schluß von Aorten- und Pulmonalklappe ist abzulehnen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 17
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Atrial pacing ; coronary artery disease ; ECG ; hemodynamics ; stress testing ; Angina pectoris ; Coronarinsuffizienz ; Belastungstest ; EKG ; Kreislaufphysiologie ; Vorhofschrittmacher
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Vergleichende hämodynamische Untersuchungen wurden bei 38 Coronarkranken und ebensoviclen Herzgesunden aus einer Gruppe von 143 Untersuchungen mittels kontrollierter Herzfrequenzsteigerung angestellt. Schon bei Ruhe zeigten die Coronarkranken im Durchschnitt eine niedrigere Förderleistung des Herzens bei gleichem oder gar niedrigerem Füllungsdruck des Herzens und vergleichbarem arteriellem und pulmonal-arteriellem Druck. Das hypokinetische Syndrom war außerdem durch einen erhöhten peripheren Gefäßwiderstand gekennzeichnet. Bei der stufenweisen Erhöhung der Herzfrequenz sank der Füllungsdruck des rechten und des linken Herzens, um erst bei höheren Frequenzen wieder anzusteigen. Diese Drucksenkung war bei Coronarkranken weniger ausgeprägt. Während SVI und MSERI sanken, blieben Herzindex und TPR bei allen geprüften Herzfrequenzen unverändert, ebenso die arteriellen und pulmonal-arteriellen Drucke. Die Herzarbeit stieg bei den Coronarkranken etwas an. Die sonst eine Sinustachykardie begleitende Sympathicusaktivierung blieb aus. Infolgedessen wurde die AV-Überleitungszeit zunehmend länger. Dadurch entwickelte sich sehr rasch eine Vorhofpfropfung, in deren Verlauf die Überhöhung dera-Welle besonners bei den Coronarkranken auffiel. — Die Dauer der mechanischen Systole nahm mit steigender Herzfrequenz ab. Bei Coronarkranken war diese Verkürzung weniger ausgeprägt. Das Phänomen der relativ zu langen Systole wird auf eine gestörte Kontraktionsmechanik zurückgeführt. Bei 18 von 38 Patienten wurde ein pectanginöser Anfall durch die „Belastung“ ausgelöst. Die eintretenden hämodynamischen Veränderungen waren denjenigen im ergometrisch induzierten Anfall ähnlich, wahrscheinlich bedingt durch sekundäre Sympathicusaktivierung. Das Verfahren der kontrollierten Herzfrequenzsteigerung erlaubt eine präzise und reproduzierbare Bestimmung der „Angina pectoris-Schwelle“. Die Methode ist sehr schonend und birgt sicher mancherlei noch ungenutzte, diagnostische und therapeutische Vorteile.
    Notes: Summary 38 patients with coronary artery disease and 38 control subjects out of a group of 143 patients examined with the atrial pacing technique underwent a hemodynamic study. Even at rest coronary patients exhibited lower cardiac output, while filling pressures and arterial as well as pulmonary arterial pressures were identical. The hypokinetic syndrome was furthermore characterized by elevated total peripheral resistance in the coronary patients. Atrial pacing initially led to a fall of right and left heart filling pressures. At higher rates this pressure rose definitely above normal in the coronary group, and particularly so if angina pectoris was present, or after sudden cessation of pacing. While cardiac index and TPR remained unchanged within the range of heart rates tested, cardiac work increased slightly in the coronary group. These cases required higher ventricular filling pressures to maintain cardiac output. Progressive prolongation of the PR-interval led to the development of gianta-waves in the right and probably also the left atrial pressure pulse. The height of thea-wave was conspicously exaggerated in the coronary disease group. Left ventricular ejection time shortened progessively with rising heart rate. However, this was not observed in the diseased group. Here, a relative prolongation of the duration of mechanical systole was observed and interpreted as evidence of altered contractile properties of the ischemic myocardium. 18 of 38 patients developed angina pectoris during atrial pacing. Hemodynamic changes in this group resmbled those in exercise-induced angina, the reason being most likely a secondary activation of the sympathetic system. Atrial pacing provides a precise and reproducible means for determination of the angina threshold. The hemodynamic alterations, however, appear to be fundamentally different of those occuring in spontaneous or exercise-induced angina. Diagnostic and therapeutic potentials of the atrial pacing method appear considerable, yet they are largely unexplored.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 18
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 19
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Plasminogen ; Fibronectin ; Antiproteases ; Ascites ; Liver cirrhosis ; Tumors
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The concentrations of several proteases and antiproteases known to be present in ascites were tested in plasma and ascitic fluid with regard to their ability to separate ascites according to malignant or nonmalignant disease. Seventeen patients with proven malignant ascites and 37 with ascites due to liver cirrhosis were included. Activities of plasminogen,α 2-antiplasmin, antithrombin-III, and factor V, and the concentration ofα 1-protease inhibitor were significantly higher in the plasma of patients with malignant ascites than in cirrhotic patients. Fibronectin, plasminogen,α 2-macroglobulin,α 1-protease inhibitor, antithrombin-III, and albumin revealed higher concentrations or activities in malignant ascites than in cirrhotic ascites. Due to a wide variation of most parameters, only fibronectin, antithrombin III, andα 1-protease inhibitor in ascites had a sensitivity and specificity higher than 90% for malignant ascites. When the specific protein/albumin ratio was used, only the accuracy of fibronectin was increased reaching a sensitivity and specificity of 100%. The plasma/ascites gradients of the proteins assessed differed significantly, that of fibronectin being much higher (22±7) than that of all other proteins. In malignant ascites fibronectin concentration was only correlated withα 1-protease inhibitor concentration but not with the concentration or activity of all other proteins, while in cirrhotic ascites most proteins revealed a positive correlation. The determination of the fibronectin concentration or the fibronectin/albumin ratio in ascites can differentiate malignant and nonmalignant ascites. All other proteases and antiproteases assessed are of lesser value for this purpose, although most are significantly increased in ascites and plasma of patients with malignant disorders.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 20
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 40 (1962), S. 366-369 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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